دکتر متخصص تغذیه رژیم انوشه مناسب کارکنان


بسیاری از کارگران در طول ساعات کار به رژیم غذایی خود توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، یکی از وعده های غذایی حذف می شود یا غذا در زمان های غیر معمول خورده می شود. به عنوان مثال ، صبحانه در زمان غیر معمول با همکاران خورده می شود یا ناهار حذف می شود. بعد از اتمام دفتر و وقتی فرد به خانه برمی گردد ، ناهار خود را می خورد. پرخوری در یک وعده غذایی اتفاق می افتد ، همچنین نخوردن ناهار و نخوردن میان وعده های عصرانه می تواند باعث پرخوری در شب یا عصر شود. عدم تحرک پس از بازگشت به خانه و نداشتن زمان کافی برای هضم غذای خورده شده باعث چاقی و عوارض دیگر می شود.

تحقیقات نشان داده است که کارکنان وقت کمتری برای ناهار دارند. بیشتر کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا وقت کافی برای خوردن آن ندارند. همه باید بسته به کار خود رژیم غذایی مناسب داشته باشند و مهمترین چیز این است که به طور منظم غذا بخوریم و از اختلالات خوردن اجتناب کنیم. البته افراد کم تحرک و کسانی که پشت میز می نشینند ، چون کالری کمتری مصرف می کنند ، باید میزان انرژی مصرفی روزانه خود را کاهش دهند. آنها همچنین باید از غذاهای کالری ، چرب و شیرین که به وفور در دفاتر و شرکت ها مصرف می شود ، خودداری کنند. میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید در حالی که به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، تحرک دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و از یبوست ناشی از بی تحرکی زیاد و کم تحرکی جلوگیری می کند. نوشیدن آب کافی و ورزش روزانه نیز برای کارکنان بسیار مهم است.

کسانی که کار بدنی انجام می دهند و فعالیت بدنی بیشتری دارند باید بسته به نوع فعالیت خود کالری بیشتری دریافت کنند و بهتر است این میزان کالری دریافتی توسط همه گروه های غذایی متعادل باشد تا بتواند انرژی کافی ، تمام مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی برای ایمن سازی بدن. مصرف لبنیات و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان بسیار مهم است.

در کسانی که کار شبانه و شیفت شب انجام می دهند ، تعادل رژیم غذایی به دلیل اختلال در ساعت بیولوژیکی مختل می شود. اگر این افراد نمی توانند ترتیب معمول سه وعده غذایی را حفظ کنند ، باید وعده های غذایی را به زمان های C ، B و A تقسیم کنند و بر این اساس یک ردیف جدید ایجاد کنند.

کارکنان باید به طور کلی از خوردن غذاهای چرب و شیرین خودداری کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند ، برای جلوگیری از سوء هاضمه و پرهیز از غذا آهسته غذا بخورند و حداقل 30 دقیقه وقت صرف غذا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید