به گفته یک متخصص تغذیه ، سالم ترین غذای آماده مصرف


حتی منظم ترین فرد نیز هر از گاهی به غذای آماده تکیه می کند. بین یک برنامه شلوغ و یک سوختگی تمیز ، بسیاری از ما هنگام پختن یک وعده غذایی دیگر احساس می کنیم که غذای آماده می تواند نجات دهنده باشد. اما همه گزینه های آماده غذا یکسان ایجاد نمی شوند! در حالی که یک رژیم غذایی سالم می تواند بخشی از یک رژیم متعادل باشد ، گزینه های نه چندان سالم نیز می توانند داشته باشند اثر معکوسبه

پژوهش نشان میدهد که آشپزی مکرر در خانه در مقایسه با غذاهایی که در خارج از خانه پخته می شوند با رژیم غذایی سالم تری همراه استبه بنابراین منطقی است که سفارش غذای زیاد در هفته می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد. بردن؟ همه چیز در مورد چی شما بخورید

بنابراین اگر از طرفداران بیرون رفتن هستید ، بدانید که همه امیدها از بین نمی روند (به شرطی که با دقت انتخاب کنید!) شکمتان).

چند هک ساده تأیید شده توسط متخصص تغذیه را بخوانید تا به شما کمک کند از غذای سالم با کمی تلاش لذت ببرید.

6 نکته برای سفارش غذای سالم

شماره 1 سس یا سس را از جانبی درخواست کنید

این به شما این امکان را می دهد که مقدار چاشنی را به ظرف اضافه کنید! به جای سس ، سس یا سس ، جایگزین های سالم مانند آب لیمو ، روغن زیتون و حتی آووکادو بخواهید.

شماره 2 سبزیجات را بارگذاری کنید

به محض رسیدن به خانه ، سبزیجات بیشتری به همراه ظرف بخواهید یا سبزیجات بیشتری را به بشقاب خود اضافه کنید.

شماره 3 معاوضه ساده ساده انجام دهید

سفارش یک غذای سالم می تواند به آسانی به خاطر سپردن چند مبادله ساده باشد. غذاهای جانبی سرخ شده را با گزینه های سالم مانند غذای جانبی ، سیب زمینی بخارپز و سبزیجات خام یا پخته جایگزین کنید. از گوشت بخواهید به جای آن کباب شود یا سرخ شود. درخواست مبادله گیاهی ، بدون لبنیات یا گلوتن کنید. و سعی کنید روغن های بسیار فرآوری شده مانند کلزا یا سبزیجات را به جایگزین های سالم تری مانند آووکادو یا روغن زیتون تغییر دهید.

شماره 4 از غذاهای رایگان صرف نظر کنید

از هرگونه مکمل (و غنی از قند) مانند دسر یا نوشیدنی های شیرین خودداری کنید. بله ، حتی اگر در خانه باشند!

# 5 بشقاب خود را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری یک نگرانی است و می تواند به شما در رسیدن به اهداف تناسب اندام کمک کند. بخش بزرگی را با کسی به اشتراک بگذارید یا نصف وعده غذایی خود را برای روز بعد ذخیره کنید

شماره 6 بدانید در غذای خود چه دارید!

اغلب منو همه حقایق تغذیه ، از جمله مواد تشکیل دهنده را فهرست می کند. و اگر نمی دانید ، بپرسید! سوالی پرسیده نشده است – این س badال بدی است. این مانع از ورود اجزای موذی به بشقاب می شود و به شما این امکان را می دهد که هنگام سفارش سالم ترین (و دقیق ترین انتخاب) را انجام دهید.

غذای سالم برای هر میل

اگر شام صرف غذا نام شما را صدا می کند ، می توانید هوس خود را کاملاً رها کنید. برای اینکه غذای شما از اهداف سلامتی و تناسب اندام شما پشتیبانی کند ، در اینجا چند محصول غذای سالم را انتخاب می کنید که سبک تر ، بهتر برای شما و کاملاً خوشمزه هستند.

سفارش غذاهای سالم ایتالیایی به طرز شگفت انگیزی آسان تر از آن است که فکر می کنید!

غذاهای ایتالیایی

ماکارونی

به جای یک غذای سنگین ، مانند فتوچین آلفردو ، غذای مغذی تری مانند اردک مرغ را انتخاب کنید. مرغداری با مربا از پروتئین و سبزیجات با کیفیت بالا پر شده است. و از آنجا که معمولاً به جای سرخ کردن در روغن زیتون پخته می شود ، محتوای کالری و چربی نیز نسبتاً کم است.

