برای اینکه بیشترین بهره را از کسب و کار خود ببرید، رژیم کتوژنیک مقدار کاهش وزن دکتر روشن ضمیر خود را اولویت بندی کنید

اگر از تاثیرگذاری آن ها در روند رژیم کتوژنیک خود مطمئن نیستید ، می توانید تست های لازم را انجام دهید. در صورت پیروی از این رژيم باید سعی کنید سطح سدیم ، پتاسیم و منیزیم بدن خود را افزایش دهید زیرا در صورت کمبود این مواد ، هم از لحاظ فیزیکی و هم ذهنی رنج خواهید برد. آیا اطلاعات بیشتری درباره برنامه غذایی رژيم کتوژنیک می خواهید ؟ اما سوال اینجاست که آیا این دامنه تکرار برای رشد عضلانی کافی است ؟ آیا شما هم می خواهید با انجام اصولی رژیم کتوژنیک بدن خود را روی نوار چربی سوزی قرار دهید؟ این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در حالت متابولیکی به نام کتون زدگی قرار می دهد. خوشبختانه بسیاری از افراد این مسیر را قبلا طی کرده اند و به ترفندهایی دست یافته اند که روند انتقال به حالت کتوز را برای شما بسیار آسان می کند. کافئین: کافئین به دلیل اینکه باعث بالا رفتن سوخت و ساز و چربی سوزی میشود، میتواند مکمل خوبی نیز برای کمک به لاغری باشد.

​Th is con tent has  been cre᠎ated ​wi​th the  he lp  of G SA Content Generator DEMO.

رژیم کتوژنیک برای تشنج دکتر روشن ضمیر

همچنین، آجیل برزیلی برای تیروئید شما مفید است، زیرا هورمونهای T3 و T4 را ترشح میکند و برای عملکرد متابولیک بدن ضروری است. بحث تغذیه درکودکان بهطور معمول حاضر اهمیت فراوانی است زیرادر سن رشد میباشند حال آنکه کودک دچار بیماری نیز باشد درنتیجه این اهمیت دوچندان میشود . آجیل ممکن است به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید بد کمک کند و در عین حال سطح کلسترول خوب را افزایش دهد. این موضوع چگونه امکان پذیر است ؟ خرما اغلب جزء اصلی رژیمهای غذایی سالم است، زیرا یک میانوعده شیرین درست میکند که سرشار از فیبر و ویتامین هم هست، اما هرچه باشد این میوه سرشار از قند است و دوستدار کتو نیست. سیب زمینی سفید، زرد و شیرین در هر نصف فنجان ۱۰ گرم کربوهیدرات خالص دارند. اگر شما عادت کرده اید تا پروتئین دریافتی روزانه خود را به ازای وزن بدنتان ( به جای حجم توده های عضلات ) محاسبه کنید ، ممکن است تحمل رژیمی با میزان پروتئین کمتر از نصف این مقدار برایتان اندکی دشوار باشد.  This w as c reat ed ᠎by GSA  Co᠎ntent Generator DE​MO.

1. چه مقدار پروتئین می توان استفاده کرد؟ مکمل های BCAAs به روند تمرینات و ریکاوری شما کمک می کند ، در طول تمرینات از این مکمل استفاده نمایید اما در مصرف آن زیاده روی نکنید! با این حال ، در مصرف چربی های غیر اشباع مانند سویا ، ذرت و یا روغن آفتابگردان زیاده روی نکنید! در حقیقت این رژیم بر خلاف سایر رژیمهایی که بالاتر ذکر شد بیش از 100 سال است که در مراکز درمانی در حال استفاده است و هزاران مقاله علمی در مجلات پزشکی معتبر در خصوص آن نوشته شده و در کتب پزشکی هم وجود دارد.

