7 فایده شگفت انگیز برای سلامتی


مردم صدها سال است که از ماست استفاده می کنند. مقدار زیاد مواد مغذی و مصرف منظم آن می تواند جنبه های مختلف سلامت شما را بهبود بخشد. به عنوان مثال ، ماست با کنترل وزن ، خطر بیماری های قلبی و پوکی استخوان را کاهش می دهد. این مقاله بر 7 فایده علمی شگفت انگیز ما تمرکز دارد.

ماست چیست و چگونه تهیه می شود؟

ماست – یکی از محبوب ترین محصولات لبنی که از باکتری های اسید لاکتیک تهیه شده است. به باکتری هایی که برای تهیه ماست استفاده می شود فرهنگ ماست می گویند که لاکتوز ، قند طبیعی شیر را تخمیر می کند. این فرآیند اسید لاکتیک تولید می کند ، محصولی که باعث انعقاد پروتئین های شیر می شود و طعم و بافت منحصر به فردی به ماست می بخشد. ماست را می توان از هر نوع شیر تهیه کرد. این می تواند ماست بدون چربی باشد و نوع تهیه شده از شیر کامل ماست پرچرب است. ماست معمولی بدون افزودنی های رنگی یک مایع سفید جامد غلیظ با طعم دلپذیر است. متأسفانه اکثر مارک ها مواد افزودنی مانند شکر و طعم دهنده های مصنوعی را اضافه می کنند. این ماست ها برای سلامتی شما مفید نیستند. از سوی دیگر ، ماست شیرین نشده فواید زیادی برای سلامتی دارد.

بدون توضیح بیشتر ، در اینجا 7 فایده علمی شگفت انگیز ماست طبیعی آورده شده است.

1- ماست سرشار از مواد مغذی است.

ماست تقریباً حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما است. شناخته شده است که ماست سرشار از کلسیم است ، یک ماده معدنی ضروری برای سلامت دندان ها و استخوان ها. فقط یک فنجان ماست 49 درصد نیاز روزانه شما به کلسیم را تأمین می کند. ماست همچنین دارای بسیاری از ویتامین های گروه B ، به ویژه ویتامین B12 و ریبوفلاوین است که هر کدام از بیماری های قلبی جدی و نقص های مادرزادی عصب جلوگیری می کند. یک کاسه ماست همچنین 38 درصد مقدار روزانه فسفر ، 12 درصد منیزیم و 18 درصد پتاسیم را تأمین می کند. این مواد معدنی برای انواع فرآیندهای بیولوژیکی مانند تنظیم فشار خون ، متابولیسم و ​​سلامت استخوان مورد نیاز است.

یکی از مواد مغذی که ماست به طور طبیعی ندارد ویتامین D است ، اما ماست ها معمولاً با ویتامین D غنی شده اند ویتامین D باعث تقویت استخوان ها و سیستم ایمنی می شود و می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی و افسردگی را کاهش دهد.

ماست بیشتر مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین می کند. به ویژه سرشار از کلسیم ، ویتامین B و مواد معدنی است.

2- ماست سرشار از پروتئین است

ماست دارای مقدار شگفت انگیزی پروتئین است ، حدود 12 گرم پروتئین در هر 200 گرم ماست. ثابت شده است که این پروتئین ها با افزایش مصرف انرژی یا دریافت کالری روزانه از متابولیسم حمایت می کنند. دریافت پروتئین کافی برای تنظیم اشتها نیز مهم است ، زیرا باعث افزایش تولید هورمون هایی می شود که نشان دهنده سیری است. این به طور خودکار کالری کلی را کاهش می دهد ، که برای کنترل وزن مفید است.

در یک مطالعه ، افرادی که ماست به عنوان میان وعده می خوردند نسبت به افرادی که از میان وعده کم کالری و کم پروتئین استفاده می کردند و 100 کالری کمتر برای شام مصرف می کردند ، کمتر گرسنه بودند. هنگامی که ماست یونانی می خورید که ماستی بسیار غلیظ و سفت است ، اثر مفید ماست بسیار بیشتر نمایان می شود. این ماست پروتئین بیشتری نسبت به معمولی دارد و در هر 200 گرم ماست 22 گرم پروتئین دارد. ماست یونانی نسبت به ماست معمولی کم پروتئین اشتها را به طور م controlثرتری کنترل کرده و گرسنگی را به تاخیر می اندازد.

ماست ، به ویژه یونانی ، سرشار از پروتئین است. و پروتئین برای کنترل اشتها و وزن مفید است.

