6 راه برای بررسی سلامت روان


یکی از مثبت ترین مواردی که در دو سال گذشته رخ داده است: سلامت روان در راس گفتگوهای فرهنگی قرار دارد. همه ما ، صرف نظر از پیشینه یا شرایط ، با سلامت روانی خود روبرو شده ایم – به ویژه در داخل خانه و در اوج همه گیری.

اما ما فراز و نشیب ، مبارزات و پیروزی هایی داریم ، صرف نظر از وضعیت جهان. اکنون نسبتاً شناخته شده است بیش از 30 درصد (!!) آمریکایی ها در برهه ای از زندگی خود به نوعی با اختلالات اضطرابی برخورد خواهند کرد. هر پنجم بزرگسال مقیم ایالات متحده است هر سال با یک بیماری روانی روبرو شوید – و نیازی به داشتن بیماری روانی تشخیص داده شده برای مبارزه با سلامت روان ندارید. طبق گزارش CDC ، کار تمام شده است 50 درصد ما در طول زندگی ما دچار بیماری یا اختلال روانی خواهیم شد. چه فصل استرس شدید باشد یا بیماری شدید ، تقریباً بر همه ما تأثیر می گذارد.

از آنجا که بدن و ذهن ما در هم تنیده شده اند ، سلامت جسمانی ما تحت تأثیر سلامت روانی ما (و برعکس!) است. برای داشتن سالم ترین و شادترین زندگی ، باید مغز و سلامت احساسی خود را بررسی کنید.

نشانه هایی که باید سلامت روانی خود را در اولویت قرار دهید

بدن شما راهی دارد که به اصطلاح “چراغ های کنترل موتور” را به شما می دهد – راه هایی که به شما اطلاع می دهد که همه چیز مثل همیشه کار نمی کند و شما باید بچرخید.

روانشناس بالینی ، دکترای فارست تالی ، بنیانگذار خدمات روانشناسی Invictus توضیح می دهد که این شبیه به عملکرد ناسا است. دکتر تالی می گوید: “هر کسی که تا به حال به صحبت های رادیویی ناسا در هنگام پرتاب فضاپیما گوش داده باشد ، ارتباط مداوم بین برج کنترل و خلبانان را شنیده است.” “آنها بررسی می کنند که سیستم های مختلف آنلاین هستند یا کار می کنند” و این خوب است.

دکتر تالی ادامه می دهد: “برای آنها ، احمقانه است که تصور کنیم که فقط به دلیل پرتاب های موفق متعدد در گذشته ، همه چیز اکنون کار خواهد کرد.” “با بررسی مجدد وضعیت سیستم های اصلی ، آنها نه تنها به اطمینان از یک ماموریت موفق کمک می کنند ، بلکه خطر شکست فاجعه بار را نیز کاهش می دهند.”

بنابراین این برای سلامت روان چه معنایی دارد؟ او می گوید: “در این روش درسی وجود دارد که هر یک از ما باید بیاموزیم.” یعنی مهم است که به طور دوره ای نحوه عملکرد “سیستم های اساسی” ما را “بررسی” کنیم. یکی از این سیستم ها سلامت روانی شماست. “

6 راه برای بررسی سلامت روان

دکتر تالی توضیح می دهد: “سلامت روان بیشتر تحت تأثیر نگرش ها ، خلق و خوی ، افکار ، رفتارها ، سلامت جسمانی شما و برای بسیاری از افراد ، بر اساس ایمان است.” پیشنهادات اصلی او برای چک لیست سلامت روان شما در پیش است. بهترین قسمت؟ کل لیست را می توان در حدود 10 دقیقه (یا کمتر) تکمیل کرد ، و شما فقط باید این کار را هر چند هفته یا یک بار در ماه انجام دهید.

او پیشنهاد می کند: “برای استفاده بیشتر از این چک لیست ، یک مجله از یافته های خود تهیه کنید و سپس برنامه هایی را تدوین کنید.” “اگر زمینه های مختلفی برای کار وجود دارد ، اولویت بندی و کار کنید فقط در اولویت اول هنگامی که در یک زمینه پیشرفت کردید ، سایر موارد را دنبال کنید. “

شماره 1 رابطه خود را بررسی کنید

س Dr.الات دکتر تالی از دوست ، خانواده ، همکار و رابطه عاشقانه شما: “آیا رابطه نزدیک من آنطور که می خواهم حرکت می کند؟ آیا اصطکاکی در یک یا چند مورد از آنها اتفاق افتاده است ، و اگر چنین است ، آیا باید تلاش شود تا منبع آن اصطکاک برطرف شود؟ آیا به کسانی که نزدیکترین آنها بودم توجه کافی کردم؟ »درباره این درک بنویسید و ارزیابی کنید که چگونه این شاخص های رابطه بر وضعیت فعلی شما تأثیر می گذارد.

