9 نکته برای مدیتیشن موفق – نکاتی برای سلامتی


اگر می خواهید از مزایای متعدد مدیتیشن از طریق مدیتیشن موفق بهره مند شوید ، رعایت چند نکته مهم است.

مزایای مدیتیشن بسیار متفاوت است ، از جمله بهبود کیفیت با زندگی و بهبود رفاه عمومیبه

به همین دلیل است که متخصصان مدیتیشن را به طور فعال توصیه می کنند.

اگر می خواهید مدیتیشن را در زندگی خود تمرین کنید و می خواهید در مدیتیشن موفق شوید ، نکات زیر را با دقت بخوانید.

مراقبه وجود دارد به طور کلی به عنوان آموزش ذهن برای دستیابی به حالت صلح و آرامش شناخته می شود.

این آموزش کار ساده ای نیست که بتوان آن را بلافاصله اجرا کرد ، زیرا به صبر و پشتکار نیاز دارد.

با این حال ، هنگامی که به مدیتیشن رسیدید ، می توانید شادی واقعی را از طریق آرامش درونی احساس کنید.

اگر می خواهید از تمرین مدیتیشن بیشترین بهره را ببرید ، در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در تبدیل آن به یک عادت کمک می کند.

۱- استراحت کنیم

قبل از شروع لباس راحت بپوشید. بهتر است لباس های گشاد بپوشید.

و از لوازم آزار دهنده مانند ساعت یا دستبند استفاده نکنید. در نهایت ، تمرین خوب تمرین مدیتیشن پابرهنه است.

2. زمان مناسب را انتخاب کنید

زمانی را انتخاب کنید که هیچ کاری برای انجام و استراحت وجود نداشته باشد. این زمان را برای مدیتیشن اختصاص دهید تا بتوانید هر روز آن را تمرین کنید.

برای مدیتیشن مناسب ، انجام مداوم آن مهم است. اگر می خواهید تغییری عمیق و پایدار داشته باشید ، باید مرتباً مدیتیشن کنید.

اگر اندک مراقبه کنید ، ممکن است برایتان مشکل باشد و خطر بازگشت به عادت اولیه خود یا درگیر شدن با احساسات منفی را داشته باشید.

زمان مناسب و تنظیم مکان مناسب این یکی از اولین گام های مدیتیشن است.

3. یک مکان آرام پیدا کنید

برای شروع مدیتیشن ، بهتر است در مکانی آرام مدیتیشن کنید که مزاحمتی برای شما ایجاد نمی شود.

بنابراین بیایید بررسی کنیم که کدام مکان در خانه شما برای مدیتیشن مناسب است. یا می توانید به مکانی بروید که به شما آرامش می دهد. دلیل یافتن مکانی آرام ، ترویج مشاهده و مدیتیشن است.

4. با وضعیت صحیح بنشینید

وضعیت بدن جنبه بسیار مهمی از مدیتیشن است زیرا بر وضعیت روح تأثیر می گذارد. در حالت ایده آل ، شانه ها و بازوهای شما باید شل و پشت شما صاف باشد.

در این مرحله شما باید برای یافتن تعادل بین آرامش و سفتی تلاش کنید.

از نشستن در موقعیت خیلی راحت خودداری کنید زیرا این امر می تواند باعث خواب آلودگی شود. همچنین زیاد عصبی نشوید دلیل این امر این است که استرس منجر به حالت برانگیختگی ذهنی می شود.

راهنمای مدیتیشن معمولاً اطلاعات مفصلی در مورد حالت های بدن ارائه می دهد و همچنین دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه قرار دادن هر قسمت از بدن را ارائه می دهد. رایج ترین حالت ها این است که در حالت نشسته روی صندلی با پاهای خود روی زمین یا روی بالش بنشینید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که موقعیتی را انتخاب کنید که برای شما راحت تر است و با نیازهای شما مطابقت دارد.

5. گرم کردن

یکی از نکاتی که به مدیتیشن کمک می کند گرم کردن از قبل است. تمرینات گرم کردن می تواند به ما کمک کند در هنگام مدیتیشن احساس راحتی بیشتری داشته باشیم.

می توانید یوگا یا حرکات کششی انجام دهید تا گردن ، بازوها و پشت شما آرام شوندبه این حرکات به گردش خون و آرامش بدن کمک می کند.