3- برخی از گونه ها برای سلامت دستگاه گوارش مفید هستند

برخی از انواع ماست حاوی باکتری های زنده یا پروبیوتیک ها هستند که بخشی از مخمر اولیه هستند یا پس از پاستوریزاسیون به ماست اضافه می شوند. در صورت استفاده ، می توانند برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشند. متأسفانه بسیاری از ماست ها با روش حرارتی پاستوریزه می شوند که باکتری های مفید را از بین می برد. برای اطمینان از این که ماست شما دارای پروبیوتیک های مثر است ، به دنبال فرهنگ های زنده و فعال باشید که باید روی برچسب ماست برچسب گذاری شوند. برخی از پروبیوتیک های موجود در ماست مانند بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیل نشان داده است که علائم تحریک کننده سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهد. این سندرم یک بیماری شایع است و روده بزرگ را درگیر می کند.

در یک مطالعه ، بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) که به طور مرتب شیر تخمیری یا ماست حاوی بیفیدوباکتریوم مصرف می کردند. سه هفته بعد ، بیماران بهبود تورم و دفعات مدفوع را گزارش کردند – و همچنین اثرات مشاهده شده در 6 هفته.

مطالعه دیگری نشان داد که ماست حاوی بیفیدوباکتریوم علائم گوارشی و کیفیت زندگی مرتبط با سلامت را در زنانی که تشخیص قطعی اختلالات گوارشی نداشته اند ، بهبود می بخشد.

علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که پروبیوتیک ها می توانند از اسهال مرتبط با آنتی بیوتیک ها و همچنین یبوست جلوگیری کنند.

برخی از انواع ماست های حاوی پروبیوتیک می توانند با کاهش علائم اختلالات گوارشی شایع مانند نفخ ، اسهال و یبوست ، سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشند.

4- ماست می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند

مصرف منظم ماست – به خصوص اگر پروبیوتیک باشد – می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و شانس بیماری را کاهش دهد. پروبیوتیک ها التهاب را کاهش می دهند ، که با طیف وسیعی از بیماری ها از عفونت های ویروسی گرفته تا بیماری های گوارشی مرتبط است. مطالعات نشان داده است که در برخی موارد ، پروبیوتیک ها می توانند دفعات ، مدت و شدت سرماخوردگی را کاهش دهند. علاوه بر این ، خاصیت افزایش ایمنی تا حدی به دلیل منیزیم ، سلنیوم و روی است که مواد معدنی موثری هستند که نقش مهمی در سلامت سیستم ایمنی بدن ایفا می کنند. ماست غنی شده با ویتامین D باعث تقویت بیشتر سیستم ایمنی بدن می شود. پتانسیل ویتامین D برای پیشگیری و محافظت در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مورد مطالعه قرار گرفته است.

ماست های پروبیوتیک ، ویتامین ها و مواد معدنی را ارائه می دهد که همه آنها می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در برابر بیماری ها محافظت کنند.

5- ماست می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.

ماست حاوی مواد مغذی کلیدی برای حفظ سلامت استخوان ها از جمله کلسیم ، پروتئین ، پتاسیم ، فسفر و گاهی ویتامین D است. همه این ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه در پیشگیری از پوکی استخوان – شرایطی که در آن استخوان ها ضعیف می شوند ، مثر هستند. پوکی استخوان در افراد مسن شایع است. تراکم استخوانی افرا با پوکی استخوان پایین است و بیشتر در معرض شکستگی هستند. با این حال ، مطالعات نشان داده است که مصرف منظم و روزانه حداقل سه میان وعده مانند ماست به حفظ توده و قدرت استخوان کمک می کند.

ماست سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که نقش کلیدی در سلامت استخوان ها دارد. مصرف منظم خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد.

6- ماست می تواند برای سلامت قلب مفید باشد

میزان چربی موجود در ماست یکی از دلایلی است که برای مزایای سلامتی مورد بحث قرار می گیرد.بیشتر ماست ها چربی های اشباع شده با مقدار کمی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند. قبلا تصور می شد که چربی های اشباع باعث بیماری های قلبی عروقی می شوند ، اما مطالعات اخیر نشان داده است که اینطور نیست. با این حال ، ماست های کم چرب کم چرب هنوز در ایالات متحده محبوب هستند. هیچ شواهد واضحی وجود ندارد که ماست برای سلامتی شما مضر باشد. در واقع حتی می تواند برای قلب شما مفید باشد. برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف چربی های اشباع شده از محصولات شیر ​​کامل سطح کلسترول HDL خوب را افزایش می دهد که می تواند از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند. همچنین ثابت شده است که محصولات لبنی مانند ماست در کاهش فشار خون م factorثر است ، که یکی از عوامل خطر اصلی برای بیماری های قلبی عروقی است.

