عشق / رابطه عاشقانه من با دویدن


“دویدن یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای بدن و ذهن خود انجام دهید!”

بر هیچ کس پوشیده نیست که دویدن فواید زیادی دارد ، هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی. شما سالم تر می شوید ، انرژی بیشتری خواهید داشت ، وزن خود را کاهش می دهید ، استرس را کاهش می دهید … اما دلایل متعددی وجود دارد که من بیشتر از آنها دویدن را دوست دارم. دویدن برای من یک فعالیت اجتماعی است – به من زمان می دهد تا هنگام ورزش با دوستان صحبت کنم. این همچنین به پاکسازی سر کمک می کند ، بنابراین من مایلم بدون نگرانی و نگرانی هر چیزی را که زندگی را برایم به ارمغان می آورد بر عهده بگیرم. و بله ، دویدن بدن من را قوی تر می کند ، که برای اعتماد به نفس من و همچنین احساس جسمی من شگفت انگیز است. بنابراین اگر به فکر شروع یک برنامه ورزشی جدید هستید اما نمی دانید ابتدا چه چیزی را امتحان کنید ، در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا من دویدن را دوست دارم و چگونه زندگی من را بهبود بخشیده است.

مربوط: کلید خوشبختی؟ با جریان حرکت کنید

من عاشق دویدن هستم زیرا باعث خوشحالی من می شود.

دویدن برای من یک فعالیت اجتماعی است – به من زمان می دهد تا هنگام ورزش با دوستان صحبت کنم. این همچنین به پاکسازی سر من کمک می کند ، بنابراین من مایلم بدون نگرانی و نگرانی هر چیزی را که زندگی را برایم به ارمغان می آورد بر عهده بگیرم.

دویدن ، چه بر روی تردمیل و چه در خارج از منزل ، همیشه من را بهتر از زمانی که شروع کرده ام تنظیم می کند. وقتی احساس ناراحتی یا ناراحتی می کنم ، هیچ چیز مانع از آن نمی شود که در دراز مدت از شر این احساسات منفی خلاص شوم و من را به یک ذهنیت مثبت بازگردانم. دویدن ویژه در هوای تازه دارای اثر “هوای تازه” ویژه ای است که در آن بعد از استنشاق تمام اکسیژن جوان می شوید! چه در حال دویدن باشید چه در ورزشگاه با تردمیل ، دویدن به من احساس سلامتی و خوشحالی می دهد. و اگر روز خوبی نداشته باشم ، دویدن می تواند خلق و خوی من را بهبود بخشد ، به ویژه اینکه این فعالیتی است که من دوست دارم انجام دهم – چه کسی دویدن را دوست ندارد؟!

به همین دلیل ، من همیشه منتظر دویدن هایم در تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات هستم ، زمانی که زمان بیشتری برای خودم دارم. بیدار شدن زود هنگام می تواند کار سختی باشد ، اما هنگامی که تمرین خود را به پایان رساندید ، از پیشرفت خود قدردان خود خواهید بود!

دویدن همچنین اندورفین ترشح می کند – هورمون هایی که به ما احساس خوبی می دهند. برای نشت اندورفین ها باید تلاش فیزیکی انجام دهید و هنگامی که آنها کار خود را انجام دادند ، آن وقت احساس فوق العاده ای خواهید داشت! مردم تمایل دارند در طول و بعد از تمرین شادتر و پر انرژی تر به نظر برسند ، بنابراین بیرون بروید و بدوید!

من عاشق دویدن هستم زیرا به من احساس اجتماعی می دهد.

یکی دیگر از دلایلی که دوست دارم بدوم ، اجتماعی بودن آن است. اگر روی تردمیل یا خیابانی هستید که برای دویدن مناسب است ، گروه های دوستان خود را در حین تمرین صحبت می کنید. یا گاهی اوقات وقتی با دوستانم نیستم ، وقتی برای دویدن می روم ، دونده ها اغلب هنگام گذر از کنار دیگران به گونه ای دیگر سرشان را تکان می دهند که معادل سلام است! شاید برخی به یکدیگر پنج یا مشت بزنند – باز هم ، همه این حرکات – زمانی که شما با هم یک کار فیزیکی انجام می دهید ، راهی برای دوستی است.

دویدن همچنین می تواند راهی عالی برای جلب مشارکت دوستی باشد که او را ترک کرده است. ممکن است هنوز در مدرسه با دوستان خود در تماس باشید ، اما ملاقات بعد از این همه سال می تواند سخت باشد ، پس چرا با هم نچرخید! شما می توانید در پارک یا مسیر پیاده روی دویده و با عبور از برخی جاذبه ها به عقب بروید.

