3 مکمل غذایی برتر – فواید بی شماری برای سلامتی

غذاهای ناسالم در سراسر جهان محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند که منجر به عادات غذایی ضعیف و رژیم غذایی نامتعادل می‌شود. این بدان معناست که نیاز روزانه ما به مواد مغذی برآورده نمی شود. این امر راه را برای مکمل های غذایی هموار کرده است. مصرف مکمل ها فواید بی شماری برای بدن دارد. باید به مکانیسم و ​​مزایای مکمل های غذایی توجه بیشتری شود.

6 ماده مغذی مورد نیاز روزانه شامل کربوهیدرات ها، پروتئین ها، مواد معدنی، ویتامین ها، چربی ها و آب است. بهترین راه برای به دست آوردن این مواد مغذی، مصرف یک رژیم غذایی متعادل، همراه با فراوانی سبزیجات و میوه های سبز رنگ است. ممکن است کمبود برخی مواد مغذی وجود داشته باشد، حتی اگر یک رژیم غذایی متعادل مصرف کنید، که باعث می شود مکمل های غذایی برای درصد زیادی از افراد ضروری باشد.

1) مولتی ویتامین

مولتی ویتامین ها اولین مکمل غذایی هستند که باید مصرف کنید. مواد معدنی و ویتامین های ضروری متعددی در مولتی ویتامین ها یافت می شوند. دستیابی به این مواد مغذی تنها از طریق رژیم غذایی دشوار است. این مواد مغذی فواید بی شماری برای سلامتی دارند که نمی توانید آنها را نادیده بگیرید. کلسیم استخوان های شما را تقویت می کند، در حالی که ویتامین B12 سطح انرژی شما را افزایش می دهد. علاوه بر این، ویتامین D سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند. مولتی ویتامین ها متنوع ترین مکمل های غذایی هستند که می توانند به رژیم غذایی شما اضافه شوند.

مولتی ویتامین های مختلفی در بازار موجود است. برخی از آنها از مواد مغذی مصنوعی و نه طبیعی تشکیل شده اند. بدن شما جذب مواد مغذی مصنوعی را دشوارتر خواهد یافت. از این رو، باید به مولتی ویتامین‌های کاملاً طبیعی که از منابع غذایی طبیعی مشتق شده‌اند، روی آورید. این تضمین می کند که بدن شما درصد بیشتری از مواد مغذی را جذب می کند.

2) چربی های سالم

چربی های سالم یک مکمل غذایی مهم با فواید فراوان هستند. معمولاً اعتقاد بر این است که چربی ها ناسالم و مضر هستند. با این حال، این فقط یک تصور اشتباه است. درواقع خلاف این موضوع صحت دارد. چربی ها برای تقریباً تمام عملکردها از ساخت غشای سلولی گرفته تا عملکردهای مهم در ریه ها، چشم ها و مغز مورد نیاز بدن هستند. چربی ها نقش مهمی در سیستم قلبی عروقی و همچنین حفظ مو و پوست شما دارند.

چربی های ترانس که در غذاهای فرآوری شده یافت می شوند برای سلامتی مضر هستند. آنها سطح کلسترول بد را افزایش می دهند و احتمال حملات قلبی را افزایش می دهند.

برخی از چربی‌های سالم شامل اسیدهای چرب امگا 3، چربی‌های غیراشباع چندگانه و چربی‌های تک غیراشباع هستند. این چربی ها می توانند به داشتن قلب سالم منجر شوند. مکمل های امگا 3، زمانی که همراه با ورزش مصرف شوند، می توانند سطح کلسترول خوب (HDL) را افزایش دهند. مکمل غذایی رایج روغن ماهی است. اما ممکن است حاوی مواد سرطان زا مانند جیوه، سرب و آرسنیک باشد.

3) پروتئین ها

پروتئین ها یکی دیگر از مکمل های غذایی مهم هستند. پروتئین ها واحدهای سازنده ماهیچه ها، استخوان ها، بافت ها و پوست بدن هستند. مکمل های پروتئینی به صورت پودر و شیک عرضه می شوند. آنها ماهیچه های شما را ترمیم می کنند و به روند ریکاوری بدن شما پس از ورزش کمک می کنند. غذاهای غنی از پروتئین عبارتند از غلات کامل، آجیل، لوبیا، مرغ و ماهی. اگر اینها را به مقدار کافی مصرف نکنید، ممکن است به مکمل پروتئین نیاز داشته باشید.