10 غذای منحصر به فرد محرک مغز که برای شما امتحان خواهد شد

چیزی در مورد محرک های غذایی مغز وجود ندارد

از قدیم الایام می گویند مصرف ماهی شما را باهوش تر می کند. تحقیقات زیادی که امروزه انجام می شود، فقط این موضوع را ثابت می کند.

دانشمندان دانشگاه “راش” در شیکاگو تحقیقی را در مورد گسترش آلزایمر در بزرگسالان انجام دادند که در آن بیش از 800 مرد و زن بین 65 تا 90 سال شرکت کردند. دانشمندان دریافتند افرادی که حداقل یک غذای ماهی در هفته مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که هرگز غذا نخورده‌اند، خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهند. این بستگی به اسیدهای چرب امگا 3 دارد که بر عملکرد صحیح غشاهای سلولی مغز تأثیر می گذارد و به ارتباط آنها کمک می کند.

علاوه بر این ماهی سرشار از ویتامین های گروه B (Ð’1، B2، B12) و همچنین ویتامین های A، D و E است.

غنی ترین مواد سالم ماهی سالمون، ماهی تن و ماهی خال مخالی هستند. ماهی های روغنی دیگری که می توانند اسیدهای چرب مهم امگا 3 را تامین کنند ساردین و شاه ماهی هستند.

گردوی مغزدار

گردو غذای فوق العاده ای برای مغز است. خود آجیل حتی از نظر تشریحی شبیه مغز انسان است. بیش از 20 درصد گردو را پروتئین تشکیل می دهد. همچنین مواد دیگری مانند اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3، ویتامین E و B6 وجود دارد. امگا 3 نقش مهمی در عملکرد صحیح غشای مغز دارد. مقدار بیشتر امگا 3 در منوی روزانه ما منجر به بهبود ارتباط بین سلول های مغز می شود.

به جز آن، مصرف امگا 3 می تواند با افزایش سطح سروتونین که خلق و خوی ما را کنترل می کند، بر وضعیت احساسی ما تأثیر مثبت بگذارد.

روح خود را با بادام اصلاح کنید

فنیل آلانین موجود در بادام می تواند برای سلامت مغز و اعصاب شما معجزه کند. این دارای توانایی نادری برای عبور از سد خونی مغزی است، جایی که مغز را تحریک می کند تا شبیه سازهای خلق و خوی طبیعی – انتقال دهنده های عصبی، به نام دوپامین، آدرنالین و نورآدرنالین را تولید کند. علاوه بر این، بادام سرشار از ریبوفلاوین است که به خاطر تحریک حافظه معروف است.

نوع سالم بادام زمینی؟

اسپند نوعی آجیل است، اما نه واقعاً، زیرا در قلب یک میوه خوراکی قرار دارد. اسپند، همراه با بادام زمینی کولین را فراهم می کند – عنصر مهم دیگری برای عملکرد مطلوب مغز. کولین حافظه و همچنین رشد مغز را تحریک می کند.

توت فرنگی شیرین

توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است که با بهبود توانایی سلول های مغز برای ارسال و دریافت مولکول های سیگنال، از مشکلات عصبی مرتبط با سن جلوگیری می کند.

دانه های آفتابگردان

مانند آجیل، بسیاری از انواع دانه ها می توانند خلق و خو و انرژی مغز شما را بهبود بخشند. دانه های آفتابگردان حاوی تریپتوفان هستند – یک اسید آمینه مهم که مسئول سنتز سروتونین است. سروتونین یک واسطه عصبی با اثر آرام بخش است که به طور طبیعی به رفع افسردگی خفیف و بی خوابی کمک می کند.

علاوه بر این، تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین B1 است که حافظه و عملکردهای شناختی را بهبود می بخشد.

دانه کدو تنبل

جالب است که مفیدترین قسمت کدو تنبل یعنی در آن قسمتی که به ندرت استفاده می شود پنهان می شود. دانه ها غذای قدرتمندی هستند و سرشار از مواد مغذی بسیاری از جمله روی، ویتامین A و E و اسیدهای چرب امگا گرانبها هستند. روی نقش مهمی در بهبود حافظه و توانایی های تفکر دارد. برای کار خود را با دانه ها و آجیل پر کنید – راهی عالی برای رفع گرسنگی در ساعات یکنواخت.

چای سبز

چای سبز یکی از نوشیدنی‌های فوق‌العاده است و وقتی تازه آب پز شود، تمرکز را بهبود می‌بخشد و تأثیر مثبتی بر خستگی مغز دارد. حاوی ترکیبات فعالی به نام کاتهین است که تنش مغزی را آزاد می کند و ذهن شما را تیز نگه می دارد.

چای سبز به خلق و خوی خوب نیز کمک می کند. پلی فنول ها، که یکی از ترکیبات چای سبز هستند، آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که مواد ضربه ای مهم در مغز – به طور عمده دوپامین – را بهینه می کنند.

تخم مرغ

تخم مرغ به دلیل 70 کالری که دارد، در واقع یک پروفایل تغذیه ای چشمگیر ارائه می دهد. آنها منبع با ارزشی از پروتئین با کیفیت بالا هستند و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

اما چیزهای بیشتری برای آن وجود دارد: ویتامین B4 مرکز حافظه مغز (هیپو پردیس) را تحریک می کند. دانشمندان دریافتند که B4 طول نورون‌ها را افزایش می‌دهد، که به ارسال تکانه‌های الکتریکی قوی‌تر کمک می‌کند و باعث بهبود سریع‌تر نورون‌ها پس از ارسال آنها می‌شود.

مانند بسیاری از زرده تخم مرغ غافل نشوید، زیرا معتقدند که این زرده پر از کلسترول است. دو آنتی اکسیدان قوی به نام‌های لوتئین و زاکساتین را از دست می‌دهید که از شما در برابر مشکلات بینایی محافظت می‌کنند.

شکلات

چه چیزی بهتر از شکلات تمام شود. سخت است باور کنیم که چیزی به اندازه شکلات می تواند به طور باورنکردنی برای سلامتی ما مفید باشد. شکلات تلخ حاوی قابلیت‌های آنتی‌اکسیدانی قدرتمند و همچنین چند محرک طبیعی است که سنتز اندورفین را بهینه می‌کند – این دوستان خلق و خوی خوب و تمرکز را تقویت می‌کنند. بیایید فلاونول های کاکائو را فراموش نکنیم، مواد مغذی که جریان خون را به سمت مغز آسان می کند و عملکرد شناختی را بهبود می بخشد.