آیا رژیم کتو شما تمیز است یا کثیف؟

در نکات رژیم غذایی CrossFit ما به طور گسترده در مورد یک برنامه تغذیه خوب برای ورزشکاران نوشته ایم. چه در رژیم کتو باشید و چه رژیم پالئو ، روشهای خوب و بدی برای این کار وجود دارد. یک نام به تنهایی برنامه رژیم غذایی خاصی را توصیف نمی کند. شما به معنای واقعی کلمه می توانید دنبال کنید ، اما اگر غذایی که استفاده می کنید کیفیت پایینی داشته باشد ، می توانید بیشتر از فایده آن ضرر داشته باشید. در این مقاله ما بر رژیم کتوژنیک (کتو) تمرکز می کنیم.

تغذیه کتون به عنوان روش تولید کتون در بدن تعریف می شود. کتون ها توسط کبد از چربی تولید می شوند و این فرآیند با خوردن کربوهیدرات بسیار کم و مقدار مناسب پروتئین فعال می شود. بدن از کتون برای انرژی استفاده می کند. بنابراین ، رژیم کتو اساساً چربی را به عنوان منبع سوخت بدن می سوزاند. چربی دائما در بدن شما می سوزد. وقتی بدن شما کتون تولید می کند ، وارد حالت کتوز می شود. کتوز بدون نگرانی از روزه داری چربی را می سوزاند. یعنی تا زمانی که رژیم کتوژنیک را دنبال می کنید.

این من را به موضوع رژیم کتو تمیز و کثیف می رساند. از آنجا که این نوع رژیم غذایی دارای کربوهیدرات محدود است ، یک غذای اصلی معمولی می تواند غذاهای دریایی ، گوشت و سبزیجات کم کربوهیدرات باشد. این بدان معنا نیست که خوردن همبرگر فست فود یا سایر گوشت های تجاری خوب خوب است. اگر فقط مصرف کربوهیدرات خود را محدود کنید ، رژیم کتو “کثیف” دارید. سبزیجات ، گوشت ، غذاهای دریایی و غیره … باید ارگانیک و غیر GMO باشند.

ما به شما توصیه می کنیم از هرگونه غذای فرآوری شده یا آنهایی که دارای مواد نگهدارنده هستند ، دوری کنید. اینها به هرگونه رژیم غذایی آسیب می رسانند و از زندگی بدون سم جلوگیری می کنند. هر رژیم غذایی زمانی بهترین عملکرد را دارد که غذا اولیه و تمیز باشد.

رژیم کتو هنگامی که به درستی مصرف شود دارای فرآیند سم زدایی است. افزودن سموم از طریق غذا به کبد و سلامت شما کمک نمی کند.

سبزیجات تازه و ارگانیک بخورید. سعی کنید به طور منظم انواع سبزیجات پر فیبر بخورید. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید ، طعم آنها بهتر و خوشمزه تر می شود. به زودی بدن شما هوس هر وعده غذایی می کند.

در مورد چربی ها ، منابع سالم را انتخاب کنید. اینها می توانند دانه کتان ارگانیک ، روغن زیتون ، آووکادو یا روغن نارگیل باشند. بسیاری از این غذاها جزو غذاهای غیر التهابی محسوب می شوند. غذاهای التهابی مانند لبنیات یا برخی از سبزیجات گل مغربی می تواند باشد.

تا زمانی که رژیم کتو خالص را رعایت می کنید ، به یاد داشته باشید که هیدراته خوبی داشته باشید. بسیاری از مردم نمی دانند که آب به همه عملکردهای روزانه ، از جمله گوارش و تولید اندام کمک می کند.

در پایان ، به یاد داشته باشید که اگر از رژیم کتو “کثیف” پیروی می کنید ، به خودتان صدمه می زنید. “تمیز” بمانید و سالم بمانید.

خالصانه،

نکات رژیم کراس فیت

دیدگاهتان را بنویسید