بیایید در مورد آکنه – JSHealth صحبت کنیم


این مهم است که بدانیم پوست از نظر طبیعت “کامل” نیست. پوست باید دارای بافتی مانند منافذ ، چین و چروک های ریز ، خال ، کک و مک و لک باشد. هدف این نیست که برای چهره “کامل” تلاش کنیم ، بلکه حفظ و حفظ سلامت پوست است. پیشرفت ها شما را به فردی کمتر زیبا تبدیل نمی کند. آکنه در واقع یک بیماری پوستی بسیار شایع است ، با این حال ، علاوه بر دردناک یا ناراحت کننده ، می تواند بر اعتماد به نفس فرد نیز تأثیر بگذارد. بیایید ببینیم این چیست و چند روش برای حفظ سلامت پوست هنگام مواجهه با آکنه.

آکنه چیست؟

آکنه وضعیتی از فولیکول مو ، ساقه مو و غده چربی است که هم ضایعات غیر التهابی و التهابی و درجات مختلف زخم ایجاد می کند. تغییر ماهیت کراتینه شدن در فولیکول مو می تواند منجر به انسداد تولید سبوم (ماده ای که باعث تولید چربی در پوست ما می شود) شود. این یک بیماری بسیار شایع است که عمدتا در نوجوانی شایع است.

آکنه می تواند منجر به اعتماد به نفس ضعیف ، اضطراب ، اعتماد به نفس پایین شود و بر کیفیت زندگی تأثیر منفی بگذارد.

چه چیزی باعث آکنه می شود؟

آکنه می تواند به دلایل متعددی از جمله ژنتیک ، استرس ، آندروژن ها ، رژیم غذایی ، شیوه های بهداشتی و تعریق زیاد ایجاد شود. پرداختن به مسائل مربوط به رژیم غذایی و شیوه زندگی می تواند به شما در دستیابی به پوستی سالم کمک کند.

نکات رژیم آکنه

  • شاخص قند خون خود را بررسی کنید

اعتقاد بر این است که بار قند خون و شاخص قند خون رژیم غذایی به طور کلی ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشد. رژیم غذایی مبتنی بر غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا می تواند منجر به افزایش سطح طبیعی انسولین شود که می تواند منجر به افزایش تولید آندروژن ها و موادی شود که پوست ما را چرب به نظر می رساند و در ایجاد آکنه نقش دارد.

نسبت اسیدهای چرب امگا 6 به امگا 3 در رژیم غذایی یکی از عواملی است که منجر به التهاب می شود. مصرف زیاد اسیدهای چرب امگا 3 می تواند مانع از بروز واکنش های التهابی شود که می تواند بر روی آکنه اثر درمانی داشته باشد. بالاترین منابع امگا 3 شامل ماهی آزاد ، ماهی خال مخالی ، ساردین ، ​​ماهی تن و تخم مرغ ، روغن پیاز فوق العاده ، دانه های چیا و تخم کتان است.

راه های گنجاندن این محصولات:

– ماهی قزل آلا کبابی با سالاد آووکادو و روغن زیتون روی آن بریزید

– تخم مرغ آووکادو روی نان تست کامل

– چیا / کدو تنبل / دانه کتان با فرنی / کوکتل / ماست بپاشید

  • این آنتی اکسیدان ها را وارد کنید

پیشنهاد شده است که استرس اکسیداتیو می تواند بر ایجاد آکنه تأثیر بگذارد و آنتی اکسیدان ها می توانند در مبارزه با آکنه و درمان آن مفید باشند. از رنگ بیشتر در غذا لذت ببرید ، هرچه رنگ بیشتر باشد ، آنتی اکسیدان های بیشتری وجود دارد.

نکات سبک زندگی برای آکنه

اطمینان حاصل کنید که پوست خود را با یک کرم پاک کننده و مرطوب کننده طبیعی (فاقد عطر ، الکل و پارابن) بشویید.

  • بهداشت مناسب پوست را رعایت کنید

شما می خواهید از حوله صورت و بدن جداگانه برای کاهش انتشار باکتری استفاده کنید و حداقل هفته ای یکبار حوله صورت و روبالشی را بشویید.

استرس می تواند بر همه جنبه های سلامت شما از جمله روده و پوست شما تأثیر بگذارد ، بنابراین هر روز تکنیک های مدیریت استرس را تمرین کنید. مدیتیشن ، یوگا ، خاطرات روزانه ، ورزش ، گذراندن وقت با عزیزان یا حضور در طبیعت – همه اینها راههای فوق العاده ای برای کاهش استرس در زندگی شما هستند.

تحت هدایت یک متخصص مراقبت های بهداشتی ، برخی از گیاهان و مواد مغذی می توانند به شما کمک کنند.

پیوندها:

Tan AU ، Schlosser BJ ، Paller AS. مروری بر تشخیص و درمان آکنه در بیماران بزرگسال Int J Womens Dermatolبه 2017؛ 4 (2): 56-71. ارسال شده در 23 دسامبر 2017

Ayer J ، Burrows N. آکنه: بیشتر از عمق پوست. دانشجوی کارشناسی ارشد Med Jبه 2006 ؛ 82 (970): 500-506.

Kucharska A ، Szmurło A ، Sińska B. اهمیت رژیم غذایی در درمان و درمان آکنه ولگاریس. تدریجی درماتول آلرگلبه 2016 ؛ 33 (2): 81-86.

Bowe WP ، Joshi SS ، Shalita AR. رژیم غذایی و آکنه. J Am Acad Dermatol. جولای 2010 ؛ 63 (1): 124-41.

دیدگاهتان را بنویسید