دویدن به من احساس تناسب اندام و قدرت می دهد.

دویدن نه تنها سرگرم کننده است ، بلکه تقویت کننده است ، به این معنی که در مقایسه با فردی که ماه ها یا سال ها می نشیند ، تراکم استخوان افزایش یافته ، توده عضلانی بیشتری خواهید داشت و احتمال آسیب کمتری خواهید داشت. همانطور که گفتم ، دویدن به تقویت بدن من کمک می کند ، که به من احساس اعتماد به نفس بیشتری می بخشد ، به ویژه در ورزشگاه ، جایی که من اهمیتی نمی دهم عضلات جدیدم را در تمام تمرینات قدرتی نشان دهم.

من کاملاً مطمئن نیستم که چرا این اتفاق می افتد ، اما متوجه شده ام که ماهیچه های من بعد از دویدن حداقل 10 دقیقه یا بیشتر سفت تر و سفت تر به نظر می رسند. این امر به ویژه پس از در آوردن پیراهن یا هنگامی که خود را در تصاویر می بینم قابل توجه است. شاید روشن باشد ، شاید مربوط به همه این اندورفین ها باشد ، و شاید من احساس کنم عجیب هستم که بدنم را قوی تر از قبل می بینم … به هر حال ، اگر می خواهید تناسب اندام داشته باشید ، دویدن قطعاً ارزش انجام را دارد !!

مربوط: 31 تمرینات قلبی سریع و م atثر در خانه

دویدن به حفظ سلامت جسمی و روحی کمک می کند.

شاید یکی از مهمترین دلایلی که من دویدن را دوست دارم این است که هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی من را سالم نگه می دارد. بسیاری فکر می کنند دونده ها دیوانه هستند زیرا حتی در سرما نیز می دوند ، اما آنها تمام تلاش خود را می کنند تا تناسب اندام خود را حفظ کنند.

دویدن در طول این سالها به کاهش وزن کمک کرده است.

ابتدا اجازه دهید در مورد مزایای فیزیکی صحبت کنیم. دویدن به من کمک کرد تا در طول سالها وزن خود را کاهش دهم و همچنین نواحی که به کمی کمک نیاز دارند (پاهایم) را تقویت کنم. همچنین به کمردرد من کمک می کند که بعد از آسیب های ورزشی مدرسه با آن دست و پنجه نرم می کردم. و اگر برای شروع دویدن کافی نبود ، به خاطر داشته باشید که سلامت قلب و عروق را نیز بهبود می بخشد – به این معنی که خطر دیابت یا حتی بیماری قلبی را کاهش می دهد! علاوه بر این ، با بهبود جریان در تمام نقاط بدن ، انعطاف پذیری را افزایش می دهد و باعث می شود ماهیچه های شما راحت تر حرکت کنند.

دویدن یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای بدن و ذهن خود انجام دهید.

واضح است که دویدن برای سلامتی جسمی ما مفید است ، اما فواید روانی نیز دارد! دویدن به شما کمک می کند سطح استرس خود را کاهش دهید ، که می تواند روحیه کلی شما را بهبود بخشد. اگر افسرده یا مضطرب هستید ، دویدن را نوعی تسکین استرس در نظر بگیرید. همچنین عملکرد مغز را بهبود می بخشد زیرا باعث ایجاد چیزی می شود که به عنوان نوروژنز شناخته می شود – یعنی به سلول های مغزی زندگی تازه می بخشد و مسیرهای جدیدی بین آنها ایجاد می کند که به شما کمک می کند شادتر و باهوش تر شوید! و اگر همه اینها برای متقاعد کردن مردم در مورد اینکه دویدن برای ما چقدر شگفت انگیز است کافی نبود ، به خاطر داشته باشید که با کاهش علائم مرتبط با اضطراب و افسردگی ، خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را کاهش می دهد.

