بهترین حالت این است که وقتی در فانک گیر افتاده اید از خود مراقبت کنید


وقتی سلامت عاطفی ما قوی شود ، احساس افسردگی می تواند به سرعت ظاهر شود. این احساسات می توانند غیرقابل پیش بینی ، خسته کننده و حتی ترسناک باشند. شاید قلب شما شروع به تپیدن کند ، قفسه سینه شما متشنج شود یا احساس عصبانیت یا سرخوردگی کنید. اگرچه این احساسات کمتر از ایده آل هستند ، شما تنها نیستید – در واقع از این که بدانید مبارزه شما چقدر تقسیم می شود شگفت زده خواهید شد. یک مطالعه اخیر انجام شده است انجمن روانشناسی آمریکا دریافتند 67 درصد از آمریکایی ها در حال حاضر احساس افسردگی دارند و بیش از 80 درصد علائم استرس طولانی مدت را تجربه می کنند. همانطور که می بینید ، همه ما به کمی حمایت نیاز داریم! بنابراین اگر به این فکر می کنید که چگونه می توانید اضطراب خود را کاهش دهید ، یا فکر می کنید در مواقع ناراحتی چه باید بکنید ، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

در پیش رو نکات مفیدی در مورد نحوه مراقبت از خود ، صرف نظر از احساسی که دارید ، خواهید یافت.

نکات سریع که می تواند سلامت روانی را بهبود بخشد ، مهم نیست که چگونه احساس می کنید

درست است که استرس اجتناب ناپذیر است. همه ما محرک هایی داریم و همه ما با شرایط اضطراری روبرو شده ایم که فقط ما را به حاشیه می رساند (و اگر سرتان را برمی گردانید ، اسرار خود را به ما نگویید). اگرچه ما می توانیم از اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از سلامت روان خود استفاده کنیم (فکر کنید: الف رژیم غذایی مغذی، با شروع تمرین مدیتیشن یا کمی خواب) ، ما نمی توانیم از موقعیت های استرس زا جلوگیری کنیم. به همین دلیل است که ما به شما استراتژی های مبارزه ای و نکات موثری را ارائه می دهیم تا در صورت نیاز به پشتیبانی از آنها استفاده کنید!

بنابراین دفعه بعد که احساس می کنید گیر کرده اید ، تنها هستید ، استرس دارید یا چیزی کمتر از خود متعادل خود دارید ، این نکات سریع سلامت روان را امتحان کنید. این ابزارها می توانند به تنظیم سیستم عصبی شما کمک کنند تا احساس آرامش ایجاد کند.

اگر احساس اضطراب می کنید چه؟

تنفس عمیق را تمرین کنید

اگر احساس اضطراب می کنید ، به تنفس بازگردید. چشمان خود را ببندید ، روی یک صندلی راحت بنشینید و یک دست خود را روی سینه و دست دیگر را روی شکم خود قرار دهید. برای 1-2-3-4 از بینی خود دم بکشید ، مکث کنید ، سپس به آرامی از طریق دهان خود را با همان سرعت بازدم کنید. تکرار!

نفس عمیقی از اسانس اسطوخودوس بکشید

یک بطری کوچک اسطوخودوس ارگانیک را در دست داشته باشید. اگر احساس اضطراب یا استرس دارید ، یک قطره دو به مچ دست خود بیفزایید و یک نفس عمیق بکشید تا زمین را پایین بیاورید و ذهن را منحرف کنید.

پیاده روی پیوسته داشته باشید

تلفن خود را در خانه بگذارید و به پیاده روی بروید. به سادگی حرکت دادن بدن می تواند با تغییر ذهن از حالت مبارزه یا فرار به استراحت و هضم ، افکار مضطرب را کاهش دهد.

مدیتیشن کنید

اگر احساس غرق شدن می کنید و نمی دانید چگونه می توان اضطراب را کاهش داد ، با یک مدیتیشن کوتاه پنج دقیقه ای ذهن خود را آرام کنید. این پنج دقیقه را امتحان کنید مدیتیشن آرام داشته باشید از آماندا گیلبرت برای تسکین فوری!

اگر احساس کردید گیر کرده اید چه؟

یک تغییر کوچک ایجاد کنید

من تعجب می کنم اگر شما غرق شده اید و در یک ساختار تفکر منفی گیر کرده اید چه باید بکنید؟ با یک تغییر کوچک شروع کنید. شاید ذهنیت خود را تغییر دهید ، غذای سالم تری بخورید یا فقط ده دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید تا به یک جنبه آگاهانه از برنامه روزانه صبح خود برسید. با گذشت زمان ، تغییرات کوچک به تغییرات بزرگ اضافه می شود!

