قدرت آداپتورها را رها کنید


با افسانه موری
نویسنده ارشد

همه ما به عنوان ورزشکاران اهمیت سازگاری با اضافه بار تدریجی را می شناسیم که برای تقویت و ساخت ماهیچه ها به بدن خود وارد می کنیم. ما اغلب تمام مکانیسم هایی را که بدن ما در طول تمرینات طاقت فرسا در طول سال طی می کند ، بدیهی می دانیم. همه این تمرینات باعث ایجاد فشار زیادی بر بدن و ذهن ما نیز می شود. به عنوان یک برنده 8 بار المپیا ، من به خوبی می دانم که چنین آسیبی می تواند بر فیزیولوژی ما تأثیر بگذارد! وقتی مسابقه را ترک می کنم ، تعهد من برای ادامه تمرین و همچنین پرورش بدنسازی زنان با WINGS OF POWER من را در حرکت مداوم نگه می دارد. من سعی می کنم رژیم غذایی تمیز داشته باشم ، درست تمرین کنم و از مکمل های غذایی استفاده کنم تا از استرس و خستگی (روحی و جسمی) که می تواند باعث خستگی و خستگی شود ، محافظت کنم.

اقتباس ها گیاهانی که به بدن در سازگاری با استرس کمک می کنند. Adaptogens سابقه طولانی در طب سنتی چینی و آیورودا دارد.

  • افزایش توانایی بدن برای مقابله با عوامل استرس زای داخلی و خارجی.
  • افزایش توانایی بدن برای کار و عملکرد ذهنی در حین فعالیت های استرس زا.
  • اثر متعادل کننده ای بر عملکرد بدن دارد.
  • آنها به کاهش سطوح بالای کورتیزول کمک می کنند که کاتابولیک هستند و می توانند باعث خستگی آدرنال شوند.

1) اشواگاندا

Ashwagandha با تقویت عملکرد آدرنال ، تعادل هورمون های استرس ، تقویت عملکرد تیروئید ، آرامش ذهن ، کاهش استرس و افزایش انرژی به بدن در مقابله با استرس کمک می کند. Ashwagandha استرس داخلی مزمن ناشی از خستگی آدرنال را کاهش می دهد. Ashwagandha به کاهش التهاب کمک می کند ، فشار خون را کاهش می دهد و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند! این گیاه برای سلامت مغز بسیار مفید است. حافظه ، عملکرد شناختی را بهبود می بخشد و حتی ممکن است علائم افسردگی را کاهش دهد.

2) RODIOLA

رودیولا به کاهش سطح کورتیزول کمک می کند. کورتیزول هورمون اصلی استرس است و در دوره های شدید استرس روحی و جسمی (دعوا یا گریز) آزاد می شود. کورتیزول کاتابولیک است و سطوح بیش از حد آن می تواند از بافت ماهیچه ها تغذیه کند. رودیولا با کاهش سطح کورتیزول و اثرات مضر کاتابولیک ناشی از این هورمون به عنوان یک بافر کورتیزول عمل می کند. رودیولا ضد خستگی است ، مه مغز را کاهش می دهد و عملکرد و تمرکز ذهنی را در زمان استرس افزایش می دهد. این گیاه به کنترل قند خون کمک می کند و به بیماران مبتلا به دیابت کمک می کند.

افسانه موری

3) قدیس باسیل

سنت ریحان در هند به عنوان یک مکمل ضد پیری شناخته شده است. اثرات تقویت شناختی ، بهبود زمان واکنش ، کاهش فشار خون ، بهبود شرایط پوستی ، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود پاسخ به استرس به مواد شیمیایی گیاهی موجود در ریحان نسبت داده می شود.

4) CAT

ماکا یک سازگار و یک غذای فوق العاده در همه است. ماکا حاوی فلاونوئیدهایی است که می تواند انرژی شما را بهبود بخشد. سرشار از فیبر ، پروتئین ، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است. به بهبود میل جنسی ، باروری ، خلق و خو و علائم خستگی آدرنال کمک می کند.

5) PANAX GINSENG

Panax Ginseng به عنوان قوی ترین آداپتور خانواده جینسنگ در نظر گرفته می شود. جینسنگ پاناکس دارای خواص ضد استرس و آنتی اکسیدان قابل توجهی است. این جینسینگ باعث بهبود خلق و خو ، عملکرد ذهنی و افزایش آرامش می شود. جینسنگ پاناکس سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و انرژی شما را افزایش می دهد.

گیاهان Adaptagen هزاران سال است که وجود دارند زیرا مثر هستند. من از آنها در تلاش برای کسب 8 عنوان خانم المپیا استفاده کرده ام و همچنان از آنها به عنوان مروج شلوغ بدنسازی زنان به همراه بالهای قوی استفاده می کنم. استرس مزمن ، خستگی ، می تواند منجر به خستگی شود. من هرگز از آن دسته افرادی نبوده ام که در حاشیه نشسته و زندگی را از کنار من تماشا می کنند. آداپتورها یکی از ابزارهایی هستند که من برای مدیریت سطح استرس خود استفاده می کنم.


دیدگاهتان را بنویسید