ممکن است میزان تری گلیسیرید شما افزایش یابد، اما این چیزی عادی است به خصوص برای افرادی که در حال کاهش وزن هستند. با این حال ، این هنوز قابل بحث است. اما به هر حال با این راهکار می شود از افت قدرت و بازدهی عضلانی طی چند هفته اول رژیم کتوژنیک جلوگیری کرد. علاوه بر این، تعادل آب و مواد معدنی در این رژیم بهم میخورد که راهکار آن استفاده بیشتر از نمکهایی چون نمک هیمالیا و مواد معدنی میباشد. بسیاری از محصولات آجیل فرآوری شده، مانند کره بادام زمینی، اغلب حاوی مقادیر زیادی نمک یا شکر هستند.

قواعد رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

افزایش وزن برای خیلیها ترسناک به نظر میآید ولی با انتخاب چربیهای سالم و پروتئینها به مقدار متعادل و مصرف کربوهیدراتهای با کیفیت مانند سبزیجات و میوه جات کم قند هم میتواند موجب ثابت در وزن و یا کاهش وزن شوند. روزه چربی در واقع به رژیم غذایی اشاره دارد که بسیار کم کالری و پر از چربی است. یعنی به جای هر ست 10-8 تکرار باید 3 ست با 3 تکرار حداکثر اجرا شود و تنها اشکالش این است که جلسه تمرین 2 تا 3 برایر شرایط عادی زمان لازم دارد چون بین این مدل ست ها نیاز به 2 تا 3 دقیقه استراحت برای ریکاوری کامل سیستم انرژی فسفاژن است و شاید خیلی ها وقت کافی برای 2 الی 3 ساعت تمرین نداشته باشند. ۴- رژیم کتو با پروتئین بالا : در این رژیم میزان مصرف پروتئین اندکی افزایش پیدا میکند و از مصرف چربی کم میشود؛ یعنی مصرف ۵٪ کربوهیدرات، ۳۵٪ پروتئین و ۶۰٪ چربی.

معمولا توصیه می شود ورزشکارانی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند به ازای هر نیم کیلوگرم حجم توده های عضلانی خود 0.6 الی 1.0 گرم پروتئین دریافت کنند. در این رژیم ورزشکار می تواند قبل و بعد از تمرین 20 الی 30 درصد کربوهیدارات مصرف کند تا بتواند شدت تمرینات خود را افزایش دهد. گفته می شود انجام فعالیت هایی که بین 30 الی 120 ثانیه طول می کشد در ابتدای رژیم کتوژنیک دچار افت کیفی می شود و این شامل تمرینات وزنه می شود چون که هر ست تمرینی با هدف عضله سازی معمولا بیش از 30 ثانیه طول می کشد و گفته می شود که طی هفته اول رژیم کتوژنیک بهتر است که هر ست کمتر از 10 ثانیه طول بکشد و این می شود حدود 3 تکرار برای هر ست تمرین.

رژیم کتوژنیک اینستاگرام دکتر روشن ضمیر

هدف اصلی این رژیم کاهش وزن سالم است و رژیم کتوژنیک برای چاق شدن استفاده نمیشود. برای شروع رژیم کتوژنیک با هدف کاهش وزن، باید کربوهیدرات خالص خود را به 20-50 گرم در روز محدود کنید. وقتی کربوهیدرات دریافتی بدن کاهش پیدا کند، بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود شروع به چربی سوزی می کند. اما توصیه می کنیم برای دریافت نتیجه مطلوب تر، پیش از آغاز رژیم خود با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. سردرد میگرنی، دردی است که در یک طرف سر و به صورت ضربان دار آغاز شده و از دردی ملایم به دردی شدید تبدیل میشود. با توجه به این توضیحات، آجیل قند و چربی ناسالم ندارد و با توجه به کربوهیدرات کم برای رژیم کتو مناسب است. به طور کلی، رژیم کتوژنیک استاندارد حاوی مقدار زیاد چربی، مقدار بسیار کم کربوهیدرات و مقدار متوسطی پروتئین می باشد.

