آیا بیماران تیروئیدی می توانند وزن خود را کاهش دهند؟


“چرا وزن اضافه می کنم و چگونه وزن کم می کنم؟ آیا می توانم با تیروئید وزن کم کنم؟ »

اینها بزرگترین شکایاتی است که اکثر بیماران تیروئیدی دارند. آیا می توانید با آنها همذات پنداری کنید؟ اگر چنین است ، این مقاله را بخوانید.

چرا با تیروئید وزن خود را افزایش می دهید یا کاهش وزن برای شما مشکل است؟

غده تیروئید نقش بسیار مهمی در مدیریت متابولیسم و ​​در نتیجه وزن شما دارد.

غده تیروئید شما هورمون هایی را ترشح می کند که به حفظ متابولیسم کمک می کند. وقتی بدن شما به اندازه کافی این هورمون ها را تولید نمی کند ، متابولیسم شما کند می شود.

وقتی فردی به طور غیرمنتظره ای شروع به افزایش وزن می کند ، اولین چیزی که پزشک توصیه می کند این است که برای آزمایش تیروئید مراجعه کند.

ما درد شما را درک می کنیم اما آیا امیدی هست؟ بله ، بله بزرگ

اگر از برنامه شخصی برای نوع بدن و تیروئید خود پیروی کنید ، قطعاً بدون تلاش زیاد می توانید وزن خود را کاهش دهید.

قبل از اینکه در مورد برنامه اقدام برای کاهش وزن صحبت کنیم ، می خواهم تأکید کنم چرا اگر اضافه وزن دارید ، کاهش وزن برای شما بسیار مهم است.

وزن و کم کاری تیروئید: یک دور باطل

فقط این نیست که کم کاری تیروئید باعث افزایش وزن می شود. برعکس آن هم درست است. افزایش وزن باعث کم کاری تیروئید می شود.

جمعیت چاق دارای حداقل است 86٪ افزایش خطر کم کاری تیروئید تحت بالینی.

چرا چاقی باعث کم کاری تیروئید می شود؟

  1. مروری بر گزارشات تیروئید ، “چاقی یک فرایند التهابی مزمن با درجه پایین است. بنابراین سیتوکین ها و سایر نشانگرهای التهابی تولید شده توسط اضافه بار بافت چربی افزایش می یابد. “این سایتوکاین های التهابی بالا ممکن است بیان mRNA کوفاکتور سدیم / یدید را مهار کرده و متعاقباً بر فعالیت جذب ید سلول های تیروئید انسان تأثیر بگذارد.”[1]
  2. وی در ادامه اظهار می دارد ، ““لپتین ، فاکتور تولید شده توسط سلول های چربی ، همچنین در التهاب مزمن که می تواند منجر به تغییرات مورفولوژیکی در تیروئید شود ، نقش دارد.”

کم کاری تیروئید و افزایش وزن یک دور باطل است. اگر می خواهید از کم کاری تیروئید خلاص شوید و اگر اضافه وزن دارید ، این اولین کاری است که باید انجام دهید.

مرحله 5 راه حل کاهش وزن با تیروئید

اصول رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن در بیماران کم کاری تیروئید تا حد زیادی یکسان است. با این حال ، نیاز به تعدیل وجود دارد. در اینجا یک برنامه عملی 7 مرحله ای برای کاهش وزن و معکوس کردن تیروئید ، هر دو به طور همزمان ارائه شده است.

مرحله 1: علت اصلی را شناسایی کنید

قبل از یافتن راه حلی ، شناسایی علت اصلی مشکل بسیار مهم است. در غیر این صورت ، مانند تیراندازی در تاریکی است.

توصیه می شود برای موارد زیر آزمایش آزمایشگاهی انجام دهید:

  1. TSH
  2. T3
  3. T4
  4. T3 رایگان
  5. T4 رایگان
  6. آنتی بادی های تیروئید (آنتی بادی های تیروگلوبولین و پراکسیداز تیروئید)
  7. تغذیهمشخصات طبیعی (سلنیوم ، ید ، روی و غیره)

با توجه به فاکتور هزینه ، ممکن است خوب باشد که با مشخصات کامل تیروئید شروع کنید. بسته به میزان پیشرفت می توان مشخصات تغذیه ای را در مراحل بعدی ایجاد کرد.

چرا اینقدر امتحان لازم است؟ زیرا ، تیروئید تنها به یک دلیل اتفاق نمی افتد. این به دلایل متعدد رخ می دهد و اگر علت درست را نمی دانید ، راه حل مشکل است. شما می توانید وبلاگ ما را در مورد علل اصلی در اینجا بخوانید.

انجام این آزمایشات و تجزیه و تحلیل این آزمایشات زیر نظر پزشک / متخصص تغذیه مهم است. اگر می خواهید از غذا به عنوان ابزاری برای درمان بیماریهای زمینه ای خود استفاده کنید ، مهم است که تغییرات را پس از مشورت با متخصص تغذیه انجام دهید. انجام برخی اشتباهات اشتباه می تواند بیشتر از فایده آن ضرر داشته باشد.

مرحله 2: غذاها / گیاهانی بخورید که مواد مغذی بالایی دارند

کمبود تغذیه یکی از شایع ترین علل تیروئید است. و همچنین چاقی. وقتی مردم به رژیم غذایی فکر می کنند ، تمایل دارند غذا را به عنوان یک دشمن ببینند: پر از چربی ، کربوهیدرات های ناسالم و غیره. اما این یک اشتباه بزرگ است.

