گنجاندن رژیم گیاهخواری در رژیم غذایی سرخپوشان: رازهایی که آرزو می کنید یک سال قبل از آن مطلع باشید

رژیم پالئو در حال حاضر یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی در جامعه تناسب اندام و عموم مردم است. در حالی که رژیم غذایی مصرف سبزیجات تازه ، تخم مرغ ، گوشت ، ماهی ، گیاهان ، ادویه جات ترشی جات و برخی آجیل ها را افزایش می دهد ، اما به دلیل محکوم کردن غلات و محصولات لبنی و در برخی موارد میوه ها توسط دانشمندان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

این متخصصان ، از جمله متخصصان تغذیه و پزشکان ، اغلب از رژیم غذایی قدیمی به دلیل قوانین سختگیرانه و حذف غذاهای اصلی مانند لبنیات و غلات انتقاد می کنند ، که توسط شواهد علمی قابل اعتماد تأیید نمی شود.

برخی نیز نگرانی هایی در مورد مصرف زیاد چربی های اشباع شده توسط رژیم غذایی به شکل چربی های حیوانی مانند گوشت خوک ، چربی اردک و کره ، علاوه بر استفاده آزادانه از کره و روغن نارگیل ، ایجاد کرده اند.

رژیم گیاهخواری چیست؟

رژیم گیاهخواری نوعی رژیم گیاه خواری است که در آن فقط غذاهای گیاهی مصرف می شود و همه محصولات حیوانی و محصولات جانبی (کره ، شیر) حذف می شوند. این امر رژیم غذایی گیاهخواری را به وضوح با سایر انواع گیاهخواری متمایز می کند ، که به مصرف برخی از محصولات حیوانی ، بیشتر لبنیات و تخم مرغ اجازه می دهد.

این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به رژیم های گیاهخواری روی آورده اند ، اما انگیزه آنها برای اتخاذ چنین شیوه زندگی اغلب می تواند متفاوت باشد ، با دلایل متداول برای اتخاذ رژیم گیاهخواری ، از جمله نگرانی های مربوط به حقوق حیوانات ، الزامات مذهبی و پایداری زیست محیطی گوشت و … تولید لبنیات

هنگام اتخاذ شیوه زندگی گیاهخواری ، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که از تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای سلامت برخوردار هستید. رژیم های گیاهی ضعیف می توانند به سرعت منجر به کمبودهای تغذیه ای شوند که در کوتاه مدت منجر به احساس خستگی و بی حالی می شود و در دراز مدت می تواند پیامدهای جدی برای سلامتی شما به دنبال داشته باشد.

غذاهای زیادی وجود دارد که می توان در رژیم گیاهخواری مصرف کرد ، اینها عبارتند از:

• بم ، غلات و غذاهای غلات

• میوه و سبزیجات

• من محصولات هستم

• آجیل و دانه ها

• حبوبات مانند لوبیا ، نخود و عدس

رژیم وگان چگونه با سبک زندگی قدیمی مطابقت دارد؟

به زبان ساده ، پیروی از رژیم گیاهخواری با قدیمی بودن ناسازگار است. این به این دلیل است که بسیاری از غذاهایی که پالئو از آنها استفاده می کند مانند گوشت ، ماهی ، تخم مرغ و چربی های حیوانی از غذاهایی که سبک زندگی گیاهی را دنبال می کنند حذف می شوند.

علاوه بر این ، بسیاری از غذاهایی که گیاهخواران احتیاج دارند ، مانند غلات کامل ، حبوبات ، میوه ها و حتی محصولات سویا ، هنگام پیروی از رژیم گیاهخواری ممنوع است. رژیم غذایی غیر وگان قدیمی می تواند فرد را در شرایطی قرار دهد که برآوردن نیازهای تغذیه ای او تقریباً غیرممکن است و در کوتاه مدت و بلند مدت برخی کمبودهای تغذیه ای را در پی خواهد داشت.

گیاهخواری بهتر است

رژیم غذایی وگان توسط بسیاری از مطالعات برای جلوگیری از بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 ، سرطان و بیماری های قلبی اثبات شده است و سلامت عمومی را تقویت می کند.

مطالعه انجام شده در دانشگاه لوما لیندا نشان داد که گیاهخواران بیشتر از گوشتخواران عمر می کنند.

رژیم گیاهخواری سطح انرژی را افزایش می دهد ، گوارش را بهبود می بخشد و وزن گیاهخواران به طور متوسط ​​30 پوند کمتر از گوشتخواران است.

آیا کسانی که رژیم گیاهی را دنبال می کنند می توانند نیازهای غذایی خود را برآورده کنند؟

با برنامه ریزی مناسب ، رژیم گیاهخواری می تواند در واقع سالم باشد و تمام مواد مغذی ضروری بدن شما را تامین کند. برای کسانی که به دنبال اتخاذ یک سبک زندگی گیاهی هستند ، دریافت مشاوره تخصصی از یک متخصص تغذیه ثبت شده می تواند بسیار مفید باشد ، زیرا آنها به زمان نیاز دارند تا رژیم غذایی موجود شما را تجزیه و تحلیل کنند و در مورد منابع جایگزین مواد مغذی ضروری که معمولاً از رژیم گیاهی پیروی می کنند ، مشاوره دهند. دستیابی به مصرف ناکافی را در معرض خطر قرار می دهد.

این مواد مغذی شامل کلسیم ، روی ، پروتئین ، اسیدهای چرب امگا 3 ، ویتامین B12 و D است.

خلاصه

متخصصان تغذیه ، مانند متخصصان رژیم غذایی ، رژیم قدیمی را یکی از بدترین رژیم های غذایی در حال حاضر می دانند.

قطعاً برای گیاهخواران مناسب نیست ، زیرا مستلزم اجتناب از بسیاری از غذاهایی است که برای گیاه خواران برای تامین نیازهای تغذیه ای آنها ضروری است ، این غذاها شامل میوه ها ، حبوبات ، غلات ، سویا و برخی روغن های گیاهی است.

شاید منصفانه نباشد که سرخپوشان را با گیاهخواری مقایسه کنید زیرا تفاوت ذاتی در آن وجود دارد که گیاهخواری فقط رژیم نیست. یک شیوه زندگی و یک فلسفه است. گیاهخواران به شیوه های دوستدار زمین ، حفاظت از همه موجودات زنده و شعار عمومی “گیاهخواری شفقت برای عمل است” اعتقاد دارند.

با این حال ، وقتی شما فقط به غذاهای مصرفی نگاه می کنید و رژیم غذایی را با هسته اصلی آن مقایسه می کنید ، به نظر می رسد که گیاهخواران زمانی برنده می شوند که هدف شما سلامت کلی و پیشگیری از بیماری است.

دیدگاهتان را بنویسید