5 غذا برای کاهش تسلط استروژن

تسلط استروژن مقصر اصلی بسیاری از شرایطی است که منجر به ناباروری و بدتر از آن سرطان های وابسته به استروژن می شود. برخی از نمونه‌های شرایط غالب استروژن عبارتند از PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک)، کیست تخمدان، آندومتریوز، فیبروم، پولیپ، تعداد کم اسپرم، کیفیت پایین اسپرم در نتیجه تستوسترون پایین، بیماری فیبروکیستیک پستان و چاقی.

سه نوع مختلف استروژن تولید شده توسط تخمدان ها وجود دارد. E1 (استرون)، E2 (استرادیول) و E3 (استریول). استروژن یک هورمون بسیار مهم برای زنان است. بلوغ فولیکول ها، توسعه اندومتر برای لانه گزینی تخمک بارور شده، تولید مخاط بارور، نرم شدن دهانه رحم، روان کننده واژن در حین مقاربت و کمک به اسپرم برای شنا کردن در دستگاه تناسلی زنانه را افزایش می دهد. این هورمون کلیدی برای رشد اندام های جنسی زنانه است و برای سلامت کلی سینه ها، لوله های فالوپ، تخمدان ها و واژن مهم است. و هنگامی که به سنین یائسگی خود می رسید، می توانید از کمبود استروژن برای گرگرفتگی، خشکی واژن و خطر پوکی استخوان تشکر کنید.

خیلی بیشتر از یک چیز خوب؟

پس چگونه است که چیزی که برای سلامت زنان بسیار خوب و مهم است می‌تواند باعث ایجاد مجموعه‌ای از شرایطی شود که مستعد ناباروری و سرطان هستند؟

تعادل و اعتدال کلید هر تلاش موفق است. ورزش بیش از حد در واقع می تواند بافت ماهیچه ای شما را تجزیه کند و باعث افزایش وزن شود. ویتامین C بیش از حد می تواند باعث اسهال شود و استروژن بیش از حد می تواند باعث عدم تعادل هورمونی شود.

چهارمین نوع استروژنی که ما می شناسیم متعلق به گروهی است که به اصطلاح بیگانه استروژن نامیده می شود. Xeno در یونانی به معنای “خارجی” است، یعنی توسط بدن ساخته نشده است. در این زمینه به استروژن هایی اشاره دارد که از طریق غذایی که می خوریم، نوشیدنی هایی که می نوشیم، کرم ها، لوسیون ها و معجون هایی که روی پوست خود می زنیم و مواد شیمیایی که استنشاق می کنیم در معرض آنها قرار می گیریم – برخی از محیط و برخی از قرار گرفتن در معرض عطرهای تجاری و محلول های تمیز کننده استروژن های زنو شبیه استروژن ساخته شده در بدن هستند و می توانند روی گیرنده های استروژن شما (سیستم قفل کلید) متصل شوند و همان واکنش استروژن واقعی را در سلول فعال کنند. از آنجایی که همه هورمون‌ها به یکدیگر وابسته هستند و ترشح یکی از آنها باعث ترشح هورمون‌های دیگر می‌شود، به زودی با ترشح ناهماهنگ هورمون‌هایی که شروع به ایجاد ویرانی در بدن می‌کنند، خاتمه می‌یابد.

بی قراری روزانه در مدت طولانی می تواند منجر به تغییرات بافتی و عملکردی شود که در نهایت منجر به یک بیماری مزمن می شود. شرایط مزمن به بهترین وجه به تغییرات رژیم غذایی و سبک زندگی پاسخ می دهد. بنابراین برای جلوگیری از تسلط استروژن در بدن خود چه کاری می توانید انجام دهید؟