شماره 2 خلق و خوی خود را ارزیابی کنید

موارد زیر را از خود بپرسید ، دکتر تالی می گوید: “چگونه می توانم میانگین خلق و خوی خود را در هفته گذشته (یا دو هفته) ارزیابی کنم؟ اگر بهتر از حد معمول است ، دلیل آن چیست و آیا می توانم در آینده از آن استفاده کنم (اوقات خوب را حفظ کنم)؟ اگر روحیه من افت کرده است ، آیا دلیلی وجود دارد که بتوانم تعیین کنم ، و اگر چنین است ، در این مورد چه کاری می توانم انجام دهم؟ اگر احساس می کنید که مدتی است روحیه شما خوب نبوده است ، ممکن است استرس ، اضطراب یا حتی افسردگی مقصر باشد. توجه داشته باشید!

شماره 3 به افکار خود سر بزنید

اخیراً گفتگوی ذهنی شما درباره چه بوده است؟ «[Ask yourself,] “آیا افکار من در درجه اول مثبت هستند ، مرا در زندگی پیش می برند ، بر شکرگزاری و فرصت متمرکز شده اند یا منفی هستند ، من را عقب نگه داشته و پشیمانی ، حسادت و عصبانیت را پر می کنم؟” اگر آنها منفی هستند ، وقت آن است که تلاش قابل توجهی برای تمرکز مجدد بر روی موارد مثبت انجام دهیم. “

شماره 4 عادات و رفتارهای خود را بشناسید

“آیا رفتار شما با اولویت ها ، ارزش ها و اهداف آینده شما مطابقت دارد؟” دکتر تالی می پرسد. او یک مثال می زند که می توانید با آن تماس بگیرید: شما می خواهید لاغر و تناسب اندام باشید ، شاید در مسابقات سه گانه شرکت کنید و شاید حتی به یک هدف کاهش وزن عالی نیز برسید. “اما شما شب به خانه می آیید ، یک آبجو باز می کنید ، پیتزا می خورید و تکرارها را تماشا می کنید دوستان [we’ve been there!]به در این مورد ، او می گوید ، رفتار شما با اهداف شما مطابقت ندارد – و ممکن است نشان دهنده سکسکه سلامت روان باشد. او می گوید: “زمان تغییر اهداف یا تغییر رفتار فرا رسیده است.” “هیچ بهانه ای وجود ندارد ، یک ترک بزنید.” اگر معمولاً رژیم معمولی را دنبال می کنید و اخیراً “خاموش” شده اید ، این امر صادق است. آن را نور موتور کنترل در نظر بگیرید!

شماره 5 سلامت جسمانی خود را بررسی کنید

“آیا سلامتی شما عالی است؟ متوسط ​​نیست ، قابل قبول نیست ، اما عالی است؟ دکتر تالی می پرسد. او می گوید: “سلامت ضعیف ، قدرت ذهنی را کاهش می دهد و می تواند منجر به افسردگی شود.” این موارد دست به دست هم می دهند – سلامت بدنی ضعیف می تواند منجر به سلامت روانی ضعیف شود و سلامت روانی ضعیف می تواند منجر به سلامت جسمی ضعیف شود (یک معمای واقعی با مرغ یا تخم مرغ). “آیا از برخی مشکلات طاقت فرسای پزشکی غافل شده اید زیرا” فقط وقت ندارد “؟” او می پرسد. “تأخیر نکنید ؛ با پزشک خود مشورت کنید و بدانید. ” برخی از شاخص ها برای بررسی: هضم ، سطح انرژی ، پوست ، سردرد ، خواب ، دندان قروچه / فشردن فک ، درد و درد.

شماره 6 با طرف معنوی خود ارتباط برقرار کنید

دکتر تالی این را توضیح می دهد ایمان و معنویت بازی کردن نقش های اصلی در بهزیستی ذهنی و عاطفی تمرین معنوی شما چیست؟ “آیا شما اعتقادات قوی دارید ، اما آیا تلاشی برای اجرای آنها را کنار گذاشته اید؟” دکتر تالی می پرسد. “این در نهایت بر سلامت روانی شما تأثیر می گذارد. اگر بازدید از کلیسا / معبد است ، شروع کنید. آیا اعتقادات شما به افراد بدبخت کمک می کند؟ برنامه ریزی کنید و اجرا کنید. تعلل نکنید ، فقط یک قدم کوچک بردارید. این امر باعث ایجاد انگیزه برای انجام کارهای بیشتر می شود. “

فعال باشید: سلامت روانی خوب را به شیوه زندگی تبدیل کنید

همانطور که دکتر تالی گفت ، مرحله به مرحله این کار را انجام دهید. و منتظر نباشید تا احساس بدی داشته باشید – بهترین راه برای مراقبت از ذهن – این است که با سلامت روان خود فعالانه رفتار کنید و شیوه زندگی خود را مطابق با اهداف بهبودی خود شکل دهید.

اولویت بندی خواب ، تغذیه ، ورزش ، درمان ، تمرین معنوی شخصی شما ، گذراندن وقت با عزیزان و معاینات منظم با پزشک نه تنها سلامت کلی بدن را حفظ می کند ، بلکه تضمین می کند که ذهن شما بهترین توانایی را در مدیریت سخت ترین دوران زندگی دارد. اگر این توصیه را رعایت کنید ، دکتر تالی می گوید: “در مدت کوتاهی وضعیت روحی شما تغییر می کند.”

دیدگاهتان را بنویسید