صرف نظر از محتوای چربی ، ماست با افزایش کلسترول خوب HDL و کاهش فشار خون برای سلامت قلب مفید است.

7. ماست می تواند کنترل وزن را بهبود بخشد

ماست دارای خواص متعددی است که به کنترل وزن کمک می کند. برای شروع ، پروتئین بالایی دارد ، که همراه با کلسیم باعث افزایش هورمون های سرکوب کننده اشتها مانند پپتید YY و GLP-1 می شود. علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که مصرف ماست ارتباط کمی با وزن بدن ، درصد چربی و دور کمر دارد. یک مقاله مروری نشان داد که خوردن لبنیات پرچرب مانند ماست می تواند چاقی را کاهش دهد. این با باورهای قبلاً پذیرفته شده در مورد مصرف چربی و اضافه وزن مغایرت دارد. مطالعات دیگر نشان داده است که افرادی که ماست می خورند به طور کلی بهتر از کسانی که نمی خورند غذا می خورند.

ماست سرشار از پروتئین است که بسیار سیر کننده است و می تواند رژیم کلی را بهبود بخشد. هر دو جنبه به کنترل وزن کمک می کند.

همه نمی توانند ماست دوست داشته باشند

برخی افراد باید توجه داشته باشند که مصرف ماست می تواند عوارض جانبی داشته باشد ، به ویژه در افرادی که عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت به شیر دارند.

عدم تحمل لاکتات

عدم تحمل لاکتوز زمانی رخ می دهد که بدن فاقد لاکتوز است ، آنزیمی که برای تجزیه لاکتوز – قند موجود در شیر – مورد نیاز است که باعث عدم تحمل لاکتوز می شود و باعث ایجاد انواع علائم گوارشی مانند درد شکم و اسهال بعد از خوردن محصولات لبنی می شود. بنابراین ، افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند نباید ماست مصرف کنند.

با این حال ، برخی از افرادی که از عدم تحمل لاکتوز رنج می برند ، ممکن است آن را تحمل کنند. این به این دلیل است که مقداری لاکتوز در طول تولید ماست تجزیه می شود و پروبیوتیک ها می توانند برای هضم آن با یکدیگر همکاری کنند. اگر عدم تحمل لاکتوز دارید ، احتمالاً مشکل این است که آیا می توانید ماست بخورید یا خیر.

حساسیت به شیر

محصولات لبنی حاوی کازئین و آب لوله کشی هستند ، پروتئین هایی که برخی افراد به آن حساس هستند. در این موارد ، شیر باعث ایجاد واکنشی می شود که می تواند از کهیر گرفته تا ادم و آنافیلاکسی تهدید کننده زندگی را شامل شود.

افزودنی قند

بسیاری از انواع ماست حاوی مقدار زیادی شکر هستند ، به ویژه آنهایی که مارک کم چربی دارند. مصرف بیش از حد قند با تعدادی از مشکلات سلامتی مانند دیابت و چاقی ارتباط دارد. بنابراین خواندن برچسب مواد غذایی و اجتناب از مارک هایی که از شکر استفاده می کنند بسیار مهم است.

ماست برای کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند یا به شیر حساسیت دارند می تواند عوارض جانبی داشته باشد.

چگونه بهترین ماست را برای سلامتی خود انتخاب کنیم

وقتی صحبت از انتخاب ما می شود ، هرچه ساده تر ، بهتر. ماست های ساده شیرین نشده بهترین هستند ، زیرا دارای مواد جزئی بدون قند اضافی هستند. شما از ماست کم چرب یا پرچرب – یک انتخاب شخصی استفاده خواهید کرد. رژیم های سرشار از چربی کالری بالایی دارند ، اما این بدان معنا نیست که آنها ناسالم هستند. فقط مطمئن شوید که نسبت اندازه توصیه شده را رعایت کنید. همچنین باید به دنبال ماست هایی باشید که زنده و فعال کشت می شوند تا مطمئن شوید که پروبیوتیک هایی دریافت می کنید که سلامت شما را بهبود می بخشد.

بهترین ماست برای سلامتی شما حاوی مواد کمتری است و شکر اضافی ندارد. مارکی با پروبیوتیک انتخاب کنید.

نامه ها در غیر این صورت

ماست سرشار از مواد مغذی است و می تواند سلامت صورت شما را با استفاده منظم بهبود بخشد. همچنین می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش داده و در عین حال به سلامت دستگاه گوارش و کنترل وزن کمک کند. مطمئن شوید که ماست را که عاقلانه مصرف می کنید انتخاب کنید.برای حداکثر فواید سلامتی ، انواع ساده و بدون شیرینی که حاوی پروبیوتیک هستند را انتخاب کنید.

رژیم آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید