9 نوع مکمل امگا 3

اسید چرب ضروری امگا 3 با امگا 6 کار می کند. اسیدهای چرب ضروری به این دلیل نامیده می شوند که برای سلامتی ما ضروری هستند، اما چیزی هستند که بدن ما قادر به ساخت آنها نیست. رژیم های غذایی مدرن ما از غذاهای فرآوری شده و روغن ها در حال حاضر به قدری سرشار از امگا 6 هستند که مهم ترین و نادیده گرفته شده ترین اسیدهای چرب ضروری که فاقد آن هستند، اسیدهای چرب ضروری امگا 3 EPA، DHA و DPA هستند. با نگرانی از سطوح بالای جیوه و سایر سموم در ماهی های چرب، ایمن ترین و ساده ترین راه برای افزایش مصرف مکمل های امگا 3 است.

در زیر لیستی از 9 مورد از محبوب ترین مکمل های امگا 3 موجود در بازار ارائه شده است:

1) مکمل های امگا 3 از روغن مهر
مکمل های امگا 3 از روغن مهر و موم تنها نوع مکملی است که حاوی هر سه اسید چرب ضروری امگا 3 است: ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA)، دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) و اسید دوکوزاپنتانوئیک (DPA). هر سه امگا 3 (EPA، DHA و DPA) در شیر مادر وجود دارند و برای رشد و نمو ضروری هستند.

2) مکمل های امگا 3 از روغن Emu
روغن Emu برای هزاران سال به عنوان یک داروی طبیعی توسط بومیان استرالیا استفاده شده است. روغن Emu با غلظت بالای اسید لینولنیک (LA) و اسید اولئیک (OA) می‌تواند برای خواص درمانی امگا 3، 6 و 9 به صورت داخلی استفاده شود.

3) مکمل های امگا 3 از روغن بذر کتان
روغن بذر کتان حاوی سطوح بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 به ویژه اسید آلفا لینولنیک (ALA) است که برای کاهش التهاب مفید است و همچنین برای رشد طبیعی نوزاد مورد نیاز است.

4) مکمل های امگا 3 از روغن کنجد
روغن شاهدانه سرشار از اسیدهای چرب ضروری است. در واقع 30 تا 35 درصد وزن دانه شاهدانه را روغن تشکیل می دهد که حاوی اسیدهای چرب ضروری لینولنیک اسید (LA)، آلفا-لینولنیک اسید (ALA) و گاما-لینولنیک اسید (GLA) است.

5) مکمل های امگا 3 از روغن کبد ماهی
روغن کبد ماهی حاوی سطوح بالایی از ویتامین A و D و همچنین اسیدهای چرب امگا 3، ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) است. اگرچه خطر سموم در هنگام مصرف ماهی به هر شکلی وجود دارد، اما باید هشدار داد که از آنجایی که کبد به عنوان یک فیلتر عمل می کند، روغن کبد ماهی در معرض خطر بیشتری برای آلوده شدن به سمومی مانند جیوه و PCB است.

6) مکمل های امگا 3 از روغن کبد کوسه
روغن کبد کوسه سرشار از ویتامین های A و D و اسیدهای چرب امگا 3 ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) است. هر چند مانند روغن کبد ماهی کاد، احتمال آلودگی به سمومی مانند جیوه و PCB بیشتر است.

7) مکمل های امگا 3 از روغن کریل
روغن کریل از کریل، یک حیوان دریایی شبیه میگو که معمولاً توسط نهنگ ها و فوک ها خورده می شود، تهیه می شود. روغن کریل حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا 3 ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) است.

8) مکمل های امگا 3 از روغن ماهی
روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3، ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) است که به کاهش التهاب در سراسر بدن کمک می کند. روغن ماهی را می توان با استفاده از گونه های مختلفی مانند ماهی آزاد، ماهی تن، ساردین و آنچوی و همچنین انواع دیگر ماهی تهیه کرد.

9) مکمل های امگا 3 از روغن ماهی قزل آلا
مانند روغن ماهی، روغن ماهی سالمون حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا 3 ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) است. تفاوت این است که مکمل های روغن ماهی آزاد فقط با استفاده از ماهی آزاد پرورشی یا وحشی ساخته می شوند.