مربوط: 7 دلیل برای قرار دادن روغن زیتون در ناف برای کاهش وزن

دویدن عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

با وجود همه این مزایای جسمی و روحی شگفت انگیز ، جای تعجب نیست که چرا مردم عاشق دویدن هستند! در واقع دلایل زیادی وجود دارد که من ترجیح می دهم دویدن را بر سایر ورزش ها یا کاهش استرس ترجیح دهم. اول ، این برای من یک فعالیت اجتماعی است زیرا می توانم در حین انجام این کار با دوستانم صحبت کنم. همچنین به من کمک می کند تا سرم را پاک کنم تا وقتی کارم تمام شد ، احساس شادابی و آماده شدن برای استراحت کنم. سرانجام ، اگرچه بدن من را قوی تر می کند ، اما دویدن مانند برخی تمرینات دیگر بر مفاصل من تأثیر منفی نمی گذارد ، که برای کسانی که از سالهای مدرسه دچار کمردرد بوده اند بسیار مهم است. بنابراین اگر به دنبال روش جدیدی برای ورزش هستید ، به دویدن فکر کنید! حتی اگر نمی خواهید بیرون بدوید یا به باشگاه بروید ، چند تمرین ساده وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید. باور کنید ، هنگامی که مسیر مناسب خود را پیدا کردید و تصمیم گرفتید به طور منظم بدوید ، بازگشتی وجود ندارد.

دویدن برای سلامت جسمی شما بسیار مفید است.

در اینجا پیشنهاد من این است: دفعه بعد که احساس استرس یا غرق شدن در زندگی می کنید یا فقط به زمان تنهایی نیاز دارید ، برای دویدن بروید! این به کاهش سطح استرس و همچنین بهبود رفاه جسمانی کمک می کند. من مطمئن هستم که پس از تعقیب این افزایش اندورفین ، نگرانی های شما کمتر به نظر می رسد – باور کنید ، این برای من همیشه اتفاق می افتد. بنابراین اگر یک روز آفتابی در بیرون یا یک صبح سرد زمستانی است ، کفش های خود را بگیرید و بدوید! این به شما کمک می کند شادتر و سالم تر باشید.

دویدن سرم را پاک می کند و به من کمک می کند تا احساس شادابی کنم.

این همچنین به پاکسازی سر کمک می کند ، بنابراین من مایلم بدون نگرانی و نگرانی هر چیزی را که زندگی را برایم به ارمغان می آورد بر عهده بگیرم. و بله ، دویدن بدن من را قوی تر می کند ، که برای اعتماد به نفس من و همچنین احساس جسمی من شگفت انگیز است. بنابراین اگر به فکر شروع یک برنامه ورزشی جدید هستید اما نمی دانید ابتدا چه چیزی را امتحان کنید ، در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا من دویدن را دوست دارم و چگونه زندگی من را بهبود بخشیده است.

این به من کمک می کند شادتر و سالم تر شوم.

می دانم که ممکن است در ابتدا دویدن سخت یا حتی خسته کننده به نظر برسد ، اما اگر می گویم ارزشش را دارد ، باور کنید. دوندگان – یکی از مناسب ترین افرادی که ملاقات می کنید – برای تبدیل شدن به یکی از آنها باید مراحل زیادی را پشت سر بگذارید! اگر مبتدی هستید ، این مقاله را در مورد نحوه شروع دویدن بخوانید ، که به بسیاری از دوندگان مبتدی مانند من کمک کرده است. شگفت زده خواهید شد که این اندورفین ها با چه سرعتی وارد بدن می شوند و بعد از دویدن چقدر احساس خوبی دارید. بنابراین اگر به دنبال راهی برای کاهش استرس و همچنین بهبود سلامت خود هستید ، دویدن را به عنوان یک گزینه در نظر بگیرید! اجازه ندهید هیچ چیز مانع از دونده شدن شما شود و از تمام مزایایی که ارائه می دهد لذت ببرید.

از اینکه بعد از دویدن چه حس خوبی دارد شگفت زده شده ام.

به طور کلی ، اگر برای کاهش وزن می دوید یا فقط می خواهید شادتر و سالم تر باشید ، به یاد داشته باشید که بدن و سلامتی شما است. و اگر تصمیم دارید چیز جدیدی مانند دویدن را امتحان کنید ، می توانم تضمین کنم که ناامید نخواهید شد. به من اعتماد کن! پس برو جلو ، شنبه صبح بیدار شو و فرار کن! به زودی خواهید فهمید که چرا بسیاری از مردم آن را دوست دارند. 🙂

دویدن یک راه عالی برای کاهش استرس است.

با تشکر از شما برای خواندن مقاله من – امیدوارم راه خوبی برای بهبود روحیه و سلامت خود پیدا کرده باشید! اگر س questionsال دیگری دارید ، حتماً در نظرات زیر به من اطلاع دهید.

مثل همیشه ، با خیال راحت این مطلب را با هرکسی که از نوشتن من لذت می برد یا فقط اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد عالی دویدن دارد ، به اشتراک بگذارید. بزودی با شما حرف میزنم!

دیدگاهتان را بنویسید