7 ماده غذایی فوق العاده ضد پیری

غذاهای ضد پیری اخیراً موضوع داغی بوده است. همه می دانند که برای محافظت از خود در برابر پیری باید میوه و سبزیجات بیشتری بخورید. اما آیا همه میوه ها و سبزیجات به یک اندازه خوب هستند؟ وقتی صحبت از رژیم ضد پیری به میان می آید، غذاهای خاص را پیدا کنید.

1. آووکادو برای پوست جوان تر

افرادی که رژیم غذایی کم چرب دارند معمولا از آووکادو اجتناب می کنند زیرا حاوی مقدار زیادی چربی است. اما در واقع سرشار از چربی تک غیراشباع است که سطح کلسترول را در بدن کاهش می دهد. آووکادو منبع بسیار خوبی از ویتامین E است که برای صاف و جوان نگه داشتن پوست ضروری است. همچنین آووکادو حاوی پتاسیم است که از فشار خون بالا جلوگیری می کند. آووکادو برای استفاده در ساندویچ ها به جای کره پخش شده عالی است.

2. توت ها به عنوان آنتی اکسیدان های ضد پیری

بیشتر انواع توت ها به ویژه توت سیاه، زغال اخته، توت سیاه حاوی مواد شیمیایی گیاهی هستند که آنتی اکسیدان های قوی هستند. آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن شما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند، بنابراین برای تغذیه ضد پیری بسیار مهم هستند. انگور قرمز از نظر فنی توت نیست، اما خواص مشابهی دارد.

3. ماهی برای پروتئین و چربی های امگا 3

بدن شما به پروتئین های باکیفیت و مقداری چربی نیاز دارد و بهتر است ماهی را به عنوان منبع آن مصرف کنید نه گوشت قرمز. ماهی ما را با اسیدهای چرب امگا 3 تامین می کند که سیستم ایمنی را تحریک کرده و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. برخی از مطالعات نشان داده اند افرادی که ماهی زیادی می خورند کمتر در معرض ابتلا به سرطان روده بزرگ، مری و معده هستند.

4. هویج برای محافظت از سرطان

هویج منبع عالی بتا کاروتن است که یک آنتی اکسیدان قوی است که با پیری و بسیاری از بیماری ها مبارزه می کند. مطالعات نشان داده است افرادی که یک هویج متوسط ​​در روز می خورند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهند. بتا کاروتن همچنین بینایی شما را واضح نگه می دارد و از چشمان شما در برابر بیماری های مرتبط با سن محافظت می کند. همچنین برای قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن شما مهم است.

هویج اگر نپخته مصرف شود بیشترین فواید را به شما می دهد. اگر حوصله خوردن هویج ردیفی ندارید، آن را به سالادتان اضافه کنید، کمی طعم شیرین به سالاد می دهد. یا هر چند وقت یکبار آب هویج بنوشید – آب آن منبع غلیظی از بتاکاروتن است.

5. آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن

آجیل خام دارای فیبر بسیار بالایی است. آنها همچنین منبع خوبی از ویتامین ها و پتاسیم، روی، آهن، منیزیم، مس و سلنیوم هستند. آنها سطح کلسترول را کنترل می کنند و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کنند. تنها عیب آجیل این است که چربی بالایی دارند، بنابراین یک دو قاشق غذاخوری در روز خوب است اما نه بیشتر.

فقط آجیل ردیفی غذای ضد پیری خوبی است. از آجیل شور و بو داده اجتناب کنید، آنها بیشتر از اینکه فوایدی داشته باشند به سلامتی شما آسیب می رسانند. یک راه خوب برای افزودن آجیل به رژیم غذایی روزمره این است که آنها را روی سالاد بپاشید یا به غلات اضافه کنید.

6. ماکارونی کامل و برنج قهوه ای برای انرژی

اینها حاوی کربوهیدرات های پیچیده هستند تا اطمینان حاصل کنند که شما در تمام طول روز سرشار از انرژی هستید. برنج قهوه ای سرشار از فیبر و ویتامین های گروه B است. فقط از آن برنج سرخ شده درست نکنید – برنج قهوه ای بخارپز بهترین انتخاب است. ماکارونی با وعده های غذایی کامل سرشار از فیبر و آهن است.

7. آب برای سم زدایی و حفظ پوست صاف

آب برای سلامتی ما کاملا ضروری است. حتما شنیده اید که باید هر روز 8 لیوان آب بنوشید، اما آیا به این توصیه عمل می کنید؟ آب به خلاص شدن از شر سموم کمک می کند. همچنین مصرف کافی آب تضمین می کند که پوست شما جوان و سالم به نظر می رسد. کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده ضد پیری خوب هستند، اما اگر آب کافی بنوشید پوست شما بدون کرم کمتر خشک می شود.

آب بطری خالص برای شما بسیار خوب است، اما هیجان انگیز نیست. بنابراین می توانید آن را با سایر مایعات مغذی جایگزین کنید – آب میوه های بدون شکر اضافه شده، دمنوش های گیاهی یا آب معدنی. میوه های تازه نیز منبع خوبی از آب هستند، برای مثال هندوانه اساساً 90٪ آب است. 8 لیوان در روز یک قانون سرانگشتی است، اما در هوای گرم یا باد ممکن است به مقدار بیشتری نیاز داشته باشید.

این محصولات را به طور منظم در رژیم غذایی خود بگنجانید و خواهید دید که به زودی احساس می کنید جوان تر از سن بدنی خود خواهید بود.