5 غذای برتر برای بینایی خوب

غذا بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ماست و برای تناسب اندام لازم است که غذا بخوریم. تعدادی مواد غذایی در بازار موجود است، اما به ندرت تعداد کمی از آنها برای بدن ما سالم هستند. این امر باعث می‌شود که ردیابی آنچه می‌خورید و آنچه که نادیده می‌گیرید مهم باشد. یک عادت غذایی سالم و سبک زندگی، همراه با ورزش بدنی مناسب به تناسب اندام کلی کمک می کند و احتمال مشکلات چشمی را افزایش می دهد. در اینجا 5 چیزی که برای داشتن بینایی خوب باید بخورید آورده شده است.

(الف) سبزیجات سبز: سبزی‌های سبز تازه و سبز تیره یکی از مهم‌ترین سبزیجات برای بینایی هستند و اگر به طور منظم سبزیجات سبز رنگی مانند اسفناج، کلم پیچ، کلم بروکلی و غیره مصرف می‌کنید.

(ب) تخم مرغ: افراد قبلی تخم مرغ را با افزایش وزن و سایر نگرانی های سلامتی مرتبط می دانستند، اما مصرف روزانه تخم مرغ منبع خوبی از کلسترول، سدیم و پروتئین سالم است. تخم مرغ ارزان تر از ماهی یا مرغ است و به راحتی می توان آن را به انواع دستور العمل های صبحانه، ناهار و حتی شام اضافه کرد.

(ج) آجیل: از جمله آجیل هایی مانند بادام و گردو برای رشد بینایی مفید هستند. مشخص شده است که بادام دارای سطوح خوبی از پتاسیم و ویتامین است. این آجیل سرشار از پروتئین و ویتامین است که بدن را راحت تر می کند.

(د) مرکبات: اگر مرکباتی مانند پرتقال، گریپ فروت مصرف می کنید. لیموترش یا نارنگی در این صورت مطمئناً روزانه مقدار زیادی ویتامین سالم به بدن خود اضافه خواهید کرد. مرکبات فیبر کمی دارند اما دارای مقادیر زیادی ویتامین C، فولات، پتاسیم و فیتوشیمیایی هستند. مطالعات اخیر محققان ثابت کرده است افرادی که به طور منظم غذاهای غنی از ویتامین C مصرف می کنند، در خطر کم ابتلا به آب مروارید هستند. بنابراین، مطمئناً می توانید روزانه یک مرکبات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و در آینده از سلامت چشم بهتری برخوردار شوید.

(ه) ماهی: ماهی های آب سرد مانند سالمون و تن منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و با افزایش جریان خون در چشم ها به ایجاد بینایی بهتر کمک می کنند. همچنین مصرف ماهی به مبارزه با سندرم خشکی چشم و بهبود سلامت رگ های خونی چشم کمک می کند.

بنابراین، اینها همه فوایدی است که این مواد غذایی می توانند برای چشمان شما به همراه داشته باشند. اکثر افرادی که مشکلات چشمی دارند، اگر برای معاینه منظم چشم مراجعه کنند، و تغییر قدرت نسخه ای خود را بررسی کنند و عینک های مارک دار را به صورت آنلاین برای چشم خود تهیه کنند، بهتر است، حتی اگر مشغول رفتن به فروشگاه باشند. اما برای کمک طولانی مدت به بینایی شما، بهتر است بهتر غذا بخورید و بهتر ببینید.