غذا بزرگترین هدیه ای است که طبیعت به ما داده است. بدون مواد مغذی مناسب ، هیچ عملکردی در بدن نمی تواند عمل کند.

همچنین ، بسیاری از مردم تمایل زیادی به شمارش کالری دارند. اما شمارش کالری بهترین مدل نیست. شما شگفت زده خواهید شد اگر بدانید یک سیب متوسط ​​40 درصد کالری بیشتری نسبت به یک بطری 200 میلی لیتری کولا دارد.

در اینجا می توانید بخوانید که چرا شمارش کالری بهترین مدل برای کاهش وزن نیست.

در عوض ، باید بر مصرف غذاهای مغذی تأکید شود. به اینها غذاهای فوق العاده می گویند. غذاهای غلیظ مغذی نیز همیشه سالم هستند. از پرخوری جلوگیری می کند.

و به جای تمرکز بر حذف چیزی از زندگی خود ، باید بر افزودن غذاهای مناسب به رژیم غذایی خود تمرکز کنید. که از نظر روانشناسی در دراز مدت کاربردی تر است.

برخی از غذاها / گیاهانی که به بیماران تیروئیدی توصیه می کنیم عبارتند از:

  1. غذای غنی از سلنیوم (تخمه کدو ، آجیل برزیلی ، ماهی تن ، حبوبات): به سنتز هورمون تیروئید کمک می کند ، منابع سبز هستند (اسپیرولینا ، گندم)
  2. غذاهای غنی از فیبر (دانه های چیا ، صمغ اقاقیا ، غذاهای کامل)
  3. غلات کامل (کینوا ، راگوت ، شیشه ، ارزن)
  4. غذاهای غنی از پروتئین (حبوبات ، تخم مرغ ، مرغ ، پروتئین آب پنیر ، پروتئین نخود)
  5. زردچوبه
  6. گیلاس زمستانی – پنیر باد
  7. گوگول ، ترفند

مرحله 3: صفحه احتمالی را دنبال کنید

غذای ما باید 50 درصد سبزیجات ، 25 درصد پروتئین ، 25 درصد کربوهیدرات باشد. بله ، ما مقدار زیادی کربوهیدرات و پروتئین و سبزیجات بسیار کمی می خوریم. ما در وعده های غذایی خود برنج یا چاپاتی زیادی می خوریم که با یک کاسه گل محمدی و سبزیجات تکمیل می شود. اما برعکس باید انجام شود.

ما باید مقدار زیادی سبزیجات ، سالاد ، گل محمدی ، حبوبات و غیره مصرف کنیم. و به طور خودکار مصرف برنج و گندم ما کاهش می یابد.

در ابتدا ، ممکن است ناخوشایند باشد ، اما برای مدتی به یک عادت آسان تبدیل می شود. آیا امروز می توانید با خوردن سبزیجات بیشتر ، سالاد و گل محمدی این 1 تغییر را ایجاد کنید؟

این تصمیم آگاهانه در حین سرو غذا هر بار به شما کمک می کند تا بهتر غذا بخورید ، با دقت بیشتری غذا بخورید و کیفیت تغذیه ای را که در بدن شما وارد می شود بهبود بخشد.

حقیقت این است که این بشقاب در واقع از دمبل و ماشین های بدنسازی قوی تر است!

مرحله 4: برای تیروئید مولتی ویتامین مصرف کنید

غذای ما بهترین منبع همه مواد معدنی و ویتامین ها است. با این وجود ، دریافت همه چیز در مقدار مناسب فقط با غذا هنوز بسیار دشوار است. همچنین ، کیفیت غذا با افزایش استفاده از کودها و سموم دفع آفات کاهش یافته است.

بنابراین ، توصیه می کنیم از مولتی ویتامین های تخصصی که برای تیروئید طراحی شده است استفاده کنید. باید مقدار بیشتری سلنیوم ، کروم و ید داشته باشد. همچنین ، اگر با گیاهان اضافی مانند ashwagandha ، guggul ، که برای تیروئید مفید هستند ، همراه باشد ، حتی بهتر خواهد بود.

ما نتوانستیم مولتی ویتامین مناسبی برای بیماران تیروئیدی پیدا کنیم ، بنابراین خودمان آن را طراحی کردیم. در اینجا می توانید آن را کشف کنید.

مرحله 5: حمله به 7 علت تیروئید

این مقاله را بخوانید تا 7 علت اصلی تیروئید را بشناسید. شما باید از باکتری های روده ، سمیت ، التهاب داخلی ، استرس ، خواب ، بی تحرکی و غیره مراقبت کنید. برای کاهش وزن و معکوس کردن تیروئید

علم تغذیه موضوعی بسیار بزرگ است که نمی توان همه چیز را در 1 وبلاگ ثبت کرد. در واقع ، یک کتاب برای یادگیری کافی در مورد تغذیه کافی نیست. در Possible ، ما یک برنامه تیروئیدی داریم که به افراد کمک می کند وزن خود را کاهش دهند و تیروئید را کنترل / معکوس کنند.

به عنوان بخشی از برنامه ، ما به شما یک متخصص تغذیه / پزشک + طیف وسیعی از غذاهای فوق العاده + فیلمهای آموزشی + تماس های زنده اجتماعی را می دهیم. برای آشنایی بیشتر با برنامه ، اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید