5 نکته غذایی برای مدیریت درد مفاصل

درد مفاصل می تواند ناتوان کننده باشد.

وقتی شروع می شود، هر فعالیت سرگرم کننده متوقف می شود.

پس چگونه آن را مدیریت می کنید؟

درد مفاصل اساساً یکی از علائم اولیه آرتریت است. این ناشی از عوامل مختلفی مانند: رگ به رگ شدن یا کشیدگی، زخم، تروما، تاندونیت، پوکی استخوان و غیره است.

برای مدیریت ایمن درد، همیشه خوب است که به اصول اولیه بازگردید. داشتن یک رژیم غذایی سالم برای افرادی که از آرتریت یا درد مفاصل رنج می برند، راه عاقلانه ای برای مدیریت این مشکل است.

در اینجا 5 نکته غذایی برای مدیریت درد مفاصل آورده شده است:

•ماهی – ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 3 در انواع ماهی ها فراوان است. نمونه هایی از آن عبارتند از: ماهی خال مخالی، ماهی قزل آلا، ماهی تن، قزل آلا، ماهی کاد، ساردین و غیره. ویتامین ها و مواد مغذی موجود در ماهی به کاهش درد، تورم و سفتی مرتبط با درد مفاصل یا آرتریت کمک می کند.

• آجیل و دانه ها – اینها منابع خوبی از تریپتوفان هستند که برای کاهش حساسیت درد پس از مصرف آزمایش شده است. آنها همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین E هستند. این آجیل ها و دانه ها عبارتند از: فندق، گردو، دانه کدو تنبل، بادام، دانه شاهدانه، تخمه آفتابگردان و غیره.

• حبوبات و غلات – اینها دارای محتوای بالایی از ویتامین E و فیبر هستند که به دفع سموم از بدن کمک می کند. آنها برای قلب در کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و منابع ارزان قیمت پروتئین مفید هستند. برخی از نمونه ها عبارتند از: نخود، برنج قهوه ای، محصولات سویا، عدس، نان سبوس دار، جو و جو.

•سبزیجات و میوه ها – دارای فواید خوبی برای مدیریت درد مفاصل هستند. آنها همچنین حاوی ویتامین‌های ضروری، فیبر و مواد معدنی هستند که به محافظت از شما در برابر بیماری‌های مزمن کمک می‌کنند و همچنین آنتی‌اکسیدان‌هایی که سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند. در اینجا چند نمونه برای گنجاندن در رژیم غذایی مدیریت درد آورده شده است: کیوی، توت فرنگی، طالبی، آووکادو، زردآلو، پاپایا، موز و غیره.

•غذاهای ضد التهاب – اعتقاد بر این است که این نوع غذا به مدیریت درد کمک می کند و به عنوان جایگزینی برای داروهای ضد التهاب عمل می کند. این غذاها سرشار از ویتامین C و E، فلاونوئیدها، مواد مغذی گیاهی و غیره هستند. به عنوان مثال می توان به سیب زمینی شیرین، زردچوبه، کلم بروکلی، زنجبیل، روغن زیتون بکر، زغال اخته، کلپ و چای سبز اشاره کرد.

واکنش های آلرژیک به هر یک از مواد غذایی ذکر شده نیز باید در نظر گرفته شود، صرف نظر از اینکه چقدر مغذی هستند. انتخاب غذا برای مدیریت درد مفاصل، در کنار آن باید یک سبک زندگی سالم مانند: انجام ورزش، حفظ هزینه استرس و داشتن نگرش مثبت را نیز رعایت کنید. و هرگز فراموش نکنید که به طور منظم با پزشک خود مشورت کنید.