3 نکته برای زنده ماندن مادام العمر جنسی



نوشته شده توسط دکتر جاستین

نکات جنسی

افراد می توانند تقریباً در تمام زندگی بزرگسالان خود رابطه جنسی داشته باشند. در مورد میل ما به رابطه جنسی یا توانایی ما در انجام این کار ، هیچ نقطه پایانی وجود ندارد.

البته سن می تواند بر میزان میل جنسی ما ، موقعیت ها یا کلاسهای عملی و راحت و احساس خوب تأثیر بگذارد. رابطه جنسی در طول زندگی توسعه می یابد و تغییر می کند. اما حفظ یک زندگی جنسی فعال با افزایش سن – حتی اگر جنسیت کمی متفاوت از جنسیت قبلی باشد – می تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

به عنوان مثال ، تحقیقات نشان داده است که به نظر می رسد رابطه جنسی برای افراد مسن مفید است و تحقیقات نشان می دهد عملکرد بهتر حافظه در میان کسانی که بیشتر (در مقایسه با کمتر) رابطه جنسی دارند. به عبارت دیگر ، رابطه جنسی می تواند به شما کمک کند تا از نظر شناختی تیز باشید!

رابطه جنسی همچنین می تواند روحیه و معنای زندگی را بهبود بخشد. این می تواند استرس را کاهش داده و کیفیت روابط شما را بهبود بخشد. برخی مطالعات نشان می دهد که حتی می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند!

بنابراین چگونه می توانید قدرت جنسی خود را در طول زندگی خود برای استفاده از این مزایا حفظ کنید؟ در این مقاله ، ما چهار نکته مهم را برای حفظ زنده ماندن جنسی در طول زندگی بررسی می کنیم.

زن و شوهر در حال دویدن هستند

برای حفظ سلامت جنسی ، فرد باید از سلامت جسمی نیز برخوردار باشد

به جای اینکه به سلامت جسمی و جنسی به عنوان دو چیز متفاوت فکر کنید ، آنها را به هم متصل کنید. هر کدام بر یکدیگر تأثیر می گذارند.

تحقیقات روشن است که صرف نظر از جنسیت ، افرادی که از نظر سلامتی به طور کلی وخیم هستند ، مشکلات جنسی بیشتری دارند ، از جمله میل جنسی پایین ، و همچنین مشکل در برانگیختن و نگهداری. علاوه بر این ، مشکلات جنسی گاهی اوقات می تواند نشانه اولیه مشکلات جدی سلامتی باشد.

به عنوان مثال ، اختلال نعوظ (ED) ممکن است اولین نشانه بیماری قلبی عروقی در مردان باشد. به همین دلیل ، مهم است که مشکلات جنسی را نادیده نگیرید ، زیرا آنها می توانند چیزهای دیگری را که در بدن شما اتفاق می افتد به شما بگویند و پزشک شما باید آن را بررسی کند!

با توجه به چگونگی ارتباط سلامت جسمی و جنسی ، تعجبی ندارد که تحقیقات نشان داده است که داشتن یک شیوه زندگی سالم می تواند از مشکلات جنسی جلوگیری کند (یا حداقل آنها را به تاخیر بیاندازد) و یک تغییر ساده در شیوه زندگی حتی می تواند برخی مشکلات جنسی را حل کند. به عنوان مثال ، مطالعات نشان داده است که تنها از طریق رژیم غذایی و ورزش بسیاری از مشکلات نعوظ در مردان از بین می رود. در اینجا چگونگی وجود دارد: گاهی اوقات ED و سایر مشکلات جنسی را می توان با تغییر سبک زندگی خود برطرف کرد.

بنابراین ، برای حفظ سلامت جنسی ، به سبک زندگی خود توجه کنید ، یعنی فعالیت بدنی داشته باشید ، درست غذا بخورید ، سیگار را ترک کنید و میزان نوشیدنی خود را کنترل کنید.

شما می توانید آن را انجام دهید

سعی کنید تعریف جنسیت خود را گسترش دهید

با افزایش سن بدن ما تغییر می کند. موقعیت های جنسی که قبلاً دوست داشتیم می تواند راحت تر یا پیچیده تر شود. برخی از فعالیت ها ممکن است کمتر لذت بخش شوند و برانگیختن یا رسیدن به ارگاسم بیشتر طول می کشد.

