6 نکته برای بهبود عملکرد تیروئید – نکات بهداشتی


حتی اگر در حال حاضر هیچ مشکل تیروئیدی وجود ندارد ، بیایید همیشه به غده تیروئید برای عملکرد بهینه تیروئید توجه کنیم و از سلامت عمومی مراقبت کنیم.

در این مقاله ، 6 نکته برای بهبود عملکرد تیروئید را بررسی می کنیم.

عملکرد صحیح تیروئید نقش مهمی در سلامتی دارد. این به این دلیل است که غده تیروئید نه تنها فرآیندهای هورمونی را تنظیم می کند ، بلکه همچنین در متابولیسم ، خلق و خو و وزن دخیل است. بنابراین ، مراقبت خوب از عملکرد تیروئید برای سلامت کلی مهم است.

غده تیروئید ، اندام کوچکی که نمی توانیم به آن توجه کنیم ، در جلوی گردن قرار دارد و هورمون هایی را ترشح می کند که فعالیت سلول ها و بافت ها را در اندام های اصلی بدن کنترل می کند.

همچنین مسئول بسیاری از قسمتهایی است که کیفیت زندگی را افزایش می دهند مانند سنتز پروتئین ، گردش خون و اکسیداسیون.

ما می توانیم به بیماری های مختلفی مبتلا شویم که عملکرد غده تیروئید را به دلیل عوامل و عادات ژنتیکی تغییر می دهند. در نتیجه ، بسیاری از اندام ها شروع به ایجاد مشکلات می کنند و در نهایت به بیماری های مزمن مبتلا می شوند.

عادات خوبی برای بهبود عملکرد تیروئید ایجاد کنید و قوانین مختلف را تمرین کنید

1. مقابله با استرس

تجربه بد استرس

تجربه بد استرس یکی از دلایل عدم تعادل در عملکرد تیروئید است.

در نگاه اول این ممکن است کاملاً بی جا به نظر برسد ، اما اگر مال شماست بدن است به طور مداوم تحت فشار قرار گرفته و عملکرد تیروئید شما مختل می شود بدن به تدریج توانایی استفاده از هورمون های تیروئید را از دست می دهد.

این به دلیل افزایش تولید کورتیزول ، ماده شیمیایی است که از نفوذ هورمون های تیروئید به سلول های بدن جلوگیری می کند.

2. استفاده از روغن نارگیل

اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل مواد خوبی هستند که عملکرد تیروئید و تولید هورمون را بهبود می بخشند. به لطف این ، غده تیروئید می تواند متابولیسم بدن ما را به درستی کنترل کند.

روغن نارگیل حاوی مقدار زیادی ویتامین ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است که اثرات عدم تعادل تیروئید را جبران می کند.

3. افزودن ید به رژیم غذایی

ید در رژیم غذایی شما

ید کمبود یکی از علل اصلی کمبود هورمون تیروئید است. به عبارت دیگر ، کم کاری تیروئید نامیده می شود.

از آنجا که بدن ما قادر به سنتز ید نیست ، ما این کار را انجام می دهیم با خوردن ید بخورید

غذاهایی که حاوی ید هستند عبارتند از:

  • غذای دریایی
  • ماهی آب سرد
  • پنیر
  • تخم مرغ
  • محلول شور
  • جلبک
  • توت فرنگی ارگانیک
  • ماست ارگانیک
  • سیب زمینیها

4. از غذاهایی که حاوی روی هستند استفاده کنید

کمبود روی می تواند منجر به کم کاری و پرکاری تیروئید شود.

کمبود روی منجر به عدم تعادل در فعالیت هورمون های تیروئید و بسیاری از عوارض جانبی ناخواسته بر اندام های اصلی بدن.

شما همچنین می توانید روی را با مصرف مکمل ها مکمل کنید ، اما بهبود عملکرد تیروئید با دریافت روی از غذاهای زیر چگونه است؟

  • ماهی و غذای دریایی
  • گوشت بدون چربی
  • خوک
  • جوجه
  • اسفناج
  • آجیل
  • دانه
  • کاکائو -شکلات

5. ورزش منظم

ورزش منظم

اگر مزایای ورزش ناشناخته باشد ، عملکرد تیروئید را بهبود می بخشد.

ورزش هم در پرکاری تیروئید و هم در کم کاری تیروئید مثر است. این به خاطر ورزش است فعالیت هورمون های تیروئید را تنظیم می کند و متابولیسم را در بدن متعادل می کند.

همچنین به کنترل احساسات و حفظ انرژی جسمی و روحی کمک می کند.

  • روزانه 30 دقیقه ورزش هوازی انجام دهید.

6. مصرف کافی منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی کلیدی است که برای محافظت از سلامت تیروئید نباید فراموش شود. مشکل این است که هضم منیزیم بسیار دشوار است. بسیاری از غذاها حاوی منیزیم هستند ، اما این ماده نیز یکی از مواد معدنی است که افراد بیشتر از همه فاقد آن هستند.

منیزیم برای تبدیل ید به هورمون تیروئید مورد نیاز است. علاوه بر این ، هنگامی که منیزیم به درستی جذب بدن شود ، به بدن کمک می کند تا توانایی های متابولیک و هورمونی خود را حفظ کند.

در حال حاضر ، مکمل های منیزیم و لوسیون های جذب پوست دشوار نیست و همچنین می توانید منیزیم را از محصولات زیر تهیه کنید.

  • آووکادو
  • تخم مرغ
  • اسفناج
  • کشمش
  • ذرت
  • موز
  • سبزیجات خشک
  • مواد زائد
  • پودر کاکائو
  • آجیل
  • دانه ها (تخمه کدو ، تخم کتان ، تخمه آفتابگردان)

آیا عوامل خطری برای بیماری تیروئید دارید؟ اگر چنین است یا حتی اگر فاکتور خطری ندارید ، به آن پایبند باشید نکاتی برای حفظ عملکرد صحیح تیروئید

البته در صورت مشاهده علائم جسمی غیر طبیعی ، بازدید منظم از بیمارستان را فراموش نکنید.



دیدگاهتان را بنویسید