با مصرف زیاد پروتئین در رژیم کتوژنیک چه اتفاقی رخ می دهد ؟ این رژیم شرایطی را برای شما فراهم می آورد تا به طور معمول 75% چربی، 20% پروتئین و 5% کربوهیدرات دریافت کتوز در رژیم کتو چیست؟ نمائید. اگر از رژیم استاندارد آمریکایی ( SAD ) پیروی می کرده اید ، کربوهیدرات مصرفی شما کاهش ، پروتئین ممکن است افزایش و یا کاهش و نهایتا چربی مصرفی شما افزایش خواهد یافت. رژیم کتو یا کتوژنیک جزو رژیم های غذایی است که با تغییر متابولیسم منجر به لاغری سریع میشود. رژیمهای مد روز اغلب همراه با ادعاهای اغراقآمیزی همچون کاهش وزن سریع (معمولاً بیش از ۱ کیلوگرم در هفته) هستند و ادعاهای بهبود سلامتی به کمک سمزدایی و گاهی پیشنهادهای خطرناک همانند انتخاب وعدههای بسیار محدود و ناچیز غذایی را نیز مطرح میکنند که در برخی مواقع، پیشنهادهای غیر خوراکی و نامعقولی همچون کرک پنبه هم در آنها یافت میشود.

این برنامه غذایی همانند روش استاندارد است با این تفاوت که میزان کالری مصرفی در روز محدود است. شما ممکن است تصور کنید که می دانید رژیم کتوژنیک چیست و بدون نیاز به اندازه گیری کلان خوراک ها تا اینجا اطلاعات کافی برای تغییر رژیم خود به ٰٰرژيم کتوژنیک را به دست آورده اید. یکی از مهم ترین جنبه های شروع مسیر رژیم لاغری کتوژنیک ، دریافت کلان خوراک ها به مقدار صحیح می باشد. افزایش انسولین خون، یکی از دلایل ابتلا به PCOS است. بادام سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین E است که خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و سرطان را کاهش میدهد. بلکه میتوان از بهبود عملکرد بدنی، افزایش متابولیسم، جلوگیری از ابتلا به دیابت، شفافیت پوست، بهبود عملکرد ذهنی، کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به سرطان به عنوان سایر فواید رژیم کتوژنیک یاد کرد.

گردو یک آجیل فوقالعاده مغذی است و فوایدی مثل کاهش التهاب و بهبود عوامل خطر بیماری قلبی نیز دارد. این التهاب و آُیب منجر به سیروز یا سرطان کبد میشود. اما برای جایگزینی مصرف کربوهیدرات، بدن چربی را در کبد چرب به اسید چرب و اجسام کتونی تبدیل میکند. در ادامه به بررسی هر یک از انواع رژیم کتوژنیک خواهیم پرداخت. بااینحال، برای مادران شیرده که از رژیم کتوژنیک پیروی میکنند، خطر کتواسیدوز وجود دارد. علاوه بر این برای ماندن در کتون زدگی ، پروتئین نیز باید نسبتا کم و بین 5-15 درصد از انرژی روزانه مصرف شود. زمانی که میزان پروتئین و کربوهیدرات مورد نظر خود را تنظیم کردید ، الباقی کالری روزانه خود را با چربی پر کنید. البته میزان تاثیر آن به بدن فرد و متابولیسم آن بستگی دارد و نمیتوان عدد دقیقی برای آن بیان کرد.

میگرن احتمالی نشاندهنده بیماریهایی است که ویژگیهایی نظیر میگرن را دارند، اما برای تشخیص قاطع این نوع بیماریها به عنوان میگرن شواهد کافی وجود ندارد (که البته ملزم به استفاده همزمان بیش از حد دارو است). البته چندین مطالعه طولانی مدت وجود دارد که مزایای مثبتی را برای رژیم کتوژنیک نشان میدهد. ۳- رژیم کتوژنیک هدفمند : در این رژیم برای کسانی که ورزشهای سبک یا پیادهروی انجام میدهند، نزدیک زمان ورزش، کربوهیدرات بیشتری مصرف میشود. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا و هدفمند عمدتا توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرد. بعد از چربی شما باید بیشتر از پروتئین های حیوانی مثل گوشت و مرغ مصرف کنید. روی رژیم کتوژنیک استاندارد بیش از انواع دیگر تحقیق و بررسی انجام شده و این نوع بیشتر توصیه میشود. در این روش کربوهیدرات حذف میشود و به همین دلیل میزان گلوکز که قند اصلی مورد نیاز برای مغز است کاهش مییابد.

