4 راه برای داشتن انرژی کامل در طول روز بدون کافئین


یک ضرب المثل “بیدار نشو و بوی قهوه را حس نکن” است. اگر تنها چیزی که باعث می شود از رختخواب بیرون بیایید قول یک جام قوی است ، شما تنها نیستید. با این حال ، برای اکثر مردم ، این بیش از یک نشت است. در واقع ، بسیاری از دوستداران قهوه بلافاصله بعد از شام می نوشند – اما اتکا به کافئین برای تامین انرژی در تمام طول روز می تواند منجر به عوارض جانبی شود. در حالی که ما نمی گوییم باید برای همیشه قهوه را کنار بگذارید ، راه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید بدون نوشیدن یک فنجان دیگر من را بردارید. بنابراین ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم یک سبک زندگی متعادل را در پیش بگیرید و به شما آموزش دهیم که بدون کافئین انرژی بگیرید!

علل کم بودن انرژی

ما درک می کنیم – اگر مخزن گاز شما خیلی پر نشده است ، کاهش میزان کافئین راحت تر از انجام آن است. اگر احساس می کنید در حال کشیدن هستید ، قدم خود را از دست داده اید یا فقط می خواهید به خانه بروید و روی مبل دراز بکشید ، یک فنجان کافئین اضافی ممکن است تنها نجات دهنده به نظر برسد. با این حال ، وقتی به علت اصلی می رسید ، چرا همیشه خسته می شوید؟

عوامل زیادی می توانند باعث خستگی شوند ، از جمله ملاحظات پزشکی و شیوه زندگی. این معمولا کمبود خواب است. مطابق با مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، یک سوم بزرگسالان هفت ساعت یا بیشتر در روز به خواب توصیه نمی کنند. به غیر از شب های بی خوابی ، عوامل دیگری نیز می توانند در انرژی شما اختلال ایجاد کنند. ملاحظات مربوط به سلامت روان (به عنوان مثال ، استرس ، افسردگی و اضطراب) ، عوامل سبک زندگی (مانند ورزش بیش از حد و رژیم غذایی ناسالم) و البته شرایط پزشکی (مانند دیابت ، بیماری قلبی و اختلالات خود ایمنی) وجود دارد.

بنابراین قبل از اینکه به یک فنجان قهوه اضافی برسید ، اینجا را ببینید 10 کاری که باید انجام دهید اگر همیشه خسته هستید.

چرا کافئین همیشه جواب نمی دهد

مطابق با اداره غذا و داروی آمریکامعمولاً بزرگسالان سالم روزانه 400 میلی گرم کافئین ، در حدود چهار تا پنج فنجان قهوه مصرف می کنند. اما به خاطر داشته باشید که کافئین در سایر غذاها و نوشیدنی ها از جمله چای سیاه و سبز ، شکلات و نوشیدنی های انرژی زا یافت می شود. بنابراین شما باید این منابع دیگر را نیز در نظر بگیرید!

با این حال ، طبق نظر FDA ، هر کس محدودیت کافئین خود را دارد که می تواند تحمل کند. و اگر با بدن خود هماهنگ باشید ، می دانید محدودیت شما بر اساس احساس کافئین در شما کجاست. به عنوان مثال ، اگر عصبی بودن ، اضطراب ، سردرد یا مشکلات گوارشی را تجربه می کنید ، ممکن است بیش از حد مصرف کنید. همچنین اگر در طول روز کافئین زیادی مصرف کنید ، ممکن است در خواب شبانه مشکل داشته باشید و این اختلال خواب می تواند روز بعد شما را بیشتر خسته کرده و در نتیجه یک دور باطل ایجاد کند. همانطور که می بینید ، یادگیری نحوه حفظ انرژی بدون کافئین بسیار مهم است!