5 غذا برای کاهش تسلط استروژن

  • با خانواده سبزیجات چلیپایی آشنا شوید! آنها کلم بروکلی، کلم، کلم پیچ، کلم بروکسل و گل کلم هستند. این خانواده از سبزیجات حاوی ترکیبات گوگردی (می تواند گازساز باشد) و ایندول-3-کاربینول است. این افراد به استروژن متصل می شوند و آن را از بدن خارج می کنند. سه وعده در روز میل کنید. این سبزیجات را می توان به صورت خام در سالاد (کلم بروکلی، کلم، گل کلم و کلم پیچ) یا بخارپز (کلم بروکسل) مصرف کرد. کلم پیچ های سالم و فوق العاده ای را که در فر با مقداری روغن زیتون و نمک دریا پخته می شود، درست می کند.
  • سلام سبزیجات برگ سبز اسفناج، کرفس، روکولا، جعفری، قاصدک، چاشنی سوئیسی. 2-3 وعده در روز مصرف کنید. گرن لیفی سالادهای عالی درست می کند و می توان آن را در اسموتی ها مخلوط کرد. اضافه کردن یک موز به اسموتی خود طعم علف را پنهان می کند. اگر نوشیدن یک نوشیدنی سبز مورد علاقه شما نیست، یک مشت زغال اخته یا گیلاس یخ زده به آن اضافه کنید تا بنفش شود و طعم توت بخورد. مقداری از استویا و اسانس وانیل این ترکیب لذیذ را تحسین می کند.
  • صبح بخیر آفتاب! میوه هایی که ما را به یاد خورشید زیبای ما می اندازند، همه مرکبات هستند. لیمو، پرتقال، گریپ فروت (قرمز یاقوتی و زرد)، ماندارین، نارنگی، پوملو و لیمو ترش. مرکبات حاوی دی لیمونن هستند که به سم زدایی استروژن کمک می کند. یک وعده در روز را هدف قرار دهید. می توانید آنها را آب بگیرید، بخورید و آب آنها را به انواع غذاها اضافه کنید. لیمو و پرتقال ارگانیک را می توان به طور کامل مخلوط کرد و افزودنی عالی برای اسموتی ها ایجاد کرد و طعم دلپذیری به آن ها داد. اگر می خواهید از پوست استفاده کنید (که بسیار سالم است) حتما میوه را بشویید و فقط از میوه های ارگانیک استفاده کنید زیرا آفت کش ها می توانند جذب اسانس های موجود در پوست مرکبات شوند. آفت کش ها به عنوان بیگانه استروژن عمل می کنند، بنابراین می خواهید از قرار گرفتن در معرض آنها خودداری کنید.
  • مادربزرگ بهتر می داند! سیب در روز، دکتر را دور نگه می دارد. فیبر نامحلول موجود در سیب، جو، توت ها و لوبیا به استروژن در روده کوچک شما متصل می شود و از جذب آن جلوگیری می کند. به این ترتیب می توانید قرار گرفتن در معرض زنو استروژن های رژیم غذایی خود را کاهش دهید. دو وعده در روز را هدف قرار دهید.
  • در نهایت این دانه های کوچک حاوی بیش از آنچه به چشم می آید، دارند! دانه‌های کنجد و دانه‌های کتان حاوی لیگنان‌های جذب کننده استروژن هستند. دو تا سه قاشق غذاخوری در روز را هدف قرار دهید. می‌توانید روغن بذر کتان یا دانه‌های کتان، دانه‌های کنجد را در سالاد بپاشید یا در خمیری به نام تاهینی آسیاب کنید. دانه کتان همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است.

این غذاها باید بخشی از رژیم غذایی اصلی روزانه شما باشند. آنها بسیار متنوع هستند و می توانند بسیاری از غذاها را به عنوان کنار یا به عنوان غذای اصلی همراه کنند. خلاق باشید و اطمینان حاصل کنید که روزانه آنها را دارید.

نظرات خود را در مورد این غذاها به اشتراک بگذارید و اگر دستور العمل خوشمزه ای دارید که حاوی این حذف کننده های استروژن است، ما دوست داریم آن را امتحان کنیم!