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی باید بخوریم

رژیم لاغری کتوژنیک رژيمی با میزان کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالا است که شباهت های زیادی با رژیم اتکینز و و رژیم کم کربوهیدرات دارد. بهطور خلاصه این رژیم شامل غذاهای بدون کربوهیدرات یا کم کربوهیدرات، با پروتئین متوسط و چربی بالا میشود. است. اگر قصد کاهش وزن با یک روش سالم و اصولی را دارید با ما همراه باشید تا با رژیم کتوژنیک و غذاهای مجاز و غیر مجاز در رژیم کتوژنیک بیشتر آشنا شوید. افرادی که رژیم کتو را دنبال میکردند، به طور میانگین ۲ پوند (۰.۹ کیلوگرم) بیشتر از گروهی که رژیم کمچربی را دنبال میکردند، وزن کم کردند. غذاهای کم چرب که به بازار عرضه می شوند برای جبران کمبود چربی، قند بیشتری دارند.

رژیم کتوژنیک فست

هنگامی که آجیل در یک رژیم غذایی سالم به همراه سایر غذاهای طبیعی و مغذی گنجانده شود، ممکن است به کاهش عوامل خطر برای بسیاری از بیماریهای مزمن کمک کند. این سندروم زمانی اتفاق میافتد که تخمدانهای یک زن بزرگتر ازآنچه باید باشند، می شود و کیسههای کوچک پر از مایع اطراف تخم ها تشکیل میشوند که دلیل آن سطح بالای انسولین است. در این رژیم با مصرف کمتر غذاهای پروتئینی مانند ماهی و تخم مرغ و غذاهای پرچرب مانند خامه، کره و پنیر در مجموع فرد کالری کمتری دریافت میکند. نمی توان انکار کرد که بسیاری از غذاهای لبنی خوشمزه هستند و حتی می توانند به طعم بهتر غذاهای دیگر کمک کنند. اگر از رژیم کتو پیروی میکنید، این دانه را به عنوان تنقلات در سس گوشت و سبزیجات به کار ببرید. آجیل ها و دانه های چرب مانند بادام ، پسته ، گردو و دانه کدو تنبل نیز حاوی بیشترین مقدار منیزیم هستند.

رژیم کتوژنیک یک ماهه دکتر روشن ضمیر

غذاهایی مانند پنیر و خامه ترش را میتوان در حد اعتدال کتو مصرف کرد. گاهی مصرف بیش از حد پنیر هم ممکنه باعث یبوست بشه. مصرف بیش از حد این آجیل میتواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود که یکی از آنها سمیت سلنیوم است. این آستانه در افراد مختلف متفاوت است ، اما یک راهنمای خوب برای اکثر افراد این است که بین 5 الی 15 درصد کل کالری دریافتی روزانه آنها باید به عنوان یک نقطه شروع عمل کند.به طور معمول ، سطح کتون می تواند به هر فرد کمک کند تا محدوده ای را پیدا کند که به آنها اجازه دهد در کتوزدگی بمانند.

یکی از گزینههای پر فیبر در گروه آجیلها، فندق است که کربوهیدرات بسیار کمی دارد و منبعی عالی آنتی اکسیدان ویتامین E محسوب میشود. آجیل یکی از سالمترین میان وعدههایی است که میتوانید بخورید، زیرا حاوی طیف گستردهای از مواد مغذی ضروری است. میان وعده را مدیریت کنید: میل دائمی به خوردن در بین وعدههای اصلی نشان دهنده این است که پروتئین یا انرژی کافی در وعدههای اصلی تامین نشده است. این رژیم معمولا به چهار شکل مختلف تجویز میشود اما رژیم کتوژ استاندارد و کتوژنیک با پروتئین بالا از اشکال رایج آن هستند. خرما ها برای تامین بسیاری از مواد مغذی مفید هستن و مهم تر اینکه در این زمینه به شکل ارگانیک عمل میکنن.

