10 سالم ترین غذای رژیمی قلیایی

آیا تا به حال در مورد غذاهای رژیمی قلیایی شنیده اید؟ اگر نه، وقت آن رسیده است که این کار را انجام دهید. فشار کاری، خانه‌سازی، حفظ روابط شخصی و حرفه‌ای بر عادات غذایی همه تأثیر می‌گذارد و در نتیجه بیش از 70 درصد از نسل کنونی از اسیدیته و سوزش سر دل رنج می‌برند. به نظر می رسد هر سوم نفر از مشکلات معده، سوء هاضمه و رفلاکس اسید شکایت دارند. همه اینها به دلیل عدم تعادل در PH اسیدی-قلیایی غذاهایی است که این روزها مصرف می شود، جایی که شما به سادگی چیزی را می گیرید و برای کار عجله می کنید. فست فودها، نوشابه ها و امثال آن توسط نسل جوان به سمت چپ، راست و مرکز مصرف می شود و در نتیجه باعث کمبود مواد معدنی، ویتامین ها و مواد مغذی می شود.

رژیم غذایی قلیایی برای سلامتی بهینه بسیار مفید است. می‌توانید بیماری‌های مزمن مانند اسیدیته، پوکی استخوان و ضعف عمومی را با غذاهای غنی از محتوای قلیایی حفظ کنید. غذاهای قلیایی مهم هستند زیرا PH خون انسان کمی قلیایی تر است. این امر باعث می‌شود که pH قلیایی بیشتری نسبت به محتوای اسیدی در بدن داشته باشیم.

مزایای رژیم های قلیایی چیست؟

غذاهای رژیمی قلیایی دارای مزایای فراوانی هستند از جمله:

  • مقاومت بهبود یافته
  • خلق و خوی پر جنب و جوش
  • افزایش هوشیاری
  • دندان ها و استخوان های قوی
  • هضم آسان

غذاهای رژیمی قلیایی برای حفظ سطح pH خون در حد مطلوب 7 حیاتی هستند. غذاهای قلیایی عمدتاً غذاهای گیاهی هستند که از غذاهای تازه و سبزیجات تشکیل شده اند.

در اینجا 10 غذای قلیایی سالم برای فواید تغذیه ای ذکر شده است:

  1. اسفناج و سبزی – مشخص شده است که اسفناج حاوی حداکثر فواید است و بسیار قلیایی است. می توان آن را به صورت خام یا پخته با تأثیر یکسان مصرف کرد. سایر سبزیجات سبز برگ مانند کاهو، برگ شنبلیله، ریحان و غیره نیز به عنوان غذاهای قلیایی بسیار خوب هستند. آنها همچنین حاوی مقدار زیادی مواد معدنی و ویتامین به عنوان یک مزیت اضافی هستند.
  2. خیار – خیار خام نه تنها یک سبزی بدون کالری است، بلکه در صورت مصرف خام بسیار قلیایی است. خوشمزه است و دارای فواید تغذیه ای زیادی است. خیار هضم کلی را بهبود می بخشد و پوست شما را شاداب و درخشان نگه می دارد. حاوی آب قلیایی سالم است که به دفع مواد زائد ناخواسته از بدن کمک می کند.
  3. موز – موز به دلیل مزایای رژیمی متعددی که دارد می تواند یک غذای کامل محسوب شود. انرژی فوری می دهد و بسیار قلیایی است. در واقع، اگر از مشکلات شدید اسیدی رنج می برید، رژیم غذایی موز می تواند در کاهش احساس سوزش و سوء هاضمه به طور قابل ملاحظه ای معجزه کند. موز دارای محتوای قند سالمی است و هر کسی صرف نظر از وضعیت سلامتی اش می تواند آن را مصرف کند.
  4. کرفس – کرفس یک غذای قلیایی خوشمزه است که می تواند به شما کمک زیادی کند تا سطح pH خود را در محدوده طبیعی 7 نگه دارید. وقتی نیم پز شود، حداکثر ارزش غذایی را به همراه دارد و می توان آن را به عنوان سالاد تازه نیز مصرف کرد.
  5. کلم بروکلی – کلم بروکلی یکی از مغذی ترین و قلیایی ترین مواد غذایی است که بارها و بارها خود را ثابت کرده است. به راحتی قابل هضم است و منبع غنی از مواد معدنی ارزشمندی مانند کاروتن و کلسیم است. این مواد معدنی به بهبود ایمنی و مبارزه با بیماری ها به طرز چشمگیری کمک می کنند.
  6. آووکادو – این میوه شگفت انگیز منبع غنی از مواد غذایی قلیایی است و در حفظ سلامتی مفید است. آووکادو محتوای هموگلوبین شما را بهبود می بخشد و برای بازگرداندن حالت طبیعی بدن درگیر بیماری بسیار مفید است.
  7. فلفل دلمه – فلفل دلمه ای که به آن فلفل دلمه ای نیز می گویند یک آنتی اکسیدان غنی است و چه به صورت پخته و چه خام مصرف شود. این نه تنها ارزش قلیایی و غذایی بالایی دارد، بلکه بسیار لذیذ است و به غذاهایی که برای طعم دادن با فلفل دلمه ای تهیه می شود، طعم و مزه می بخشد.
  8. پوست سیب زمینی – اگرچه سیب زمینی ماهی اسیدی دارد، اما پوست سیب زمینی از نظر محتوای قلیایی بسیار غنی است. آب سیب زمینی خام برای کاهش محتوای اسیدی معده بسیار مفید است.
  9. دانه های سویا – دانه های سویا و شیر سویا بسیار قلیایی هستند و می توان از آنها به عنوان غذاهای قلیایی مغذی استفاده کرد.
  10. شیر سرد – شیر سرد دارای محتوای قلیایی بالایی است و اغلب برای مبارزه با سوزش سر دل و اختلالات ریفلاکس اسید توصیه می شود.