سالاد

یک سالاد چاشنی با روغن زیتون و سرکه کلاسیک می تواند کاملاً سیر کننده و پر از مواد مغذی باشد. برای افزایش پروتئین ، از مرغ کبابی یا تزئین ماهی قزل آلا بخواهید! چیزی هیجان انگیز تر می خواهید؟ سالاد کاپریس را امتحان کنید!

ماهی مرکب

ماهی مرکب کبابی می تواند یک پروتئین با کالری کمتر باشد. فقط مطمئن شوید که سرخ نشده است!

اگر پیتزا می خواهید به اشتراک بگذارید

پوسته

پیتزا با پوسته نازک با مواد گیاهی می تواند راهی برای غلبه بر بدترین پیتزا بدون زیاده روی در مصرف چربی های اشباع و کربوهیدرات ها باشد. همچنین می توانید دریابید که آیا آنها جایگزین های سالمی مانند پوست گل کلم یا پنیر بدون لبنیات را ارائه می دهند یا خیر!

پروتئین سالم انتخاب کنید

برای صرفه جویی قابل توجه در کالری ، پپرونی و سوسیس را کنار بگذارید. اگر می خواهید پروتئین اضافه کنید ، مرغ خرد شده بخواهید.

به سبزیجات بروید

پیتزا را با سبزیجات اضافی مانند بروکلی ، کنگر فرنگی یا اسفناج تکمیل کنید.

حجم سرو

از یک تکه لذت ببرید ، نه یک پای کامل!

غذاهای چینی

چینی می خواهید اما می خواهید به اهداف خود پایبند باشید؟ هنگام سفارش از منو سعی کنید از تمام مواد اولیه فرآوری شده مانند سدیم و MSG که معمولاً در غذاهای چینی یافت می شود اجتناب کنید. اگر شک دارید ، به جای سرخ شده ، روی بخار پز بچسبید و سبزیجات را پر کنید!

در اینجا سالم ترین غذاهای غذاهای چینی برای سفارش آورده شده است.

گزینه های گیاهی

توفو با سبزیجات بخارپز شده برنج قهوه ای می تواند به یک غذای سیر کننده و خوشمزه تبدیل شود. اگر شک دارید ، سبزیجات بخارپز و برنج (بخارپز) بخواهید هیچ چیزی، واقعاً) ، و سس و نمک را نگه دارید.

گزینه هایی برای یک سس سالم تر

آیا سس های کلاسیک چینی را دوست دارید؟ آن را در کنار خود بخواهید و فقط آن چیزی را که واقعاً برای پایین نگه داشتن میزان سدیم به آن نیاز دارید اضافه کنید. در مورد سدیم کم ، سس سویای کم سدیم بخواهید یا ببینید آیا گزینه های سالم تری مانند نارگیل یا مایع دارند یا خیر.

گزینه های کم کربوهیدرات

سوپ وانتون یک سوپ کم کالری با آب گوشت است. بسته بندی سالاد مرغ یک گزینه کم کربوهیدرات است که باعث افزایش سبزیجات و پروتئین مفید برای شما می شود. برای حفظ سلامت آن ، سس را با آووکادو جایگزین کرده و سبزیجات اضافی اضافه کنید!

غذاهای هندی

اگرچه هر منو غذاهای متفاوتی دارد ، اما این غذاهای مفید را می توان در اکثر غذاهای هندی پیدا کرد!

تنورها

اگر از غذاهای هندی لذت می برید ، Tandoori اغلب یک انتخاب خوشمزه و سالم است. این غذا که با ماست و ادویه جات ترشی جات پخته می شود ، غنی از مواد چرب است.

از جانب

دال مملو از سبزیجات و اغلب عدس است که آن را غنی از آنتی اکسیدان ها و یک گزینه گیاهی دلچسب می کند.

سیخ

سیخ ها اغلب کالری کمتری دارند و حاوی سبزیجات مفید برای قلب هستند. همچنین ، بخش پروتئین کنترل می شود تا شما بیش از حد غذا نخورید.

غذاهای مکزیکی

بله ، خوشحال می شوید که بدانید ما نکات مفیدی را برای سفارش مارک های گوآکا و تند در نظر گرفته ایم!

