چرا رژیم کتو برای افراد بالای 50 سال بسیار موثر است؟

رژیم کتو در سالهای اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است و تبدیل به یک برنامه رژیم غذایی مورد علاقه افراد در هر سنی شده است. با این حال ، این نمودار تغذیه می تواند مزایای سلامتی قابل توجهی را برای افراد بالای 50 سال تسریع کند.

مروری بر رژیم کتو

رژیم غذایی کتوژنیک طبقه بندی شده علمی ، این برنامه رژیم غذایی بر کاهش مصرف غذاهای غنی از کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی تأکید می کند. گفته می شود کاهش مصرف کربوهیدرات در نهایت بدن رژیم گیرندگان را در یک فرایند بیولوژیکی و متابولیکی قرار می دهد که به نام کتوز شناخته می شود.

پس از ایجاد کتوز ، محققان پزشکی معتقدند که بدن در سوزاندن چربی و تبدیل این مواد به انرژی م particularlyثرتر می شود. علاوه بر این ، تصور می شود که بدن در طی این فرآیند چربی را به مواد شیمیایی که به عنوان کتون طبقه بندی می شوند ، متابولیزه می کند ، که گفته می شود منابع مهمی از انرژی را نیز تأمین می کند.

[An accelerator of this is an intermittent fasting method where the restricting of carbs causes your body to access the next available energy source or ketones that are derived from stored fat. In this absence of glucose, fat is now burned by the body for energy.]

رژیم های کتوژنیک خاص دیگری نیز وجود دارد ، مانند:

هدف دار (TKD)

کسانی که در این نسخه شرکت می کنند به تدریج مقدار کمی کربوهیدرات به رژیم غذایی خود اضافه می کنند.

چرخه ای (CKD)

طرفداران این رژیم غذایی ، کربوهیدرات ها را به صورت دایره ای مصرف می کنند ، هر چند روز یا چند هفته.

پروتئین بالا

مانیتورهای رژیم غذایی با پروتئین بالا مقادیر بیشتری پروتئین را به عنوان بخشی از برنامه رژیم غذایی خود مصرف می کنند.

استاندارد (SKD)

به طور معمول ، این نسخه رایج تر رژیم غذایی ، غلظت کربوهیدرات (شاید تنها 5 درصد از کل رژیم غذایی) را به همراه غذاهای پروتئینی و غذاهای پرچرب (در برخی موارد ، تا 75 درصد از کل نیازهای غذایی) کاهش داد.) به

در بیشتر موارد ، یک متخصص تغذیه معمولی یا فردی که تازه وارد رژیم کتو شده است در نسخه های استاندارد یا پروتئین بالا نقش دارد. تغییرات دایره ای و هدفمند معمولاً توسط ورزشکاران حرفه ای یا افرادی با رژیم غذایی بسیار خاص انجام می شود.

غذاهای توصیه شده

طرفداران رژیم کتو تشویق می شوند از غذاهایی مانند گوشت ، ماهی چرب ، محصولات لبنی مانند پنیر ، شیر ، کره و خامه ترش ، تخم مرغ ، تولید محصولات کم کربوهیدرات ، ادویه جات مانند نمک ، فلفل و انواع ادویه جات دیگر استفاده کنند. دانه ها و روغن هایی مانند زیتون و نارگیل. از سوی دیگر ، برخی غذاها باید اجتناب شوند یا به شدت محدود شوند. این گونه ها شامل لوبیا و حبوبات ، بسیاری از میوه ها ، خوراکی های سرشار از قند ، الکل و محصولات غلات است.

فواید غذای گربه برای افراد بالای 50 سال

گفته می شود طرفداران غذای گربه ، به ویژه افراد بالای 50 سال ، از مزایای بالقوه زیادی برای سلامتی برخوردارند ، مانند:

افزایش انرژی جسمی و روحی

با افزایش سن ، سطح انرژی ممکن است به دلایل مختلف زیستی و محیطی کاهش یابد. طرفداران غذای گربه اغلب متوجه افزایش قدرت و نشاط آنها می شوند. یکی از دلایل این امر این است که بدن چربی های اضافی را می سوزاند ، که به نوبه خود به انرژی سنتز می شود. علاوه بر این ، سنتز سیستمیک کتون تمایل به افزایش قدرت مغز و تحریک عملکردهای شناختی مانند تمرکز و حافظه دارد.

