5 نکته مهم که در انجام تمرینات هوازی باید به خاطر بسپارید

1) ثبات – اگر به آن پایبند نباشید، کارساز نخواهد بود. درست مانند هر رژیم ورزشی، شما باید آن را به طور مداوم انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. میانبری وجود ندارد.

2) شدت – هر چه تمرین سخت‌تر باشد، وزن بیشتری از دست خواهید داد.

3) لذت – تمرینی را که در آن انجام می دهید دوست داشته باشید. اگر شنا دوست ندارید دویدن را امتحان کنید، اگر دوست ندارید بدوید سعی کنید رقصید. تمرینی را که دوست دارید پیدا کنید تا به آن پایبند باشید.

4) زمان – طول تمرینات شما برای به دست آوردن بیشترین فواید از تمرینات هوازی بسیار مهم است. پنج دقیقه پیاده روی در اطراف بلوک ایده خوبی است، اما اگر خود را به پانزده سالگی برسانید، نه تنها انرژی بیشتری مصرف خواهید کرد، بلکه خود را برای مسافت های بیشتر در آینده نیز آماده خواهید کرد.

5) رژیم غذایی مناسب – دویدن یک مایل و سپس خوردن سه برش پیتزا و یک موز بعد از تقسیم کردن، احتمالا بهترین ایده نیست. قبل از حرکت برای تمرین حتما یک میان وعده بخورید. حتماً چیزی حاوی پروتئین، مانند چوب پنیر، همراه با مواد حاوی ویتامین‌ها و قندهای طبیعی مانند هویج بچه یا نارنگی بخورید.

با انجام این کار، انرژی سریعی از قندها و ویتامین‌های طبیعی به همراه پروتئین برای حفظ فعالیت بدنی به بدن خود می‌رسانید. مطمئن باشید که آنقدر غذا نخورید که باعث گرفتگی عضلات خود شوید، آن را سبک و راحت نگه دارید.

در طول ورزش حتما آب زیادی بنوشید. با نوشیدن آب زیاد، می توانید اسید لاکتیک ایجاد شده در ماهیچه های خود را از بین ببرید. آب به رقیق شدن و کاهش اسید انباشته شده در عضله از تمرین کمک می کند، بنابراین میزان درد در عضلات پس از تمرین را کاهش می دهد.

بعد از تمرین، حتما یک میان وعده دیگر بخورید که پروتئین نیز در آن وجود داشته باشد. این به بدن شما در روند ریکاوری پس از ورزش کمک می کند. برخلاف تصور رایج، پس از اتمام ورزش، بدن شما همچنان در حال کار است. خنک شدن نیاز به انرژی دارد و شما باید به تامین انرژی مورد نیاز بدن خود ادامه دهید.