در نتیجه ، اگر فکر می کنید رابطه جنسی باید طبق سناریوی جوان انجام شود ، ممکن است احساس کنید که چندان خوشایند نیست. به همین دلیل ، مهم است که تعریف خود را از جنسیت گسترش دهید و رویکرد خود را نسبت به آن تغییر دهید.

بیشتر دگرجنسگرایان بالغ رابطه جنسی را بسیار محدود تعریف کنید به عنوان مقاربت تناسلی واژن اکثر آنها فعالیتهای صمیمی دیگری مانند رابطه دهانی و خودارضایی متقابل را در نظر نمی گیرند رابطه ی جنسیبه این دیدگاه ، گرچه محبوب است ، اما بسیار محدود کننده است.

مطالعات نشان داده است که افراد مسنی که این دیدگاه محدود را در مورد رابطه جنسی دارند ، در مقایسه با افرادی که دیدگاه گسترده تری دارند (به عنوان مثال کسانی که رابطه جنسی را بیشتر از رابطه جنسی بیشتر صمیمیت می دانند) ، مشکلات جنسی بیشتری را گزارش می کنند و همچنین از روابط و روابط جنسی کمتر لذت می برند.

بنابراین به رابطه جنسی نه تنها به عنوان نفوذ فکر کنید ، بلکه آن را به عنوان طیف وسیعی از فعالیت ها در نظر بگیرید که می تواند لذت و صمیمیت را به ارمغان بیاورد. و هرچه بیشتر در منوی چیزها داشته باشید ، زندگی جنسی شما متنوع تر و متنوع تر خواهد بود. علاوه بر این ، این بدان معناست که شما هنگام تغییر بدن خود ، فرصت های بیشتری خواهید داشت ، و همچنین در شرایطی که یکی از شرکا نمی خواهد رابطه جنسی داشته باشد ، اما برای کارهای دیگر آماده است.

بر کیفیت جنسیت خود تمرکز کنید نه بر میزان تعامل

صرف نظر از این که افراد در کجا زندگی می کنند ، آنها اغلب به میزان رابطه جنسی خود به عنوان شاخصی برای پیشرفت زندگی جنسی خود توجه می کنند. به یک معنا ، این قابل درک است – شمارش و مشاهده آن آسان است. اما این لزوماً صحیح نیست.

ما تمایل داریم که اغلب دیگران رابطه جنسی داشته باشند ، و این باعث می شود ما فکر کنیم که “باید” این کار را بیش از آنچه در واقع انجام می دهیم انجام دهیم. به علاوه نه تنها یک فرکانس جنسی صحیح – افراد مختلف می توانند از میزان بسیار متفاوتی از رابطه جنسی راضی باشند و این می تواند با گذشت زمان تغییر کند.

رابطه جنسی بیشتر همیشه بهتر نیست. در حقیقت، در مطالعه وقتی زوجها سعی کردند میزان رابطه جنسی خود را دو برابر کنند فقط برای داشتن رابطه جنسی ، در نهایت رضایت کمتری داشتند – هم از نظر میل و هم از نظر میل جنسی کاهش یافتهبه

مهمتر از میزان رابطه جنسی این است که آیا رابطه جنسی خود لذت و لذت را به ارمغان می آورد. در درجه اول بر کیفیت تمرکز کنید ، شریک خود را از خواسته ها و نیازهای خود آگاه کنید ، آن را با هم مخلوط کنید و چیزهای جدید را به آرامی با هم امتحان کنید.

همچنین ، وقتی شروع به داشتن می کنید در واقع رابطه جنسی عالی که اغلب منجر به رابطه جنسی بیشتر می شود زیرا میل را تقویت می کنید. بنابراین اگر بتوانید یک قطعه با کیفیت تهیه کنید ، میزان رابطه جنسی شما نیز می تواند افزایش یابد.

