بهترین روش های افزایش وزن علمی و مثر است


پس از کاهش وزن ، خسته می شوید و دائماً خسته می شوید.همچنین برخی از افراد حتی اگر کم وزن نیستند می خواهند عضله بیشتری داشته باشند. این که آیا شخص قصد دارد به طور داوطلبانه وزن اضافه کند یا به دلیل کمبود وزن. در اینجا یک استراتژی ساده و سالم برای افزایش سریع وزن سالم برای بدن شما ارائه شده است.

افزایش وزن سالم

شاید هنوز معنی واقعی کاهش وزن را نمی دانیم. کاهش وزن به معنای داشتن شاخص توده بدنی (BMI) زیر 18.5 است. این ارزیابی بدین معناست که وزن بدن برای حفظ سلامت مطلوب کم است. با این حال ، مشکلات زیادی در مورد این شاخص وجود دارد ، از جمله این واقعیت که این شاخص فقط قد و وزن را در نظر می گیرد ، نه توده عضلانی. برخی از افراد به طور طبیعی لاغر هستند و ممکن است این مقیاس برای این افراد پایین باشد ، اما این دلیل عدم سلامتی نیست.

دلایل مختلف کمبود وزن این. دلایل پزشکی زیادی وجود دارد که می تواند منجر به کاهش وزن شود ، برخی از آنها عبارتند از:

  • اختلالات اشتها: از جمله بی اشتهایی عصبی ، که یکی از جدی ترین اختلالات روانی است.
  • اختلالات تیروئیدپرکاری تیروئید متابولیسم را افزایش داده و منجر به کاهش وزن بیش از حد و کاهش وزن ناسالم می شود.
  • بیماری سلیاک : یکی از علائم این بیماری کاهش وزن شدید است که اکثر افراد مبتلا به این بیماری از بیماری خود اطلاع ندارند.
  • دیابت قندیدیابت کنترل نشده (بیشتر نوع 1) می تواند منجر به کاهش شدید وزن شود.
  • رودخانه هاسرطان ها اغلب کالری زیادی می سوزانند و منجر به کاهش شدید وزن می شوند.
  • عفونت ها: برخی از عفونت ها در بدن می توانند باعث کاهش وزن جدی شوند ، از جمله انگل ها ، سل و ویروس ایدز.

بنابراین ، نحوه کاهش وزن بسیار مهم است و اگر کاهش وزن ناگهانی و شدید باشد ، توصیه می شود به پزشک مراجعه کنید.

تکنیک های افزایش وزن سالم

چاقی و مواد مفید آن

1کالری بیشتری نسبت به متابولیسم خود مصرف کنیدیکی از مهمترین راه های افزایش وزن ، دریافت کالری بیشتر از نیاز بدن است. بدون افزایش کالری نمی توانید وزن خود را افزایش دهید.

2- غذاهای پروتئینی زیادی بخورید. پروتئین تنها ماده مغذی مهم برای افزایش وزن سالم است. ماهیچه ها از پروتئین تشکیل شده اند. بنابراین ، افرادی که در رژیم غذایی خود با چاقی فقط تعداد زیادی کالری مصرف می کنند ، در حالی که در رژیم غذایی آنها پروتئین وجود ندارد ، بدن آنها در نهایت این کالری ها را به چربی تبدیل می کند. مطالعات متعدد نشان داده است که رژیم غذایی سرشار از پروتئین می تواند کالری اضافی را به ماهیچه تبدیل کند. غذاهای سرشار از پروتئین شامل گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، بسیاری از محصولات لبنی ، حبوبات و آجیل است.

3- مقدار زیادی کربوهیدرات و چربی مصرف کنید. این غذاها باید حداقل سه بار در روز در طول رژیم مصرف شوند. بسیاری از افراد چاق و دارای اضافه وزن ، مصرف کربوهیدرات و چربی را در رژیم غذایی خود محدود می کنند. خوردن فقط این گروه از غذاهای دارای اضافه وزن ایده خوبی نیست و بهتر است برای افزایش وزن سالم به هر وعده غذایی پروتئین ، چربی و کربوهیدرات اضافه کنید.

از غذاهای غنی از انرژی زیاد استفاده کنید و از سس ، ادویه و چاشنی استفاده کنید. خوردن غذاهای متنوع در هر گروه برای افزایش وزن مفید است. اما این مشکل وجود دارد که برخی از این غذاها به سرعت معده را پر کرده و از خوردن غذای بیشتر جلوگیری می کنند. برای حل این مشکل می توانید از ادویه جات ، سس ها و ادویه های ترش استفاده کنید تا میل به خوردن زیاد افزایش یابد. اجازه دهید.

تغذیه و چاقی

برخی از غذاهای پر انرژی که به کاهش وزن کمک می کند:

  • آجیل: بادام ، فندق ، گردو و …
  • میوه های خشک: کشمش ، خرما ، آلو و …
  • لبنیات پرچرب: شیر ، ماست چرب ، پنیر ، خامه و …
  • چربی ها و روغن ها: روغن زیتون و چربی های حیوانی
  • دانه ها: غلات مانند جو و برنج قهوه ای و حبوبات و و
  • گوشت: مرغ ، گوشت گاو ، بره و….
  • سیب زمینی ، شکلات تلخ ، آووکادو، کره بادام زمینی ، شیر نارگیل و …

بسیاری از این غذاها کالری بالایی دارند و به سرعت معده را پر می کنند ، اما گاهی اوقات برای افزایش وزن مجبور به خوردن بیشتر می شوید. خوردن سبزیجات و میوه ها نیز برای سلامتی مفید و ضروری است. توصیه می شود استفاده از این گروه از مواد را فراموش نکنید.

وزنه های سنگین بلند کنید و قدرت خود را افزایش دهید. بلند کردن وزنه های سنگین بسیار مهم و موثر است تا اطمینان حاصل شود که کالری اضافی دریافتی بدن به جای چربی به ماهیچه تبدیل می شود. برای انجام این کار ، هفته ای 2-4 بار به باشگاه بروید و از وسایل ورزشی برای افزایش وزن و عضله سازی استفاده کنید. انجام تمرینات هوازی نیز می تواند برای افزایش وزن مفید باشد ، فقط مراقب باشید تمام کالری دریافتی شما سوزانده شود.

ورزش و چاقی

نکات بیشتر در مورد افزایش وزن سالم

ترکیب کالری زیاد همراه با تمرینات سنگین دو عامل مهم در افزایش وزن است. برخی نکات برای چاقی سریع عبارتند از:

  • هرگز قبل از غذا آب ننوشید. این باعث می شود که معده پر از آب شود و فضای کافی برای دریافت کالری بیشتر نداشته باشد.
  • بیشتر بخورید. اگر می خواهید قبل از خواب وعده های غذایی و میان وعده های بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • نوشیدن شیر. یکی از راه های رفع تشنگی نوشیدن شیر است. شیر علاوه بر پروتئین می تواند کالری بیشتری به بدن بدهد.
  • از ظروف بزرگتر برای غذا استفاده کنید. غذاهایی که در ظروف بزرگ بطری می شوند و فردی که سعی می کند وعده غذایی خود را تمام کند ، قطعاً کالری بیشتری دریافت می کند.
  • خامه را به قهوه اضافه کنید. یک راه آسان برای دریافت کالری بیشتر این است که اگر قهوه را امتحان کردید ، خامه به آن اضافه کنید.
  • خواب کافی. خواب مناسب برای رشد ماهیچه ها بسیار مهم است.

منبع: آرگا

برچسب ها:
رژیم غذایی برای چاقی

دیدگاهتان را بنویسید