سفر به سرزمین عجایب / شب‌های قشم؛ سفری به سرزمین نور و ستاره‌ها


به گزارش dietiic آنطور که کجارو نوشته است جزیره قشم، نگین خلیج فارس، فقط به روز خلاصه نمی‌شود. با غروب آفتاب، گویی پرده از جذابیت‌های دیگری کنار می‌رود و شب‌های قشم، شور و حال خاص خود را پیدا می‌کنند. از پارک‌های ساحلی زیبا تا بازارهای پررونق، گشت‌وگذار در شب‌های قشم تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را به ارمغان می‌آورد.

پارک زیتون: زمزمه امواج و نغمه شب

در میان پارک‌های ساحلی قشم، پارک زیتون جایگاه ویژه‌ای دارد. ساحل صخره‌ای، درختان نخل سر به فلک کشیده و آلاچیق‌های دنج، فضایی دل‌انگیز برای قدم زدن و لذت بردن از نسیم خنک دریا فراهم می‌کنند. غروب آفتاب در پارک زیتون، تابلویی بی‌نظیر از رنگ‌های گرم و طلایی را به نمایش می‌گذارد. با تاریکی هوا، نوای موسیقی زنده از رستوران شب‌های طلایی در فضا طنین می‌اندازد و شب را به اوج زیبایی خود می‌رساند.

  • آدرس: جزیره‌ی قشم، خیابان دریا، مقابل تقاطع بلوار چارباغ و خیابان دریا، خیابان زیتون، پارک زیتون
  • ساعات کاری: تا پاسی از شب

پارک سینما دریا: تماشای فیلمی به وسعت آسمان

پارک ساحلی سینما دریا، با وسعتی ۲۰ هزار متری، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ساحلی جزیره است. نیمکت‌هایی رو به خلیج فارس، منظره‌ای بدیع از جزر و مد را به تصویر می‌کشند. گویی در حال تماشای فیلمی شگفت‌انگیز هستید که هرگز تمام نمی‌شود. با تاریکی شب، چراغ‌های جزیره لارک از دور سوسو می‌زنند و منظره‌ای رویایی خلق می‌کنند. کاکتوس‌ها و نخل‌ها در کنار هم، تصویری کارت پستالی از طبیعت قشم را به نمایش می‌گذارند.

  • آدرس: قشم، انتهای بلوار امام قلی خان، پارک سینما دریا
  • ساعات کاری: تا پاسی از شب

پارک ساحلی هلر: آرامشی در میان امواج

روستای هلر، در فاصله‌ای ۱۸ کیلومتری از مرکز جزیره، میزبان یکی از زیباترین پارک‌های ساحلی قشم است. سکوت و آرامش این پارک، در کنار سکوهایی برای نصب چادر، سرویس بهداشتی و بوفه، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای شب‌مانی و لذت بردن از ساحل نیلگون خلیج فارس تبدیل کرده است.

  • آدرس: قشم، روستای هلر، تقاطع بلوار ساحلی و وحدت، جنب بازار ماهی‌فروش‌ها، پارک ساحلی هلر

پارک ساحلی آفتاب: طلوع و غروب در ساحل آفتاب

پارک ساحلی آفتاب (کمپ ساحلی آفتاب) در شهرک آفتاب قشم واقع شده است. ساحل زیبا، چشم‌انداز دریا و محوطه سرسبز این پارک، آن را به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای کمپینگ و اقامت مسافران تبدیل کرده است. زمین‌های ورزشی، قایق‌سواری و ساحل مملو از صدف، از دیگر جاذبه‌های این پارک هستند. طلوع و غروب آفتاب در پارک ساحلی آفتاب، تصویری به یاد ماندنی در ذهن شما حک خواهد کرد.

  • آدرس: قشم، شهرک آفتاب، پارک ساحلی آفتاب قشم

سفر به سرزمین عجایب / شب‌های قشم؛ سفری به سرزمین نور و ستاره‌ها

کمپ پارک سوزا: نغمه آرامش در ساحل سوزا

شهر سوزا با طبیعت بکر و خیره‌کننده‌اش، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. کمپ پارک سوزا با انبوه درختان نخل و ساحلی آرام و تمیز، مکانی ایده‌آل برای کمپینگ و اقامت مسافران است. آلاچیق، نیمکت، نمازخانه، زمین بازی کودکان، سرویس بهداشتی و بوفه، از امکانات این کمپ هستند. قایق‌سواری در آب‌های ساحل سوزا، لذتی وصف‌ناپذیر را به شما هدیه می‌دهد.

  • آدرس: قشم، شهر سوزا، بلوار ساحلی، روبه‌روی مسجد علی ‌ابن ابیطالب (ع)، کمپ پارک سوزا

پارک ساحلی لافت: طلوعی به رنگ لاجوردی

روستای لافت با بادگیرهای بلند و بافت سنتی‌اش، در شرق جزیره قشم خودنمایی می‌کند. پارک ساحلی لافت با آلاچیق و سرویس بهداشتی، مکانی مناسب برای شب‌مانی و اقامت گردشگران است. تماشای لنج‌ها و قایق‌سواری در دریا، از دیگر تفریحات لذت‌بخش در این پارک هستند.

سفر به سرزمین عجایب / شب‌های قشم؛ سفری به سرزمین نور و ستاره‌ها

بازار نخل درگهان: گشتی در شب‌های پررونق

بازار نخل درگهان با معماری زیبا و مدرن، یکی از زیباترین بازارهای قشم است. این بازار دو طبقه، ۲۲۴ واحد تجاری، رستوران و کافی‌شاپ دارد و تا پاسی از شب میزبان گردشگران است. گشت و گذار در این بازار و صرف یک وعده غذا یا نوشیدنی در رستوران‌های آن، خاطره‌ای خوش از شب‌های قشم را برای شما به یادگار خواهد گذاشت.