زود و اغلب شریک زندگی خود را لمس کنید

لمس نقش مهمی در حفظ رابطه جنسی بین شرکا در طول زمان دارد. با این حال ، اگرچه شرکا اغلب بدون اینکه بتوانند دستان خود را از هم دور کنند ، رابطه ای را شروع می کنند ، اما این تماس به مرور زمان کاهش می یابد و گاهی تقریباً به طور کامل ناپدید می شود.

لمس برای احساس ارتباط با شرکای ما مهم است زیرا هورمون اکسی توسین ترشح می کند ، که باعث ایجاد احساس ارتباط و دلبستگی می شود. به عبارت دیگر ، صمیمیت فیزیکی با یک شریک می تواند به شما کمک کند از نظر روانی – و بیشتر متصل – یکی از کلیدهای احساس میل به یکدیگر باشید.

با این حال ، فقط این نیست که این لمس دارای اثر آرامش بخش و آرامش بخش نیز باشد. در حقیقت، مطالعات نشان می دهد که گرفتن یک تماس غیر جنسی از طرف شریک ، مانند نوازش آرام ساعد ، می تواند ضربان قلب شما را کاهش دهد. بنابراین ، لمس می تواند به کاهش احساس استرس کمک کند ، که می تواند راه را برای میل بیشتر باز کند. استرس یکی از بزرگترین مبارزان میل جنسی است ، بنابراین یافتن راه هایی برای مبارزه موثر با آن بسیار مهم است و تماس صمیمی می تواند در این امر کمک کند.

هنگام برقراری رابطه جنسی قوی با شریک ، قدرت لمس را نباید دست کم گرفت. راه هایی را پیدا کنید که لمس های بیشتری را در زندگی روزمره خود ایجاد کنید که برای شما و شریک زندگی شما طبیعی و لذت بخش است ، خواه دست گرفتن ، ماساژ متقابل ، در آغوش گرفتن یا در آغوش گرفتن.

بردن

حفظ قدرت جنسی به مدت طولانی به معنای مراقبت از بدن و ذهن است. به سبک زندگی خود توجه کنید ، تفکر و دیدگاه خود را در مورد رابطه جنسی تغییر دهید و اجازه ندهید این ارتباط از رابطه شما محو شود. همچنین لازم نیست برای انجام هر یک از این کارها منتظر بمانید. هر چه زودتر از این درس ها استفاده کنید ، مدت زمان بیشتری می توانید از آنها استفاده کنید.

پیوندها:

Gore-Gorszewska، G. (2020). “منظورتان از رابطه جنسی چیست؟” تجزیه و تحلیل کیفی ارزشهای سنتی و توسعه یافته فعالیت جنسی در زنان و مردان مسن تر. مجله مطالعات جنسی.

Haake، P.، Krueger، TH، Goebel، MU، Heberling، KM، Hartmann، U.، & Schedlowski، M. (2004). تأثیر تحریک جنسی بر گردش زیر مجموعه لنفوسیت ها و تولید سایتوکین ها در انسان. تنظیم عصبی ، 11 ، 293-298. doi: 10.1159 / 000079409.

Lemiler، JJ (2017). روانشناسی جنسیت انسانبه جان ویلی و پسران.

لوونشتاین ، G. ، کریشنامورتی ، T. ، Kopsic ، J. ، & McDonald، D. (2015). آیا فراوانی جنسی باعث افزایش شادی می شود؟ مجله رفتار و سازماندهی اقتصادی،، 116، 206-218.

Silva، A. B.، Sauce، N.، Azevedo، L. F. and Martins، S. (2017). فعالیت بدنی و ورزش در اختلال نعوظ: مرور سیستماتیک و متاآنالیز مجله پزشکی ورزشی بریتانیا،، 51(19) ، 1419-1424.

Triscoli، C.، Croy، I.، Olausson، H.، & Sailer، U. (2017). تماس بین شرکای عاشقانه: نوازش لذت بخش تر از نوازش است و نبض را کند می کند. فیزیولوژی و رفتار،، 177، 169-175.

رایت ، اچ و جنکس ، RA (2016). رابطه جنسی روی مغز! روابط بین فعالیت جنسی و عملکرد شناختی در سالمندی سن و سالمندی ، 45 (2) ، 313-317.

دیدگاهتان را بنویسید