بهبود خواب

افراد با افزایش سن تمایل به خواب کمتری دارند. رژیم های کتو اغلب از برنامه های ورزشی بیشتر سود می برند و راحت تر خسته می شوند. این حادثه می تواند باعث استراحت بیشتر و بارورتر شود.

متابولیسم

افراد مسن اغلب متابولیسم کندتری را نسبت به روزهای جوانی خود تجربه می کنند. رژیم های طولانی مدت کتو تنظیم قند خون بیشتری را تجربه می کنند که می تواند میزان متابولیسم آنها را افزایش دهد.

کاهش وزن

متابولیسم چربی سریعتر و کارآمدتر به بدن کمک می کند تا چربی انباشته شده بدن را از بین ببرد ، که می تواند کاهش وزن اضافی را تسریع کند. علاوه بر این ، اعتقاد بر این است که طرفداران کاهش اشتها را تجربه می کنند ، که می تواند منجر به کاهش کالری دریافتی شود.

حفظ وزن بسیار مهم است ، به ویژه هنگامی که بزرگسالان هنگامی که ممکن است به کالری کمتری در روز نیاز داشته باشند نسبت به زمانی که در 20 تا 30 سالگی در آنجا زندگی می کردند ، بزرگتر می شوند.

از آنجا که برای افراد مسن معمول است که ماهیچه ها و قدرت خود را از دست بدهند ، یک متخصص تغذیه ممکن است رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا را توصیه کند.

محافظت در برابر بیماریهای خاص

این رژیم های غذایی بالای 50 سال می تواند خطر بیماری هایی مانند دیابت ، اختلالات روانی مانند آلزایمر ، انواع بیماری های قلبی عروقی ، انواع سرطان ها ، بیماری پارکینسون ، بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) و مولتیپل اسکلروزیس را کاهش دهد.

سالخورده

از نظر برخی افراد پیری مهمترین عامل خطر برای بیماریها یا بیماریهای انسان است. بنابراین ، کاهش پیری گامی منطقی در به حداقل رساندن این عوامل خطر بیماری است.

خبرهای خوب از توضیحات فنی فرایند کتوز که قبلاً ارائه شد ، نشان دهنده افزایش انرژی جوانان در نتیجه آن است و به دلیل استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت ، بدن می تواند فرایندی را طی کند که می تواند علائم را اشتباه تفسیر کند تا سیگنال mTOR سرکوب می شود و کمبود گلوکز مشهود است ، که نشان می دهد ممکن است پیری کند شود.

به طور کلی ، در طول سالها ، مطالعات متعدد نشان داده است که محدودیت کالری می تواند به کاهش سرعت پیری و حتی افزایش طول عمر کمک کند. با رژیم کتوژنیک ممکن است بدون کاهش پوسیدگی ، اثر ضد پیری داشته باشید. یک روش ناشتا متناوب که با رژیم کتو استفاده می شود نیز می تواند بر پیری عروق خونی تأثیر بگذارد.

وقتی فردی به طور متناوب روزه می گیرد یا رژیم کتو دارد ، BHB یا بتا هیدروکسی بوتیرات تولید می شود که تصور می شود دارای اثرات ضد پیری است.

صادقانه بگویم ، همانطور که در مقاله کتابخانه ملی ایالات متحده در مقاله موسسه ملی بهداشت “اثر رژیم کتوژنیک بر عوامل خطرساز قلب و عروق” در ماه مه 2017 آمده است. رژیم های کتوژنیک که کربوهیدرات بسیار کمی دارند و معمولاً چربی / یا پروتئین زیادی دارند استفاده می شود. به طور موثر در کاهش وزن در درمان چاقی و بیماری های قلبی عروقی مفید است. با این حال ، یک نکته مهم در مقاله این بود که “تأثیرات چنین رژیم غذایی بر عوامل خطرساز قلب و عروق بحث برانگیز است” و “علاوه بر این ، این رژیم ها کاملاً بی خطر نیستند و ممکن است با برخی عوارض جانبی همراه باشند”.

به جرات می توان گفت که آنها بیش از تحقیق در مورد این رژیم غذایی ، مزایا ، اثرات مثبت و عوارض جانبی ، به ویژه در افراد مسن تنها از طریق اینترنت و مجلات ، نیاز دارند. آنها باید به طور خاص برای نگرانی های خاص با پزشک خود مشورت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید