موارد استفاده و مزایای رژیم کتوژنیک

وقتی از رژیم کتوژنیک استفاده می کنید ، بدن شما نسبت به کربوهیدراتها بیشتر محلول در چربی می شود. چندین مطالعه مصرف کربوهیدرات بالا را با ایجاد اختلالات مختلف مانند دیابت و مقاومت به انسولین مرتبط کرده است.

کربوهیدرات ها به طبع خود به راحتی جذب می شوند و بنابراین می توانند به راحتی در بدن ذخیره شوند. هضم کربوهیدراتها از لحظه ای که آنها را در دهان خود قرار می دهید شروع می شود.

هنگامی که شروع به جویدن آنها می کنید ، آمیلاز (آنزیم هایی که کربوهیدرات ها را هضم می کنند) در بزاق شما با عملکرد روی غذاهای حاوی کربوهیدرات کار می کند.

در معده ، کربوهیدرات ها بیشتر تجزیه می شوند. وقتی وارد روده کوچک می شوند ، سپس جذب جریان خون می شوند. وقتی کربوهیدرات ها به جریان خون می رسند ، سطح قند خون را به طور کلی افزایش می دهند.

این افزایش سطح قند خون باعث ترشح فوری انسولین در جریان خون می شود. هرچه افزایش سطح قند خون بیشتر باشد ، میزان انسولین آزاد شده نیز بیشتر می شود.

انسولین هورمونی است که باعث حذف قند اضافی در جریان خون می شود تا سطح قند خون کاهش یابد. انسولین قند و کربوهیدرات هایی را که می خورید می گیرد و آنها را به عنوان گلیکوژن در بافت ماهیچه ای یا به عنوان چربی در بافت چربی ذخیره می کند تا در آینده به عنوان انرژی مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال ، بدن وقتی به طور مداوم در معرض چنین مقدار زیاد گلوکز در جریان خون قرار می گیرد ، می تواند چیزی را ایجاد کند که به آن مقاومت انسولین می گویند. این سناریو می تواند به راحتی باعث چاقی شود زیرا بدن تمایل دارد که گلوکز اضافی را به سرعت ذخیره کند. شرایط سلامتی مانند دیابت و بیماری های قلبی عروقی نیز می تواند ناشی از این شرایط باشد.

رژیم های کتو دارای کربوهیدرات کم و چربی زیادی هستند و با کاهش و بهبود چندین بیماری مرتبط هستند.

یکی از اصلی ترین کارهایی که رژیم کتوژنیک انجام می دهد ، تثبیت سطح انسولین و همچنین بازگرداندن سیگنالینگ لپتین است. کاهش سطح انسولین در جریان خون به شما این امکان را می دهد تا مدت طولانی تری احساس سیری کنید و همچنین هوس کمتری داشته باشید.

مزایای پزشکی رژیم های کتوژنیک

کاربرد و کاربرد رژیم کتوژنیک بطور قابل توجهی گسترش یافته است. رژیم های کتو اغلب به عنوان بخشی از برنامه درمانی برای انواع بیماری ها نشان داده می شود.

صرع

این اساساً دلیل اصلی توسعه رژیم کتوژنیک است. به دلایلی ، هنگامی که بیماران تحت رژیم کتو قرار می گیرند ، میزان تشنج کاهش می یابد.

صرع کودکان مواردی هستند که به رژیم کتو بهترین پاسخ را می دهند. کودکانی هستند که پس از چند سال استفاده از رژیم غذایی ، رفع تشنج را تجربه کرده اند.

به طور کلی انتظار می رود کودکان مبتلا به صرع چند روز قبل از شروع رژیم کتوژنیک به عنوان بخشی از درمان خود روزه بگیرند.

سرطان

تحقیقات نشان می دهد که اثر درمانی رژیم های کتوژنیک در برابر رشد تومور ممکن است در صورت ترکیب با برخی داروها و روش ها تحت مثال “نوع نبض” افزایش یابد.

این نکته نیز امیدوار کننده است که رژیم های کتوژنیک سلول سرطانی را به سمت رکود سوق می دهند. این بدان معناست که رژیم های کتو برای کاهش علائم “از گرسنگی سرطان” رنج می برند.