6. بر آنچه که به مدیتیشن کمک می کند تمرکز کنید

یکی از راه هایی که به شما کمک می کند تمرکز و آرامش خود را حفظ کنید تمرکز روی چیزی است. این می تواند تنفس لرزنده ، احساس بدن خود او یا تصویری باشد که قبلاً دیده بود.

در حالت ایده آل ، اجازه دهید ذهن ما در صورت امکان یک شی را تشخیص دهد ، و اگر حواسمان را پرت کنیم ، به محض مشاهده آن به تمرکز بر روی آن برمی گردیم.

7. بیایید در ذهن شما ترسیم کنیم

یکی دیگر از راه های کنترل ذهن هنگام مدیتیشن این است که چیزی را در ذهن خود تصور کنید.

به عنوان مثال ، می توانید خودتان رنگ ها را در مکان های مختلف ، جاده ها ، خدایان و غیره بکشید. این یک تمرین ذهنی است مناسب برای افرادی که خیالی و لذت ببر رویا پردازیبه

8. افکار پیش آمده و رفتنی را بپذیرید

هدف مدیتیشن تغییر یا کنترل افکار ، احساسات یا احساسات نیست.

برعکس ، هدف این فعالیت ها کشف آنها و زندگی با آنها است. به عبارت دیگر ، رفاه و آرامش از پذیرش ناشی می شود.

به همین دلیل است که شما باید مدام بر افکار خود نظارت داشته باشید.

بیایید بدون چسبیدن به آنها نگاه کنیم و محتوای ذهنی ، احساسی ، فیزیولوژیکی یا رفتاری آنها را منفعلانه مشاهده کنیم. منفعلانه رعایت کنید به معنی مشاهده بدون انتقاد یا نتیجه گیری است.

یعنی وقتی این فرایندهای ذهنی ظاهر می شوند ، ما باید آنها را مشاهده کنیم ، آنها را بپذیریم و آنها را رها کنیم.

سپس راه حرکت رو به جلو تمرکز مجدد بر روی شی یا تصویری است که به آن فکر می کردید.

9. به تدریج زمان مدیتیشن خود را افزایش دهید

ابتدا باید مدتی مدیتیشن کنید و با ادامه مدیتیشن مدت زمان مدیتیشن را افزایش دهید.

به عنوان مثال ، شما می توانید با جلسات کوتاه شروع کنید و سپس به تدریج این زمان را به 30 دقیقه یا بیشتر در روز افزایش دهید.

به این ترتیب می توانید برنامه روزانه خود را سفارشی و هماهنگ کنید.

زمان مدیتیشن را افزایش دهید

شما باید پیشرفت مدیتیشن را در نظر بگیرید. تنها در این صورت است که زمان مدیتیشن به تدریج افزایش می یابد.

نکات اضافی برای مدیتیشن موفق

نه نکته فوق قطعاً به مدیتیشن شما کمک می کند و اگر آنها را به خوبی رعایت کنید ، عادت به مدیتیشن بدون مشکل زیاد خواهید داشت.

علاوه بر این ، موارد زیر را توصیه می کنیم:

  • باید راهنمایی وجود داشته باشد. در حالت ایده آل شما باید یک معلم با تجربه و دانش مرتبط با تکنیک مدیتیشن داشته باشید. اگر معلم در دسترس نیست ، می توانید از کتابها یا متونی استفاده کنید که برای آموزش و گسترش مدیتیشن طراحی شده اند.


  • صبور باش. مدیتیشن را هر روز ادامه دهیدبه البته انجام این کار آسان نیست. دلیل این است که مقاومت هم از عوامل خارجی (کار ، مشق شب ، مسافرت) و هم از عوامل داخلی ناشی می شود. با این حال ، شما باید سعی کنید بر همه این موانع غلبه کنید و به آموزش ادامه دهید.
  • بدون توجه به وضعیت روحی مدیتیشن کنید. تداوم مدیتیشن نباید به وضعیت روحی آن زمان بستگی داشته باشد. مهم نیست که تمرینات سرگرم کننده بودند. نکته اصلی این است که صبور باشید و به جلو حرکت کنید.


  • اهداف و مراحل مهم را تعیین نکنید شما می خواهید در اسرع وقت از مدیتیشن سود ببرید ، اما بی تابی خود را کنار بگذارید. وقتی با عجله مدیتیشن می کنید ، مدیتیشن در جهت مخالف حرکت می کند. اگر می خواهید تغییرات عمیقی داشته باشید ، باید زمان زیادی را صرف کنید.



دیدگاهتان را بنویسید