رژیم غذایی کتوژنیک

با این حال، آجیلها باید خام و بدون مواد افزودنی باشند. بیشتر محققان این رژیم را در دورههای کوتاه مدت چند هفته تا چند ماه، بررسی کردهاند. این عمل منجر به استفاده انرژی بیشتر و در نتیجه، کاهش وزن پایدار خواهد شد. امکان استفاده از این رژیم را ندارند. همچنین این ماده می تواند هوس شما را برای بیشتر خوردن ، افزایش دهد . ۲- رژیم کتو دورهای : همانطور که از نامش پیداست، در این روش دورههایی با مصرف بیشتر کربوهیدرات وجود دارد. رژیم کتوژنیک با کتواسیدوز دیابتی تفاوت اساسی دارد ، در درجه اول این است که داشتن انسولین کم ( رژیم کتوژنیک ) با نداشتن انسولین ( کتواسیدوز دیابتی ) کاملا متفاوت است. بهطور کلی، رژیم کتو با برخی از خطرات سلامتی برای مادران شیرده همراه است.

رژیم کتوژنیک اصولی » در جواب به این سوال باید بگیم میشه این دو مورد رو با هم ترکیب کرد و اتفاقا نتیجه خوبی رو هم به همراه داره. کمک به ورزشکاران استقامتی مانند دوچرخه سواران و دوندگان. شما می توانید در این نوع رژیم، از نوشیدنی هایی مانند آب، چای، قهوه و نوشابه رژیمی استفاده کنید. بنابراین بهتر هستش از مصرف اون خودداری بکنین و به جای اون از شاه توت، تمشک و توت فرنگی استفاده کنین. فندق یکی از بهترین آجیل ها برای کاهش وزن به حساب میآید. یکی از رژیمهایی که در سالیان اخیر برای کاهش وزن مطالعات بسیار زیادی بر روی آن صورت گرفته کتوژنیک است. مانند سایر آجیلها، فندق نیز سرشار از مواد مغذی است و محتوای بالایی از چربی و پروتئین دارد.

رژیم کتوژنیک و پریود

این تنوع به پروتئین و سبزیجات مصرفی شما بستگی دارد. میزان کربوهیدرات مصرفی شما در طول روز باید کمتر از 50 گرم باشد. بدین ترتیب که زمانی که بدن شما به میزان کافی کربوهیدرات دریافت نمی کند ناچار است انرژی مورد نیاز خود را از شکستن چربی و پروتئین و تولید کتون تأمین کند. نسبت کتوژنیک در این رژیم، مقایسهٔ وزن چربی به ترکیبی از پروتئین و قند است. جالب است بدانید که در گذشته از این رژیم برای درمان برخی از بیماری ها مانند صرع استفاده می شد. بدون رویآوردن به رژیمهای سختی مانند کتو نیز میتوان وزنی متناسب داشت. اما این مطالعات قدیمی را به سختی میتوان با مطالعات امروزی مقایسه کرد؛ مطالعات قدیمی اغلب دچار سوگیری گزینش بودند، چرا که بیمارانی را که قادر به آغاز یا ادامهٔ این رژیم نبودند از مطالعه حذف میکردند و در نتیجه فقط افرادی در مطالعه لحاظ میشدند که میتوانستند نتایج نهایی آن را بهبود بخشند.

کتو اسیدوز ( کم شدن pH خون و بافت ها ) چطور ؟

اگر بدون هیچ برنامه ریزی ، رژیم کتوژنیک را آغاز کنید قطعا موفق نخواهید شد. مواد غذایی رژیمی بدون قند: آبنبات بدون قند، شیرها، پودینگها، شیرینکنندهها، دسرها و غیره. در کتواسیدوز دیابتی ، انسولینی برای تنظیم کتون زایی ( تولید کتون ها در بدن در اثر اکسیده شدن ناقص مواد آلی مثل اسیدهای چرب و غیره ) وجود ندارد. کتو اسیدوز ( کم شدن pH خون و بافت ها ) چطور ؟ این روزها متوسل شدن به انواع رژیم غذایی برای دستیابی به تناسب اندام و رسیدن به وزن ایده آل، در میان اقشار مختلف جامعه بسیار باب شده است.