بیماری آلزایمر

شواهد قابل توجهی وجود دارد که عملکرد حافظه بیماران مبتلا به آلزایمر پس از استفاده از رژیم کتوژنیک بهبود می یابد.

کتونها منبع عالی انرژی جایگزین برای مغز هستند ، به ویژه هنگامی که به انسولین مقاوم شده باشد. کتون ها همچنین دارای بسترهایی (کلسترول) هستند که به ترمیم سلول های عصبی و غشاهای آسیب دیده کمک می کند. همه اینها به بهبود حافظه و دانش در بیماران آلزایمر کمک می کند.

دیابت

به طور کلی پذیرفته شده است که کربوهیدرات ها عامل اصلی دیابت هستند. بنابراین ، با کاهش میزان مصرف کربوهیدرات ها با استفاده از رژیم کتوژنیک ، شانس افزایش کنترل قند خون افزایش می یابد.

همچنین ، ترکیب رژیم کتون با سایر برنامه های درمانی دیابت می تواند اثر کلی آنها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

حساسیت به گلوتن

بسیاری از افراد مبتلا به حساسیت به گلوتن با این بیماری تشخیص داده نشده اند. با این حال ، پیروی از رژیم کتوژنیک علائم مربوطه مانند سوء هاضمه و نفخ را بهبود بخشید.

بیشتر غذاهای غنی از کربوهیدرات سرشار از گلوتن هستند. بنابراین ، با استفاده از رژیم کتو ، مصرف زیاد گلوتن به دلیل حذف انواع مختلف کربوهیدراتها به حداقل می رسد.

کاهش وزن

این بدون شک رایج ترین استفاده “عمدی” از رژیم کتوژنیک امروزه است. او برای رژیم غذایی غالب جایی برای خود پیدا کرده است. رژیم های کتو به دلیل عوارض جانبی شناخته شده ای که به کاهش وزن کمک می کند ، به بخشی از رژیم های غذایی تبدیل شده است.

اگرچه در ابتدا توسط بسیاری مورد سوء استفاده قرار گرفت ، اما تعداد فزاینده نتایج مطلوب کاهش وزن به کتوژنیک کمک کرد تا به عنوان یک برنامه مهم کاهش وزن بهتر مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر مزایای پزشکی فوق ، رژیم های کتوژنیک برخی از مزایای عمومی را نیز شامل موارد زیر می شود.

بهبود حساسیت به انسولین

این بدیهی است که اولین هدف رژیم کتوژنیک است. به تثبیت سطح انسولین کمک می کند ، بنابراین چربی سوزی را بهبود می بخشد.

نگهداری ماهیچه ها

با اکسید شدن پروتئین ، به حفظ ماهیچه های بدون چربی کمک می کند. از دست دادن توده عضلانی باعث کند شدن متابولیسم فرد می شود زیرا ماهیچه ها عموماً بسیار متابولیک هستند. استفاده از رژیم غذایی به حفظ ماهیچه های شما کمک می کند در حالی که بدن شما چربی می سوزاند.

pH و عملکرد تنفسی را کنترل می کند

رژیم کتوک به کاهش شیردهی کمک می کند ، بنابراین pH و عملکرد تنفسی را بهبود می بخشد. بنابراین ، وضعیت کتوز به حفظ PH خون در سطح سالم کمک می کند.

بهبود سیستم ایمنی بدن

استفاده از رژیم کتوژنیک به مبارزه با آنتی اکسیدان های ضد پیری کمک می کند و در عین حال التهاب روده را کاهش می دهد و در نتیجه سیستم ایمنی بدن شما قوی تر می شود.

کاهش سطح کلسترول

مصرف کربوهیدرات کمتر در رژیم کتو به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند. این به دلیل افزایش وضعیت لیپولیز است. این منجر به کاهش سطح کلسترول LDL و افزایش سطح کلسترول HDL می شود.

کاهش اشتها و هوس

اتخاذ رژیم کتوژنیک به شما کمک می کند تا هم اشتهای خود را کاهش دهید و هم میل خود را به غذاهای پرکالری کاهش دهید. با شروع به خوردن غذاهای سالم ، سیر کننده و سالم با چربی بالا ، احساس گرسنگی شما به طور طبیعی کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید