فواید خاکشیر برای کبد چرب



شووران یا خاکشیر گیاهی با خاصیت دارویی است که برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای درمان برخی از بیماری ها و استفاده از خواص متعدد خاکشیر می توان آن را به شیوه های مختلف تهیه و مصرف کرد.

به گزارش dietiic به نقل از رکنا، گر می خواهید بدانید طریقه مصرف خاکشیر برای رفع یبوست، خاکشیر برای اسهال سخت، از بین بردن جوش‌های صورت، سلامت پوست، کنترل فشار خون، رفع عطش، ضد عفونی کننده، دفع سنگ کلیه و مجاری ادرار، تقویت معده، درمان لاغری، جلوگیری از شوره مو، تقویت قوای جنسی مردان، خارش پوست، کاهش آلرژی و… چگونه است، با این بخش از سلامت همراه شوید.

خاکشیر برای یبوست بزرگسالان و کودکان

برای درمان یبوست، خاکشیر را با آب ولرم تهیه کنید و به آن گلاب و کمی عسل اضافه نمایید. برای درمان یبوست در کودکان یک قاشق چای‌خوری خاکشیر را بکوبید و با آب ولرم به کودک بدهید. برای درمان طبیعی یبوست در افراد مسن استفاده از ترکیب خاکشیر کوبیده شده به همراه آب داغ و عسل موثر است.

خاکشیر برای اسهال

برای درمان اسهال که در فصل تابستان بسیار شایع است، خاکشیر،عرق نعنا و آب سرد را مخلوط کرده و میل نمایید. برای درمان اسهلال می توانید خاکشیر را بو داده و آن را با آب و عسل مخلوط کنید و به بیمار بدهید.

خاکشیر برای کبد چرب

روش مصرف خاکشیر برای کبد چرب، خاکشیر برای درمان بیماری های کبد مانند کبد چرب مفید است. برای درمان کبد چرب مخلوط خاکشیر وعرق کاسنی و شاه تره مصرف نمایید، این نوشیدنی سبب تصفیه کننده خون، درمان کبد چرب و فشار خون می شود.

خاکشیر برای سنک کلیه

برای درمان سنگ کلیه در افرادی که به این بیماری مبتلا هستند یا کلیه آن‌ها استعداد سنگ‌سازی را دارد، مصرف خاکشیر و عرق خارشتر مفید است همچنین برای دفع سنگ کلیه می توان 3 قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک لیوان آب به‌مدت 5 ساعت خیسانده و سپس صاف کرده و با 2 قاشق غذاخوری مخلوط نمود. نوشیدن این مخلوط به‌صورت روزانه به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند.

خاکشیر برای لاغری

روش مصرف خاکشیر برای کبد چرب، خاکشیر و دانه چیا و عرق زیره و شوید کاهنده اشتها،لاغر کننده و چربی سوز عالی است. برای تهیه نوشیدنی خاکشیر، دو قاشق غذا خوری خاکشیر و گلاب و یک قاشق غذا خوری آبلیمو و یک لیوان آب ولرم را با هم ترکیب کنید و به مدت یک ماه روزانه ناشتا مصرف کنید بعد از یک ماه اثرات آن را روی لاغری و سلامت بدن خود خواهید دید.

خاکشیر برای درمان بی خوابی

برای بهبود خواب و در مان بی خوابی خاکشیر، بهارنارنج و عرق بیدمشک را با مقداری آب مخلوط و مصرف نمایید. خاکشیر خواص آرام بخش و خواب آوراست، خاکشیر را قبل از خواب و حداقل دو ساعت پس از غذا مصرف کنید.

خاکشیر برای زردی نوزاد

روش مصرف خاکشیر برای کبد چرب، برای درمان زردی کودک بهتر است مادر شربت خاکشیر مصرف نماید، با خوردن شربت خاکشیر توسط مادر و شیردادن نوزاد می‌توان به درمان سریع‌تر زردی نوزاد کمک کرد.

خاکشیر برای تب

برای کاهش تب ناشی از بیماری هایی چون سرما خوردگی، کرونا، آبله مرغان و…خاکشیر را با آب سرد و آب ولرم مخلوط و میل نمایید تا حرارت بدن را کاهش دهد.

خاکشیر برای زونا

روش مصرف خاکشیر برای کبد چرب، برای بهبود آبله مرغان، زونا، سرخک و…خاکشیر یک درمان موثر برای رفع خارش ناشی از زونا و درد مرتبط با آن است. مصرف خاکشیر همراه با هندوانه سبب کاهش تب و خارش ناشی از این بیماری ها می شود.

خاکشیر برای خارش بدن

روش مصرف خاکشیر برای کبد چرب، برای رفع حساسیت، آلرژی و خارش،کهیر و التهاب پوست شربت خاک شیرمصرف نمایید، خاکشیر رطوبت زیادی دارد و به دلیل اثر خنک‌کنندگی که دارد باعث کاهش خارش پوست ناشی از حساسیت پوستی می‌شود و در درمان آن نیز موثر است.