گوآکاموله

Guacamole یک گزینه مغذی است که سرشار از چربی های سالم و اغلب مملو از ادویه جات و سبزیجات است. اما به یاد داشته باشید که در حال غرق شدن در آن هستید! انتخاب سبزیجات ترد به جای چیپس سرخ شده ، مواد مغذی زیادی به مکمل شما می بخشد و به شما کمک می کند کالری های خالی را حذف کنید.

سالاد

سالاد مکزیکی اگر به درستی سفارش داده شود می تواند به یک غذای دلچسب تبدیل شود. اگر پوسته سرخ شده موجود در انواع مختلف را کنار بگذارید و آن را با مواد پرچرب مانند خامه ترش پر نکنید ، لذت بردن از سالاد می تواند یک انتخاب عالی باشد.

فجیتاس

فجیتاس یک غذای دلپذیر است که معمولاً سرخ نمی شود و با پروتئین و سبزیجات متعادل است. سبزیجات بیشتری بخواهید و مواد غذایی پر کالری را کنار بگذارید و خوب است این غذای خوشمزه را بخورید.

مارگاریتا سالم تر

هوس مارگاریتاس؟ در حالی که ما توصیه نمی کنیم این را به هر غذای آماده اضافه کنید ، یک نوشیدنی معمولی قطعاً می تواند در یک سبک زندگی سالم قرار گیرد! مارگاریتا از قبل مخلوط (و پر از شکر) را کنار بگذارید تا مارگاریتا روی سنگ ها درست شود. شربت ساده را با آب لیمو عوض کنید و کمی موسیر تند یا کاین به آن اضافه کنید تا طعم بدون کالری را افزایش دهید!

مربوط: آیا می خواهید در صورت کاهش وزن مشروبات الکلی بنوشید؟

حذف و ضبط پارامترها

توقف در پمپ بنزین یا کافی شاپ در جاده؟ اگرچه پیدا کردن رژیم غذایی کامل برای شما دشوار است ، اما چندین گزینه برای میان وعده های سالم وجود دارد که به شما کمک می کند بدن خود را حفظ کرده و قبل از وعده غذایی بعدی سیر شوید.

  • میوه های تازه
  • ماست کم قند (ماست غیر لبنی یا یونانی)
  • پنیر رشته ای و کیک برنجی
  • ترشی که از غلات کامل یا آجیل و کره آجیل تهیه می شود
  • گرانولای کم قند ، پروتئین یا میله انرژی (از مواد سالم مانند آجیل ، دانه ها و میوه ها تهیه شده است)
  • تخم مرغ آب پز سخت
  • هموس یا گواکامول با چوب سبزیجات برای غوطه ور کردن
  • آجیل بدون نمک و میوه های خشک بدون افزودن شکر

شما شگفت زده خواهید شد زیرا می توانید با کمی تلاش شلاق بزنید! بنابراین وقتی از خانه خارج می شوید ، گرسنه و آماده برای نزدیک شدن به نزدیکترین راه ، مکث کرده و نفس بکشید! قبل از اینکه تصمیمی ناگهانی در مورد فست فود بگیریم ، آماده ایم شرط ببندیم که Starbucks در نزدیکی با گزینه های سالم زیادی پنهان شده است.

و به یاد داشته باشید: همیشه برچسب غذا را بررسی کنید! تا آنجا که می توانید از مواد فرآوری شده و مصنوعی و غذاهای حاوی سدیم و شکر اضافه خودداری کنید. در عوض ، از بین غذاهای کامل و حداقل مقدار مواد اولیه ، گزینه هایی را انتخاب کنید!

مرتبط: سالم ترین چیزهایی که می توانید در Starbucks سفارش دهید

غذای آماده می تواند بخشی از یک شیوه زندگی سالم باشد

اگر سعی می کنید سبک زندگی سالمی داشته باشید ، بدانید که لازم نیست همه وعده های غذایی را از ابتدا برنامه ریزی کنید. تا زمانی که غذاهای آماده غذایی را انتخاب کنید که دارای چربی اشباع کمتر ، قند و فاقد مواد سالم هستند ، می توانید چند روز در هفته از آشپزخانه صرف نظر کرده و همچنان از غذاهای خوشمزه و دلچسب لذت ببرید. خوشمزه است!

دیدگاهتان را بنویسید