7 مزیت سلامتی خوردن سیب های غنی از فیتونوترینت – محافظت از قلب، سلول ها، ریه ها، مغز و استخوان ها

سیب یکی از میوه های اصلی است. یعنی تقریباً همیشه در دسترس هستند، و ما معمولاً آنها را مانند انبه یا لیچی عجیب و غریب نمی‌دانیم. سیب یک میوه منحصر به فرد است. ترکیبی از مواد مغذی خاص موجود در سیب با هم کار می کنند و چیزی را تولید می کنند که قابل تکرار نیست.
 
سیب دارای سطح بسیار بالایی از مواد مغذی گیاهی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند. از آنجایی که اینها بیشتر در پوست یا نزدیک به پوست یافت می شوند، یافتن راه هایی برای خوردن پوست سیب مهم است. فیبر موجود در سیب هم محلول، هم پکتین و هم نامحلول، سلولز است. سیب علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی حاوی فلاونوئیدها است که نوعی ماده مغذی گیاهی است.
 
یکی از فلاونوئیدهای موجود در سیب کوئرستین است. کوئرستین تحقیقات زیادی در مورد آن انجام داده است که نتایج آن نشان می دهد که فواید بسیار مهمی برای سلامتی دارد. محققان فنلاند مطالعات طولانی‌مدتی در این زمینه انجام دادند و دریافتند که کورستین، به‌ویژه همانطور که در سیب یافت می‌شود، فلاونوئیدی است که بهترین قابلیت‌های بالقوه برای ارتقای سلامتی را دارد.
 
در اینجا هفت مورد از سلامتی که سیب مفید بوده است را معرفی می کنیم.
 
سلامت قلب

  • محافظت از سیستم قلبی عروقی به دلیل عوامل آنتی اکسیدانی موجود در سیب.
  • فیبر غذایی به کنترل سطح کلسترول LDL کمک می کند. خوردن دو سیب در روز ممکن است کلسترول را تا 16 درصد کاهش دهد.
  • فلاونوئیدها به مقابله با التهاب و جمع شدن پلاکت های خون کمک می کنند. آنها همچنین فشار خون و تولید چربی در کبد را تنظیم می کنند. آنها به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کنند و حتی پس از بروز بیماری قلبی می توانند به بهبود سلامت قلب کمک کنند.

سرطان

 

مطالعات تا به امروز نشان داده است که سیب می تواند خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش دهد. انواع دیگر سرطان که سیب پتانسیل محافظت در برابر آنها را دارد شامل پروستات، سینه و روده بزرگ است. هنوز تحقیقات مداومی در مورد این موضوعات در حال انجام است، اما احتمال محافظت سیب در برابر سرطان بسیار جالب است.

 

آسم و سلامت ریه

 

سیب می تواند توانایی حمایت از سلامت ریه را داشته باشد. کودکان مبتلا به آسم که هر روز آب سیب می‌نوشیدند نسبت به کودکانی که فقط یک بار در ماه آن را می‌نوشیدند خس‌خس سینه کمتری داشتند.

 

بیماری آلزایمر

 

در مطالعه ای بر روی موش ها نشان داده شده است که سیب ممکن است از سلول های مغز در برابر آسیب هایی که منجر به بیماری آلزایمر می شود محافظت کند.

 

مدیریت دیابت

پکتین موجود در سیب اسید گالاکترونیک را به بدن می رساند که نیاز به انسولین را کاهش می دهد. خوردن یک سیب در بین وعده های غذایی می تواند به تنظیم قند خون کمک کند.

 

کاهش وزن

 

مطالعه‌ای در برزیل نشان داد که افراد رژیمی با خوردن سه سیب یا گلابی در روز نسبت به افرادی که از این میوه استفاده نمی‌کردند، کاهش وزن بیشتری داشتند.

 

محافظت از استخوان ها

 

فلاونوئید دیگر موجود در سیب به نام فلوریدزین ممکن است به افزایش تراکم استخوان کمک کند و در نتیجه از زنان یائسه در برابر پوکی استخوان محافظت کند. بور، ماده معدنی موجود در سیب به دلیل توانایی تقویت استخوان ها شناخته شده است.

 

انواع مختلفی از سیب وجود دارد و همه آنها مقادیر متفاوتی از مواد مغذی مختلف دارند. سعی کنید از انواع مختلف سیب استفاده کنید. علاوه بر افزایش مصرف سیب، ممکن است سطح مقطع وسیع تری از مواد مغذی شگفت انگیزی که در سیب یافت می شود را ارائه دهد.