به جای مثبت اندیشی از تفکر منفی صرف نظر کنید

تغییر دیدگاه می تواند فواید فوری برای سلامت روان شما داشته باشد. وقتی افکار منفی شما غالب می شوند ، به چیزی فکر کنید که از آن سپاسگزار هستید و ببینید چگونه تفکر شما تغییر می کند.

مربوط: 3 هک های متخصص برای شکستن چرخه تفکر منفی

از فکر کردن و شک به خود دست بردارید

به راحتی می توانید هر سناریوی “چه-اگر” را در ذهن خود تکرار کنید و بدترین را تصور کنید. اما اگر در فکر این هستید که چگونه می توانید اضطراب خود را کاهش دهید ، وقت آن است که بر احساسات خود تسلط پیدا کنید! به جای تصور بدترین نتیجه ، بهترین را در نظر بگیرید. میخوای چی بشه؟ سپس تصور کنید که یک سناریوی مثبت محقق می شود. شما فقط ذهن خود را پانسمان می کنید! با گذشت زمان ، شما یاد خواهید گرفت که از این الگوهای فکری منفی “خارج شوید”.

لیستی از اهداف تهیه کنید

هم کوتاه مدت و هم بلندمدت فکر کنید. امروز می خواهید به چه چیزی برسید؟ این هفته؟ این ماه؟ امسال؟ تهیه یک برنامه می تواند به ایجاد انگیزه و ایجاد انگیزه برای اقدام کمک کند.

یک سرگرمی جدید را امتحان کنید

اگر در راه هستید ، یک سرگرمی جدید پیدا کنید تا علاقه شما را برانگیزد. فکر کنید: آموزش یوگا ، آشپزی یا یک دوره آموزشی جالب!

در صورت خستگی چه باید کرد

یک لیوان بزرگ آب بنوشید

اغلب کم آبی بدن (حتی در کوچکترین) ممکن است باعث احساس خستگی و بی حالی شود. صرف نظر از انرژی شما ، می تواند بر روحیه ، استرس و حتی خواب شما تأثیر بگذارد. صبح ، یک لیوان بزرگ آب بنوشید و یک بطری را در طول روز با خود حمل کنید. اگر احساس خستگی می کنید ، جرعه جرعه بنوشید!

یک میان وعده غنی از انرژی بخورید

یک میان وعده پر انرژی و سرشار از مواد مغذی برای رفع استرس می تواند به مبارزه با خستگی و افزایش انرژی کمک کند. سعی کنید میان وعده های غنی بخورید مواد مغذی تقویت کننده انرژی به عنوان مثال ، روی ، امگا 3 ، ویتامین B و ویتامین C.

با آب سرد دوش بگیرید

علاوه بر آرامش ماهیچه ها و سرعت بخشیدن به ریکاوری ، پژوهش نشان می دهد که دوش آب سرد می تواند خلق و خو را افزایش داده و خستگی را کاهش دهد. ایستادن در سرمای یخ زده همیشه نیست اکثر خوب است ، نمی توانیم انکار کنیم که چقدر خوش بین هستیم پس از آن!

در هوای تازه بازی کنید

چه پیاده روی کنید و چه سبک ورزش کنید ، تمرینات با شدت کم می تواند انرژی شما را افزایش داده ، استرس را از بین ببرد و حتی شما را مولدتر کند.

مربوط: 10 کاری که باید مدام انجام دهید اگر دائماً خسته هستید

اگر حوصله دارید چکار کنید

احساسات خود را بنویسید

به جای درک احساسات خود ، بگذارید آنها روی کاغذ صحبت کنند. ما دوست داریم آن را “تخلیه مغز” بنامیم – فقط هر آنچه را که در ذهن دارید یادداشت کنید و این احساسات را از بین ببرید!

فریاد بزن

گاهی اوقات یک گریه خوب قطری دقیقاً همان کاری است که باید در صورت ناراحتی یا ناراحتی انجام دهید. در واقع ، الف مطالعه هاروارد مشخص شد که گریه مواد شیمیایی خوب – اکسی توسین و مواد مخدر درون زا ، که بیشتر به عنوان اندورفین شناخته می شوند ، آزاد می کند. این می تواند درد جسمی و روحی را تسکین دهد!

اتاق یا منطقه را تمیز کنید

آیا می دانید که پاکی و سلامت روانی مربوط؟ یک مکان تمیز با عمل به عنوان راهی موثر برای پاکسازی سر می تواند به کاهش احساس اضطراب و ناراحتی کمک کند.

شروع به ثبت روز شکرگزاری کنید

حتی در بدترین روزها همیشه چیزی برای شکرگزاری وجود دارد. یک لیست تشکر شروع کنید و مدام به آن اضافه کنید. اگر احساس می کنید بی اهمیت ، گم شده یا غمگین هستید ، دفتر خاطرات خود را دوباره بخوانید و تمام نکات مثبت زندگی خود را به خود یادآوری کنید!

