3 علت اصلی ریزش مو

بیایید با آن روبرو شویم، ما در یک دنیای بسیار دیوانه زندگی می کنیم. ما همیشه عجله داریم و بیشتر اوقات خودمان و نیازهای بدنمان را فراموش می کنیم. در آن زمان است که مشکلات مختلف شروع می شود و گاهی اوقات متوجه می شویم که کمی دیر شده است.

در این مورد، از آنجایی که ما روی موهای شما متمرکز شده ایم، آیا اخیراً متوجه تغییری در موهای خود، مقدار، بافت، رنگ آن شده اید؟ به نظر می رسد بیشتر از حد معمول می ریزد؟ خوب من یک خبر خوب دارم و نه خبر خوب. خبر خوب، همه چیز قابل درمان است (البته اگر بخواهید کاری در مورد آن انجام دهید). خبر بد، ممکن است شما در یکی از 3 دلیل اصلی ریزش مو افتاده باشید:

فشار –

آیا می دانستید که در هر دقیقه که عصبانی یا نگران هستید، 60 ثانیه شادی و حدود 10 تار مو را از دست می دهید. جالبه نه؟! هیچ دلیلی در دنیا وجود ندارد که شما استرس داشته باشید. به یاد داشته باشید، همیشه کسی در بدترین وضعیت نسبت به شما وجود دارد، بنابراین هر زمان که یک موقعیت استرس زا پیش آمد، یک لحظه مکث کنید، یک نفس عمیق بکشید و از خود بپرسید “آیا این واقعا ارزشش را دارد؟” یا، “بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟”

استرس باعث می شود که هورمون های بدن خود را بیش از حد تولید کنند و در نتیجه بسیاری از سلول های بدن رنج می برند و می میرند.

طبق تحقیقاتی که در دانشکده پزشکی دانشگاه تورنتو انجام شده است، استرس عامل اصلی همه بیماری ها و بیماری ها در بدن است. و بله، ریزش مو نیز.

برای جلوگیری از استرس یا کنار آمدن با آن، راه‌ها یا سرگرمی‌هایی را پیدا کنید که شما را خوشحال می‌کند. هر بار که احساسات منفی مانند استرس، عصبانیت، افسردگی و غیره را احساس کردید، روی پاهای خود بلند شوید و خود را مجبور به انجام آن کنید. مثلاً به پیاده روی طولانی بروید، کتاب بخوانید، یک فیلم خنده دار تماشا کنید، خانه را تمیز کنید، ورزش کنید، موسیقی را به صدا درآورید، برقصید و با صدای بلند آواز بخوانید، بی دلیل بخندید و غیره.

یک واقعیت بسیار جالب وجود دارد که توسط دانشمندان کشف شد. آنها دریافتند که ذهن ما نمی تواند افکار خود را به طور همزمان نگه دارد. بنابراین، هر زمان که روی چیزی شاد و سازنده تمرکز می کنید، هیچ راهی وجود ندارد که استرس، عصبانیت یا غم همزمان ذهن شما را به خود مشغول کند. علاوه بر این، زندگی خیلی کوتاه است نه؟! از آن لذت ببرید.

تغذیه –

یا بگویم کمبود تغذیه ای. این دومین عامل اصلی ریزش مو (و البته آغاز بسیاری از مشکلات دیگر) است. موهای ما مانند هر قسمت و سلول بدن به جریان خون متصل است. بنابراین هر چیزی که می خورید (یا نمی خورید)، مستقیماً و بلافاصله روی آن تأثیر می گذارد.

“ما همان چیزی هستیم که می خوریم”، مطمئنم قبلاً این را شنیده اید.

برای رشد موی سالم، انواع مواد مغذی مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین D نیاسین، ویتامین B5، ویتامین B6، بیوتین، ویتامین B12، آهن، روی، پروتئین، اسیدهای چرب ضروری (امگا) مورد نیاز است. سیلیس، منیزیم، گوگرد و ژرمانیوم.

این مکمل ها در بسیاری از میوه ها، سبزیجات و سایر محصولات غنی شده وجود دارد. با این حال، شما باید مقدار زیادی غذا بخورید تا بدن خود را به شکلی که واقعاً باید مکمل مصرف کنید، تکمیل کنید. بنابراین، اگر نگران کمبود برخی از این ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار مهم هستید، پیشنهاد می‌کنم یک آزمایش خون انجام دهید تا بررسی کنید که کدام یک از این ویتامین‌ها به مقدار کافی در بدن شما وجود ندارد. و سپس برای پر کردن این مخازن با مصرف مکمل های خارجی به شکل قرص یا مایع تلاش کنید.

حتما توصیه می کنم این ویتامین ها را به برنامه غذایی و برنامه روزانه خود اضافه کنید.

به غیر از مصرف مکمل‌ها، قطعاً باید عادات غذایی خود را تغییر دهید. سعی کنید از هر چیزی که فرآوری شده، سرخ شده یا تغییر ژنتیکی شده است خودداری کنید. از افزودنی های غذایی، نمک، شکر، مواد نگهدارنده و هر ماده دیگری که حتی معنای آنها را نمی دانید دوری کنید.

این غذاهای فوق العاده را به طور منظم بخورید، مو، پوست و بدن شما سپاسگزار خواهد بود:

زغال اخته، سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی، سالومون وحشی، عدس، صدف، گردو، بادام، دانه چیا، کلم پیچ، اسفناج، آووکادو، تربچه، هویج، جو دوسر، تخم مرغ، لوبیا و گوشت بدون چربی.

فراموش نکنید که نوشیدن آب فراوان نیز برای سلامت بدن بسیار مهم است. 8 تا 10 فنجان در روز برای سلامت، مو و پوست ضروری است.

عدم تعادل هورمونی –

میدانم! احتمالاً به این فکر می کنید که “چگونه از آن اجتناب کنم؟” یا “چگونه می توانم هورمون های خودم را کنترل کنم؟”

ممکن است نتوانید از ترن هوایی هورمونی اجتناب کنید، اما مطمئناً می توانید با انجام مراحل زیر کمی آن را قابل کنترل تر کنید:

مصرف کافئین و الکل را کاهش دهید

به اندازه کافی بخوابید (حداقل 6-8 ساعت)

از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کنید

به طور منظم ورزش کنید (حتی 15 دقیقه پیاده روی کمک می کند)

روغن نارگیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

با انجام کارهایی که شما را خوشحال می کند تا حد امکان استرس را کاهش دهید

ساده به نظر می رسد درست است؟ نه خیلی سریع. فقط بعد از اینکه تبدیل به یک عادت همیشگی شما شد ساده است. اما آنها می گویند که 21 روز طول می کشد تا یک عادت جدید شکل بگیرد، پس چرا با تغییر روال روزانه خود شروع به برداشتن گام های کوچک نکنیم و مهمتر از همه، به آن تغییرات پایبند باشیم و آن را دنبال کنیم.

پس از بهبود در این 3 موضوع، زندگی شما به سادگی جادویی خواهد شد:

سطح استرس، رژیم غذایی و هورمون های شما.

شما بسیار پرانرژی تر خواهید شد، احساس سلامتی می کنید، و به طرز سرکشی سالم به نظر خواهید رسید.

کتاب من را در آمازون بررسی کنید: “رازهایی که آرایشگر شما همیشه پنهان می کرد”، جایی که من درباره برخی از اسرار بسیار جالب سلامتی بیشتر توضیح می دهم!