5 اثر تغذیه خوب

تاثیرات تغذیه خوب بر بدن به اندازه تاثیر تغذیه بد بر بدن قابل مشاهده است. تفاوت این است که تغذیه بد می تواند بدن را از بین ببرد، در حالی که تغذیه خوب فقط بدن را پشتیبانی می کند و می سازد. از این رو، هدف بهتر در زندگی، حفظ سبک زندگی است که تغذیه خوب را ترویج کند. این امر اثرات مثبت بسیاری را به همراه خواهد داشت، از جمله 5 اثر تغذیه خوب زیر.

5 اثر تغذیه خوب:

1. عملکرد طبیعی بدن را حفظ کنید

این شامل یادگیری بهتر، تعادل مناسب و pH در بافت‌های بدن، برای تثبیت و تنظیم سیستم‌های بدن مانند فشار خون، بازسازی بافت‌ها و حفظ سطح مناسب قند خون است.

2. وزن سالم را حفظ کنید

این شامل فشار خون مناسب است که احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، اختلالات قلبی را کاهش می‌دهد

3. جلوگیری از بیماری

این شامل پیشگیری از سرطان، بیماری بافتی، تهاجمات انگلی، عفونت های باکتریایی است

4. آغاز خوبی را به نسل های آینده منتقل کنید

نوزادان سالم، سیستم ایمنی، بارداری سالم

5. تسکین استرس

کاهش عوارض جانبی داروها، تقویت سیستم ایمنی، حفظ آرامش و توانایی های مقابله ای

اگر بتوانید از این 5 اثر تغذیه خوب لذت ببرید، به خوبی در راه رسیدن به بدنی بهتر و سالم تر خواهید بود که می تواند به درستی عمل کند.

یکی از کلیدهای داشتن تغذیه خوب به طور منظم، اجتناب از افراط است. مصرف غذا را بین گروه های اصلی متعادل کنید و به مقدار مناسب بخورید. شما به تعادل پروتئین، کربوهیدرات، چربی، ویتامین، مواد معدنی، فیبر و سایر مواد مغذی نیاز دارید. مولتی ویتامین ممکن است مفید باشد اگر در مورد مصرف غذای خود مطمئن نیستید اما جایگزینی برای تغذیه مناسب نیست. آب برای عملکرد بدن، انتقال مواد مغذی به داخل سلول ها و مدیریت دفع مواد زائد ضروری است.

شما می توانید هرم استاندارد غذایی روزانه و کمک هزینه های غذایی توصیه شده (RDA) را که توسط دولت ارائه می شود، دریافت کرده و از آنها پیروی کنید. با توجه به سن تنظیم می شود زیرا نیازهای غذایی با افزایش سن تغییر می کند.

این هرم از گروه های تغذیه ای شامل: کالری، کربوهیدرات، چربی، پروتئین، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی تشکیل شده است و شامل لیستی از آنتی اکسیدان ها و گیاهان مفید برای سلامتی می باشد.

علاوه بر سن، نیازهای تغذیه‌ای بدن با مصرف داروها یا اختلالات و بیماری‌هایی که بر توانایی بدن در برآوردن این نیازها تأثیر می‌گذارند یا در جذب یا دریافت مواد مغذی غذا اختلال ایجاد می‌کنند، تغییر می‌کند.

بیش از 5 اثر فوق در تغذیه خوب وجود دارد، اما اگر توجه کنید، این موارد کمک زیادی به شما می کند تا یک سبک زندگی سالم را شروع کنید. به هر حال، اگر نمی توانید توجه کنید، ممکن است به تغذیه بهتری نیاز داشته باشید! از شیرینی‌های زیاد و غذاهای بسیار تصفیه شده خودداری کنید، زیرا می‌توانند باعث افزایش باکتریایی شوند که در صورت عدم کنترل حتی می‌توانند منجر به مرگ شوند (کاندیدا). با فراهم کردن سوخت (غذا) مناسب برای بدن، آن را قادر می‌سازید تا با ظرفیت بهینه‌اش عمل کند و سال‌ها و سال‌ها شما را سالم، شاد و تناسب اندام نگه می‌دارد و مزایای آن حتی برای نسل بعدی نیز گسترش می‌یابد.