8 اسطوره و حقیقت در مورد رژیم کتو: آنچه باید بدانید

اگرچه بحث بر سر رژیم کتوژنیک گسترده است ، اما بسیاری از مردم هنوز نمی توانند بگویند واقعیت یا داستان چیست. در این مقاله ، ایده هایی درباره افسانه ها و حقایق پیرامون رژیم کتوژنیک دریافت خواهید کرد.

رژیم کتو دقیقاً چیست؛

رژیم کتو بر این اصل کار می کند که با کاهش کربوهیدرات ها ، چربی را برای سوخت می سوزانید ، بنابراین کاهش وزن را به حداکثر می رسانید. این به معنی کاهش تدریجی مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است.

افسانه ها / حقایقی در مورد غذای گربه

در اینجا اسطوره ها و حقایق رایج رژیم کتو آورده شده است.

افسانه 1: می توانید هر چربی مصرف کنید

حقیقت: هنگام ورزش کتوژنیک ، افراد چربی های سالم مصرف می کنند. اگر می خواهید فرم خود را حفظ کنید ، از چربی های اشباع شده اجتناب کنید و روی غذاهای ارگانیک غنی از فیبر تمرکز کنید. برای جلوگیری از ناراحتی معده ، میزان مصرف روزانه چربی را حذف کنید.

افسانه دوم: کاهش وزن تنها فایده رژیم کتو است

حقیقت: برخلاف تصور بسیاری ، رژیم غذایی کتو علاوه بر کاهش وزن ، فواید زیادی نیز دارد. به عنوان مثال ، عملکرد شناختی را افزایش می دهد ، سلامت روده را افزایش می دهد ، هورمون های بدن را تنظیم می کند و سطح قند خون را تثبیت می کند.

افسانه سوم: نیازی به ورزش ندارید

حقیقت: هنگامی که رژیم کتو دارید ، ورزش بسیار توصیه می شود. با این حال ، برای دستیابی به نتایج بیشتر در خارج از تمرین ، مطمئن شوید که به اندازه کافی غذا می خورید و زمان کافی برای بهبودی در نظر بگیرید. برای ورزش ، ممکن است به کربوهیدرات بیشتری احتیاج داشته باشید و ضروری است که میزان کربوهیدرات خود را در روزهای تمرین افزایش دهید.

افسانه 4: توده عضلانی شما کاهش می یابد

حقیقت: برخلاف تصور عموم ، افرادی که در حین ورزش از رژیم غذایی پیروی می کنند ، عضله سازی می کنند.

افسانه 4: مشخصه آن خستگی است

حقیقت: در طول دوره تنظیم رژیم غذایی ، ممکن است احساس خستگی کنید ، اما این وضعیت با گذشت زمان کاهش می یابد. مهمتر از همه ، همه در طول رژیم غذایی خستگی را تجربه نمی کنند. با این حال ، اگر با آن برخورد کردید ، به خاطر داشته باشید که بیش از یک هفته طول نمی کشد.

افسانه 5: رژیم غذایی برای مدت کوتاهی است

حقیقت: مدت زمان رژیم بستگی به اهداف سلامتی و تناسب اندام دارد. در بیشتر موارد ، دوره استاندارد بین سه تا پنج ماه است. پس از این مرحله ، می توانید برای چند هفته به رژیم عادی خود بازگردید.

افسانه ششم: هیچ علمی پشت رژیم غذایی وجود ندارد

حقایق: چندین مطالعه علمی از رژیم کتوژنیک پشتیبانی می کند. به عنوان مثال ، تحقیقات خاص نشان می دهد که رژیم غذایی در ابتدا برای کمک به بیماران صرع در تنظیم تشنج ایجاد شده است. علاوه بر این ، رژیم غذایی به کاهش یا حفظ وزن کمک می کند.

افسانه 7: سرشار از چربی ها و پروتئین های زیاد است

حقیقت: رژیم غذایی چربی و پروتئین بالایی ندارد. بسته به اهداف آموزشی ، درشت مغذی ها با توجه به نیازهای فردی توزیع می شوند. برای مثال ، تقسیم بندی درشت مغذی های معمولی برای این رژیم شامل کربوهیدرات کم ، چربی زیاد و پروتئین متوسط ​​است.

افسانه هشتم: باعث حمله قلبی می شود

حقیقت: رژیم کتو شامل دریافت چربی های اشباع شده است که باعث حمله قلبی نمی شود.

افکار نهایی

این رژیم می تواند به شما در بهبود تناسب اندام و اهداف سلامتی کمک کند. اگر می خواهید در رژیم گرفتن موفق شوید ، بسیار مهم است که افسانه های پیرامون رژیم گرفتن را به دقت در نظر بگیرید و شواهد مبتنی بر شواهد را اتخاذ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید