8 حقیقتی که باید درباره اسطوره های برتر رژیم غذایی گیاهخواری بدانید

احتمالاً سالم‌ترین الگوی غذایی که می‌توانید دنبال کنید، الگوی گیاهخواری یا وگان است. با این حال، افراد (مخصوصاً گوشت خواران) یا افرادی که تمایل به فست فود دارند، اغلب گیاهخواران یا کسانی که سبک زندگی را تمرین می کنند، به عنوان افراد ضعیف یا کم خون طبقه بندی می کنند.

با این حال، اینها فقط دو مورد از “مفاهیم اسطوره ای” هستند که توسط افرادی که عادت به خوردن غذاهای گیاهی یا وگان ندارند، درک می شوند. در واقع، بسیاری از سبزیجات و میوه‌هایی که در برنامه‌های منوی گیاه‌خواری قرار می‌گیرند، غنی از مواد مغذی و کم کالری هستند.

رژیم‌های غذایی گیاهی، تغذیه عالی و موهبت بزرگی در اثرات سلامتی، مانند خطرات کمتر بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت نوع 2 دارند. مطالعه سلامت Adventist 2 نشان داد که وگان ها به طور متوسط ​​30 پوند کمتر از گوشت خواران وزن دارند. خوردن از روی زمین فواید زیادی دارد و دانستن حقایق و نادیده گرفتن شایعات مهم است.

افسانه ها و حقایق زیر به شما کمک می کند تا برخی از “مفاهیم اسطوره ای” مرتبط با رژیم گیاهخواری یا وگان را از بین ببرید.

افسانه 1: رژیم های گیاهخواری فاقد آهن هستند، بنابراین گیاهخواران و وگان ها اغلب کم خون هستند

حقیقت: رژیم گیاهخواری یا وگان شامل غذاهای غنی از آهن و کم خونی مانند قارچ، زردآلو خشک، سبزیجات با برگ سبز تیره، لوبیا و نخود فرنگی است.

افسانه 2: گیاهخواران پروتئین کافی دریافت نمی کنند

حقیقت: بسیاری از غذاهای گیاهی مانند لوبیا و غلات کامل پروتئین کافی را فراهم می کنند.

افسانه 3: وقتی باردار هستید نمی توانید از رژیم گیاهخواری پیروی کنید

حقیقت: زنان باردار رژیم گیاهخواری را بهترین راه برای تامین تغذیه نوزاد متولد نشده خود می دانند و پس از زایمان وزن اضافی خود را از دست می دهند. میوه ها، حبوبات، غلات و سبزیجات نه تنها مقدار زیادی آهن و کلسیم را تامین می کنند، بلکه فیبر را نیز تامین می کنند که ناراحتی گوارشی مرتبط با بارداری را کاهش می دهد.

افسانه 4: اگر درگیر ورزش هستید، نمی توانید از رژیم گیاهخواری پیروی کنید

حقیقت: بسیاری از ورزشکاران با موفقیت از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند و پروتئین با کیفیتی را برای ماهیچه ها از غذاهایی مانند لوبیا، غلات، تمپه و محصولات سویا دریافت می کنند که به اندازه محصولات حیوانی پروتئین دارند.

سایر غذاهایی که باعث افزایش استقامت و لاغری و لاغری ورزشکاران می شود عبارتند از: بادام زمینی، گردو، پسته، کشمش، پنیر، تخم مرغ، کنجد، آفتابگردان و تخمه کدو تنبل، لوبیا سیاه، عدس و نخود. کینوا منبع عالی تغذیه و پروتئین است.

افسانه 5: سخت است که بچه ها را به دنبال یک رژیم گیاهخواری یا گیاهخواری سوق دهید

حقیقت: برخی از غذاهایی که در غذاهای گیاهی یا وگان وجود دارند عبارتند از کره بادام زمینی، ذرت بو داده و انواع میوه های خوشمزه مانند توت فرنگی، توت، کیوی، انگور، سیب، پرتقال و گلابی. تاکو، راپ ها و اسموتی ها غذاهای گیاهی و گیاهی هستند که خوشمزه و مغذی هستند. اکثر بچه ها این غذاهای سالم و خوشمزه را رد نمی کنند.

افسانه 6: تغییر به خوردن وگان یا گیاهخواری دشوار است

حقیقت: شما مجبور نیستید تغییر قابل توجهی به یک سبک زندگی گیاهخواری یا گیاهخواری بدهید زیرا سازگاری با یک سبک زندگی به مرور زمان بسیار آسان می شود. برای شروع چند تغییر ایجاد کنید و سپس به اضافه کردن آن ادامه دهید تا محصولات حیوانی کاملا حذف شوند.

به عنوان مثال، ممکن است سعی کنید تاکو را با لوبیا سیاه به جای گوشت درست کنید. می توانید گوشت یا مرغ را از سرخ کردن حذف کنید. تغییرات پیشرونده به شما کمک می‌کند تا تغییری را ایجاد کنید که به همان اندازه که سالم است، موفق باشد. قارچ ها دلچسب هستند و یک غذای اصلی عالی هستند. همبرگرهای گیاهی، سوسیس توفو، بیکن تمپه همه غذاهای گیاهی خوشمزه هستند.

افسانه 7: گیاهخواران دوست ندارند از محصولات حیوانی استفاده کنند

حقیقت: گیاهخواران به سادگی از خوردن گوشت اجتناب می کنند تا سالم تر بخورند. آنها اغلب از استفاده از محصولات جانبی حیوانی مانند پشم یا چرم بدشان نمی آید. از طرف دیگر وگان ها معمولاً هم گوشت و هم مشتقات حیوانی را کنار گذاشته اند. به طور کلی، گیاهخواران از استفاده یا مصرف محصولات مشتق شده از حیوانات، از جمله عسل، پشم، ابریشم و چرم حمایت نمی کنند. وگانیسم بیشتر یک فلسفه است تا یک رژیم.

افسانه 8: گیاهخواران و وگان ها اغلب نیاز به استفاده از مکمل ها در رژیم غذایی خود دارند.

حقیقت: تنها مکملی که برای حمایت از رژیم گیاهخواری لازم است B-12 است که فقط در گوشت قرمز، ماهی، لبنیات و تخم مرغ یافت می شود. در غیر این صورت، گیاهخواران و وگان ها مقدار زیادی ویتامین های مورد نیاز (گروه B، A، E، C) را از طریق غلات، سبزیجات، حبوبات و میوه ها دریافت می کنند. بسیاری از غذاهای گیاهی و وگان نیز سرشار از آهن و کلسیم هستند.