اگر ناامید یا عصبانی هستید چه؟

نفس بکشید و تا 10 بشمارید

آن تنفسهای آهسته و عمیقی که قبلاً ذکر کردیم؟ برگرد به آنهایی که اینجا هستند. اگر احساس ناامیدی یا عصبانیت می کنید ، یک نفس عمیق بکشید و تا ده بشمارید. هنوز احساس ناامنی می کنید؟ تنفس خود را تا زمانی که تنش شروع به از بین رفتن کند ادامه دهید. با یک ذهن شفاف تر و آرام تر به وضعیت باز خواهید گشت.

یک تمرین HIIT انجام دهید

تمام این انرژی آتشین را به قلب هدایت کنید تمرین HIIT!! شما احساسات منفی را با آن هورمون های بهزیستی که پس از تمرینات عرق کرده به سیستم شما هجوم می آورند عوض می کنید.

فعالیت ذهن آگاهی مورد علاقه خود یا تکنیک کاهش استرس را تمرین کنید

شاید تنفس عمیق نیز باشد جریان یوگا، یا آرامش بخش حمام نمک اپسومبه چیزی را پیدا کنید که به شما احساس خنکی ، آرامش و جمع آوری می دهد.

اگر احساس تنهایی می کنید چه باید بکنید

یک شبکه پشتیبانی پیدا کنید

این می تواند خانواده ، دوستان ، سازمان های محلی و البته پزشک یا درمانگر شما باشد. نتیجه: اگر احساس تنهایی می کنید ، درخواست حمایت کنید! افراد زیادی هستند که مایل و مایل به ارائه کمک هستند.

اعمال مهربانانه تصادفی

شخص دیگری را خوشحال کنید و شما احساس خوشبختی می کنید (و کمتر احساس تنهایی می کنید). این برنامه رایگان ، ساده و برای روح مفید است.

از شبکه های اجتماعی خارج شوید

گاهی اوقات شبکه های اجتماعی چندان اجتماعی نیستند. در حقیقت ، هنگامی که احساس تنهایی می کنید ، گاهی اوقات می تواند به شما احساس انزوا بیشتری دهد. از سم زدایی در رسانه های اجتماعی استفاده کنید و در زمان حال زندگی کنید! با یک دوست تماس بگیرید ، به غریبه ای لبخند بزنید یا در کافه ای بنشینید و روابط واقعی را ترجیح دهید.

دوستان خزدار خود را در آغوش بگیرید

شاید شما سگی را به فرزندی قبول کنید ، داوطلبانه به پناهگاه حیوانات خانگی محلی بروید یا با دوست حیوان خزدار وقت بگذرانید! علاوه بر اینکه عشق بی قید و شرط به ما می بارید ، حیوانات خانگی نیز وجود داشتند نشان داده شده افزایش خلق و خو ، کاهش استرس و باعث می شود احساس تنهایی کمتری داشته باشیم.

در یک کلاس تمرینی جدید شرکت کنید

اگر این فرصت را دارید که در تمرینات یا در کلاس های گروهی تناسب اندام عرق کنید ، این می تواند راهی عالی برای ملاقات با افراد جدید و همفکر شما باشد!

به انجمن FitOn ما بپیوندید

به صورت رایگان در FitOn ثبت نام کنید و به انجمن آنلاین ما بپیوندید. با مشاوره متخصصان ، تمرینات بهترین مربیان و بیشتر احساس خواهید کرد که بخشی از چیزی بزرگتر از خودتان هستید. اشتراک در FitOn PRO و به دستور العمل های مورد تایید متخصص تغذیه دسترسی پیدا کنید و دستورالعمل ما را دنبال کنید اینستاگرام و صفحه فیس بوک و خود را به سایر اعضای FitOn удзельні معرفی کنید

نکاتی برای بهبود سلامت روان در این مرحله

اجازه ندهید احساسات بر زندگی شما غلبه کند! این لیست را در دسترس داشته باشید و دفعه بعد که به کمی پشتیبانی نیاز دارید به نکات فعلی ما مراجعه کنید. اما به یاد داشته باشید که این راهکارهای مقابله ای جایگزین نیاز به مراقبت های پزشکی یا مشاوره نمی شود. اگر احساس می کنید که این احساسات زندگی روزانه شما را مختل می کند ، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مانند پزشک یا درمانگر خود صحبت کنید. اگرچه این نکات به عنوان مکانیسم های مبارزه موثر عمل می کنند ، اما هر کس متفاوت است. پس از همه ، سلامتی و شادی شما هدف اصلی ما است!

برای راهنمایی بیشتر در مورد سلامتی ، تمرینات ورزشی برای هر سطح آمادگی جسمانی ، مدیتیشن متفکرانه و موارد دیگر ، برنامه FitOn را بارگیری کنید!



دیدگاهتان را بنویسید