آیا طب سوزنی می تواند به افسردگی کمک کند؟ » نقطه شفا | طب سوزنی، ماساژ و میکرونیدلینگ در King of Prussia، PA | فیلادلفیا


آیا طب سوزنی می تواند به افسردگی کمک کند؟

از آنجایی که مسائل مربوط به سلامت روان در سال‌های اخیر مطرح شده است، بسیاری به دنبال گزینه‌های درمانی طبیعی‌تری هستند که شامل داروها و اثرات بالقوه مضر آن‌ها نمی‌شود. طب سوزنی به یک گزینه محبوب برای درمان مشکلات سلامت روان از جمله افسردگی تبدیل شده است. اما آیا کار می کند؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم، اجازه دهید تعریف مناسبی از طب سوزنی و افسردگی ارائه دهیم.

طب سوزنی تعریف شده است

طب سوزنی را می توان به سادگی به عنوان سوزن های نازکی (به اندازه عرض یک موی انسان) تعریف کرد که در قسمت های خاصی از بدن به نام “نقاط” یا “مریدین” قرار می گیرند. جایی که سوزن ها وارد می شوند بستگی به مشکلی دارد که در حال درمان است. در طب سنتی چینی (همچنین به عنوان TCM شناخته می شود) آموزش داده می شود که بدن دارای یک جریان انرژی یا چی است که سلامت فرد را تنظیم می کند. اگر این جریان انرژی مختل شود، ممکن است بیماری رخ دهد. استفاده از سوزن‌های طب سوزنی در این نقاط خاص می‌تواند بدن را به حالت تعادل برگرداند و انرژی را آنطور که باید جریان دهد.

افسردگی تعریف شده است

WebMD افسردگی را به عنوان “بیماری که شامل احساس غم و اندوه مداوم و از دست دادن علاقه یا لذت است” تعریف می کند. آنها همچنین علائم اضافی را مانند مشکل در خواب یا خواب زیاد، کمبود انرژی، افکار خودکشی، تغییرات شدید وزن و اشتها، تحریک پذیری، مشکل در تمرکز، به خاطر سپردن چیزها یا حتی تصمیم گیری، و احساس گناه یا بی ارزشی تعریف می کنند. افسردگی اغلب با دارو یا درمان یا ترکیبی از هر دو درمان می شود. نکته دلسرد کننده این است که، طبق WebMD، «بین 19 تا 34 درصد از افراد مبتلا به افسردگی با این درمان های سنتی تر بهبود نمی یابند. این باعث شده است که افراد بیشتری به دنبال درمان های جایگزین از جمله طب سوزنی باشند.

آنچه پژوهش می گوید

آ مطالعه 2010 بیان کرد که “افسردگی و اضطراب با هم سهم قابل توجهی در بار جهانی بیماری دارند. طب سوزنی به طور گسترده برای درمان اضطراب و افسردگی استفاده می شود و استفاده از آن در حال افزایش است. مبنای نظری تشخیص و درمان طب سوزنی از نظریه طب سنتی چینی نشات می گیرد. یک رویکرد جایگزین در طب سوزنی پزشکی استفاده می شود که بیشتر بر فیزیولوژی عصبی معاصر و تشخیص مرسوم متکی است.

اگر از احساس اضطراب و افسردگی رنج می برید، با پزشک طب سوزنی خود صحبت کنید تا برنامه درمانی مناسب را تهیه کنید. پزشک طب سوزنی شما تاریخچه و معاینه دقیق سلامتی را برای کمک به شما در تعیین بهترین روش انجام می دهد.

مطالعات نشان داده اند که “دوز” مناسب طب سوزنی کلید کمک به بیماران برای دیدن نتایج و کاهش علائم استرس و افسردگی است. “دوز” هم به عنوان تعداد جلسات درمان به طور کلی و هم تعداد نقاط طب سوزنی در هر جلسه تعریف می شود. مطالعات همچنین نشان داده اند که طب سوزنی می تواند به بازگرداندن تغییرات ضربان قلب به محدوده مطلوب کمک کند که می تواند به بهبود مشکلات بیماری قلبی، فشار خون بالا، اضطراب و افسردگی، بی خوابی، میگرن و درد عضلانی کمک کند.

در حالی که تعداد مطالعات هنوز کم است، بسیاری از مطالعات تشویق کننده نتایج عالی را برای کسانی که از احساس اضطراب و افسردگی رنج می برند نشان می دهد. علاوه بر درمان‌های طب سوزنی منظم، پزشک شما می‌تواند مکمل‌های گیاهی و تغییرات تغذیه‌ای و رژیمی را نیز توصیه کند که می‌تواند انرژی شما را به تعادل بازگرداند. و هنگامی که انرژی خود را به حالت تعادل برگردانید، مجموعه ای از مزایای سلامتی وجود دارد که می تواند از درمان های طب سوزنی منظم حاصل شود. روزی دیگر عذاب نکش. همین امروز تماس بگیرید و قرار ملاقات خود را برنامه ریزی کنید تا بتوانید یک برنامه درمانی در محل خود داشته باشید و به تعادل برگردید.