یک مرکز گردشگری در بافت تاریخی شیراز افتتاح شد



به گزارش dietiic به نقل از ایرنا، محمد فرخ زاده، شنبه در آیین افتتاح یک هتل بوتیک در شیراز افزود: امیدواریم که مدیریت یک پارچه در بافت تاریخی بتواند مشکلات موجود در آنرا حل کرده و موجب رضایت ساکنین و دلسوزان هویت تاریخی شهر شود.
وی، با اشاره به مباحث اخیر درباره بافت تاریخی و فرهنگی شیراز در سطح کشور ادامه داد: آنهایی که اخبار تخریب بافت را به شکل مستمر به بیرون از استان و کشور مخابره می‌کنند در دایره دلسوزان نیستند چرا که این مساله باعث می‌شود که رغبت سرمایه‌گذار و ساکنین حوزه کاهش یابد.
او اظهار داشت: این در حالی است که بافت شیراز و کوشش های همه دستارکاران دولتی و غیر دولتی کشور منحصر به فرد است.
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: باید برای صیانت از بافت در تمام ابعاد دفاع کرد اما تبلیغات منفی را کنار گذاشت.
فرخ زاده افزود: اگر می‌خواهیم تاریخ بافت را احیا کنیم و شاهد ناهنجاری های اجتماعی نباشیم و این قطعه طلایی از تاریخ و هویت روز به روز پر رونق تر شود، لازم است با همکاری و اتحاد کارها را پیش ببریم و برای آن تبلیغ مثبت کنیم.
وی گفت: کسانی که نسبت به حوزه گردشگری استان انتقاد دارند اگر طرح یا ایده‌ای برای بهبود شرایط و ارتقاء صنعت گردشگری استان دارند ارائه دهند تا با همکاری و هم افزایی بتوان مشکلات موجود را رفع و حرکت به سمت توسعه گردشگری و زیارت استان را تسهیل کرد.
این هتل بوتیک در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع، با سرمایه‎گذاری ۶۰ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۸۰ نفر احداث شده است.