5 راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی اولین خط دفاعی در برابر میکروب هایی است که وارد بدن شما می شوند. همچنین چیزی است که به مبارزه با عفونت های درون بدن شما کمک می کند، بنابراین قوی نگه داشتن آن شما را سالم نگه می دارد. برای تقویت سیستم ایمنی خود به تنهایی چه کاری می توانید انجام دهید؟ در زیر 5 نکته تقویت کننده وجود دارد که می تواند کمک کند.

نکته 1 تقویت کننده سیستم ایمنی: متعادل غذا بخورید

غذاها می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. به طور خاص، خوردن غذاهای مختلف شامل سبزیجات، میوه‌ها، لبنیات، غلات کامل و پروتئین بدون چربی می‌تواند به تقویت ایمنی کمک کند. غذاهایی که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند نیز برای ایمنی مفید هستند و به حفظ وزن سالم کمک می کنند.

نکته 2 تقویت کننده سیستم ایمنی: هیدراته بمانید

نوشیدن آب بیشتر از تقویت ایمنی انجام می دهد. هیدراته ماندن تأثیر مثبتی بر کل بدن شما دارد و حتی به فرآیند هضم کمک می کند. تمام سیستم های دفاعی بدن زمانی بهتر عمل می کنند که به درستی هیدراته شوند.

نکته 3 تقویت کننده سیستم ایمنی: ورزش کنید

استفاده از تمرینات با شدت متوسط ​​می تواند به شما در حفظ سلامت سیستم ایمنی کمک کند. با این حال، به بدن خود گوش دهید، زیرا اگر از یک ورزش بسیار شدید استفاده کنید، می تواند ایمنی شما را کاهش دهد. هنگام ورزش تعادل مناسبی برای شدت وجود دارد تا تاثیرات مثبت داشته باشد.

نکته 4 تقویت کننده سیستم ایمنی: بخوابید

داشتن یک شب کامل (هشت ساعت) خواب می تواند به شما کمک کند سالم بمانید. بیشتر توصیه می کنند که بزرگسالان باید حداقل هفت تا نه ساعت در شب بخوابند. این به تجدید سیستم های بدن کمک می کند.

نکته 5 تقویت کننده سیستم ایمنی: مکمل ها را مصرف کنید

ویتامین های B6، C و E همگی به دلیل تأثیر مثبت بر سیستم ایمنی بدن شناخته شده اند. اگر رژیم غذایی متعادلی دارید، نباید نگران مکمل این ویتامین ها باشید. غذاهایی مانند تخم مرغ، اسفناج، فلفل دلمه ای و بادام منبع خوبی هستند. با این حال، اگر رژیم غذایی شما فاقد این ویتامین ها است، مصرف مکمل های تقویت کننده سیستم ایمنی طبیعی یک راه عالی برای بهبود ایمنی شما است.

از آنچه که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند آگاه باشید

اگر می خواهید در بهترین حالت باشید، باید بدانید چه چیزی می تواند سیستم شما را ضعیف کند. در اینجا برخی از رایج ترین عادت هایی که باید به آنها توجه کنید آورده شده است:

  • رژیم غذایی نامناسب، به خصوص رژیمی که قند زیادی دارد
  • سیگار کشیدن
  • استفاده بیش از حد از الکل
  • چاقی
  • مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک
  • فشار
  • عدم وجود یک سیستم پشتیبانی خوب
  • کمبود خواب
  • کم آبی بدن

همه اینها مواردی است که باید مراقب آنها بود، زیرا برخی از آنها می توانند به عادت هایی تبدیل شوند که ترک کردن آنها سخت است. استعمال دخانیات و الکل می تواند باعث ایجاد عادت شود و این امر را برای کسانی که می خواهند سیستم ایمنی خود را بهبود بخشند دشوارتر می کند.

اجتناب از چیزهایی که می تواند ایمنی شما را تضعیف کند اولین قدم عالی در تلاش برای بهبود سیستم ایمنی بدن است که با 5 نکته ذکر شده در این مقاله دنبال می شود.