چگونه می توان در طول روز بدون کافئین پرانرژی بود

H20 بیشتری بکشید

قهوه و نوشابه های انرژی زا از نظر فنی مایع هستند ، اما جایگزین مصرف آب نمی شوند. در واقع ، آنها واقعاً می توانند آب بدن شما را کم کنند! بنابراین اگر می دانید که در طول روز به اندازه کافی مرطوب کننده نیستید ، افزایش میزان نوشیدن آب جواب می دهد.

این یک تغییر ساده است نشان داده شده برای کاهش خستگی ، خواب آلودگی و مشکلات شناختی مانند گیجی ، بنابراین اگر می خواهید هوشیار و هوشیار باشید ، به نوشیدن ادامه دهید!

با این حال ، اگر افزایش مصرف خود را برای شما دشوار می کند ، ممکن است یک بطری آب در نزدیکی خود پیدا کنید تا به شما در رسیدن به هدفتان کمک کند. و این هک هیدراتاسیون ساده به شما کمک می کند تا در هزینه خود صرفه جویی کرده و پایدارتر زندگی کنید – به نظر می رسد بر همه چیز پیروز شده اید!

غذاهای مرطوب کننده بخورید

میوه ها و سبزیجات علاوه بر فراوانی ویتامین ها و مواد معدنی ، فواید جدی دارند: آنها پر از آب هستند! بنابراین در حالی که از مواد مغذی مفید استفاده می کنید ، نیازهای هیدراتاسیون خود را نیز برآورده می کنید. در واقع 20 درصد متعلق به شماست مایعات مورد نیاز روزانه می تواند از غذا ناشی شود!

میوه و سبزیجات غنی از آب (مانند خربزه ، مرکبات ، انواع توت ها ، گوجه فرنگی ، کدو سبز تابستانی ، خیار ، گل زنگوله) اضافه کنید فلفل) قبل از غذا و میان وعده در صورت امکان. جایزه؟ بسته بندی رژیم غذایی با غذاها با احساس استرس کمتری همراه است – یکی از دلایل انرژی کم!

حرکت

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای داشتن یک خواب راحت انجام دهید؟ بدن خود را در طول روز حرکت دهید. در مطالعه ای در PeerJ،، ورزش با بهبود کیفیت خواب ارتباط دارد – به ویژه در افرادی که از بی خوابی رنج می برند. ورزش یک داروی ضد استرس عالی است و مطالعات نشان می دهد که می تواند احساس اضطراب و افسردگی را بهبود بخشد. علاوه بر این ، می تواند به شما در خستگی جسمی نیز کمک کند تا بتوانید در زمان مناسب آماده خواب باشید.

مرتبط: ارتباط بین تمرینات قدرتی و خواب بهتر

پنج تا ببرید بیرون

غرق شدن انرژی در محل کار؟ بیرون بروید تا یک هوای تازه بکشید. ماندن در طبیعت ، به ویژه در حضور نور طبیعی خورشید ، با بهبود سلامت روانی همراه است زیرا یک محرک طبیعی انرژی است. مطابق با پژوهش، می تواند ذهن شما را برای مقاومت در برابر خستگی شناختی بازگرداند!

نمیتونی بری بیرون؟ پنجره را باز کنید و یک نفس عمیق بکشید.

کافئین را برای یک وزوز طبیعی کنار بگذارید

معمولاً کافئین کم مصرف را “درمان” کنید ، اما راه های دیگری برای افزایش نشاط شما وجود دارد! برای کمک به افزایش ذخایر طبیعی انرژی ، حتما بدن را مرطوب کنید ، از رژیم غذایی سالم پیروی کنید ، ورزش کنید و در طبیعت وقت بگذرانید.

اکنون که می دانید چگونه بدون کافئین پر انرژی باشید ، وقتی احساس خستگی می کنید ، با این تقویت کننده های طبیعی انرژی تماس بگیرید!

اگر هنوز به جامعه ما ملحق نشده اید ، به صورت رایگان ثبت نام کنید و به تعداد نامحدودی تمرینات و مدیتیشن رایگان دسترسی پیدا کنید ، اگر به دنبال یک جریان طبیعی انرژی هستید ، همه اینها عالی است.

دیدگاهتان را بنویسید