10 غذای طبیعی برتر برای کاهش کلسترول به طور ایمن و طبیعی

کلسترول خون از دو منبع اصلی می آید: غذاهایی که می خوریم و آنچه تولید می کنیم. سطح کلسترول بسیار بالا یا خیلی پایین در خون می تواند عامل بسیار خطرناکی باشد که اغلب منجر به حمله قلبی یا سکته می شود. افراد زیادی هستند که برای کاهش کلسترول خود از داروهای استاتین استفاده می کنند. با این حال، بسیاری از غذاهای طبیعی وجود دارند که می توانید برای کمک به کاهش کلسترول به طور ایمن و طبیعی بدون استفاده از داروهای خطرناک استاتین، مصرف کنید. هنگامی که شروع به مصرف این مواد غذایی کامل به صورت روزانه کردید، ممکن است متوجه بهبود قابل توجهی در سطح کلسترول خود شوید.

در اینجا لیستی از 10 غذای طبیعی برتر برای کمک به حفظ سطح کلسترول سالم در بدن آورده شده است.

  1. سبوس جو دوسر و سبوس برنج قهوه ای بهترین غذاها برای کاهش کلسترول هستند. آنها سرشار از فیبر محلول هستند، بنابراین با اتصال چربی ها و فلزات سنگین، سطح کلسترول را کاهش می دهند.
  2. بلوبری (ارگانیک) به تنهایی ممکن است به کاهش کلسترول به اندازه داروهای استاتین کمک کند! توت ها به طور کلی به جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول بد کمک می کنند و آنتی اکسیدان بسیار زیادی دارند.
  3. ماهی منبع خوبی از پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 است که نشان داده شده است که کلسترول LDL را کاهش می دهد و کلسترول HDL را افزایش می دهد. اسیدهای چرب امگا 3 نیز به کاهش سطح تری گلیسیرید کمک می کنند.
  4. سیر حاوی آلیسین است و می تواند اثر آنتی اکسیدانی قوی داشته باشد. سطح کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد.
  5. سیب حاوی فیبر محلول و نامحلول است. دو نوع فیبر سیب برای کاهش سطح کلسترول و برای کاهش خطر تصلب شرایین، سکته مغزی و حمله قلبی مفید هستند. فیبر نامحلول سیب برای حذف LDL از بدن کار می کند، در حالی که فیبر فیبر سیب پکتین میزان کلسترول LDL ساخته شده در کبد را کاهش می دهد.
  6. آجیل و خشکبار سرشار از فیبر، فیتونوترینت ها و آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E و سلنیوم هستند. آجیل همچنین حاوی استرول های گیاهی و چربی های سالم (تک و چند غیراشباع) است.
  7. لوبیا فیبر محلول بالایی دارند؛ کلسترول بد را کاهش می دهد و کلسترول خوب را افزایش می دهد. سایر غذاهای سرشار از فیبر محلول عبارتند از عدس، نخود و دانه کتان آسیاب شده.
  8. غذاهای حاوی استرول های گیاهی (یا استانول ها) فیتواسترول های قدرتمندی هستند که در غشای گیاهان یافت می شوند و ممکن است جذب کلسترول را مسدود کنند. استرول ها به طور طبیعی در چندین نوع میوه، سبزیجات، آجیل، دانه ها، غلات، حبوبات و روغن های گیاهی یافت می شوند.
  9. روغن زیتون برای کاهش LDL، افزایش HDL و غنی از آنتی اکسیدان شناخته شده است.
  10. پروتئین سویا –مطالعات نشان می دهد که مصرف روزانه 25 گرم پروتئین سویا به طور قابل توجهی سطح کلسترول LDL را کاهش می دهد. سویا دارای مقدار زیادی چربی غیراشباع چندگانه، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. محصولات سویا نیز جایگزین مناسبی برای محصولات حیوانی هستند.

در آخر، مهم است که به خاطر داشته باشید که کلسترول فقط در محصولات حیوانی یافت می شود، نه غذاهای گیاهی. بنابراین مصرف کمتر غذاهای حیوانی و بیشتر غذاهای گیاهی باعث کاهش کلسترول خون می شود. اگر در حال حاضر کلسترول بالایی دارید، تغییر موقت به رژیم گیاهخواری با ماهی و محصولات لبنی بدون چربی، مانند ماست، ممکن است به کاهش سریع سطح شما کمک کند.