4 راه ساده برای درمان چربی شکم در یائسگی – دکتر رویا خادمیان


72f3ea37 ec6f 4ade 9bad a95bfca05a0e - 4 راه ساده برای درمان چربی یائسگی

4راهی آسان برای مقابله با چربی شکم در دوران یائسگی

ممکن است با رسیدن به میانسالی افزایش وزن اجتناب ناپذیر باشد ، اما حقیقت این است که می توان آن را درمان کرد. تغییرات طبیعی هورمونی به این معنی است که شما ممکن است علائم یائسگی مانند گرگرفتگی ، تعریق شبانه و تغییرات خلقی را تجربه کنید ، اما نیازی نیست نگران باشید و اعتراف کنید که در دوران یائسگی نمی توان کاری در مورد چربی شکم انجام داد.

قبل ، در طول یا بعد از یائسگی ، سطح استروژن کاهش می یابد و متابولیسم کند می شود و کاهش وزن دشوارتر می شود ، به ویژه در قسمت های میانی بدن. چربی شکمی در دوران یائسگی نه تنها آزاردهنده است بلکه می تواند برای سلامتی فرد نیز مضر باشد. تحقیقات نشان می دهد که چربی شکم در دوران یائسگی خطر بیماری های قلبی ، دیابت ، سرطان های خاص و حتی مرگ زودرس را افزایش می دهد.

1. راههای درمان چربی شکم در دوران یائسگی

برای مقابله با چربی شکم در دوران یائسگی بیشتر ورزش کنید. با ترکیبی از تمرینات متوسط ​​تا شدید برای از بین بردن چربی شکم در دوران یائسگی شروع کنید. برنامه روزانه شما باید شامل تمرینات هوازی مانند شنا ، پیاده روی ، دوچرخه سواری و دویدن و همچنین تمرینات مقاومتی یا قدرتی باشد.

2. ایستادن بهتر از نشستن در هر زمان که می توانید است

هرچه بدن شما بیشتر حرکت کند ، کالری بیشتری می سوزاند. یک راه آسان برای انجام این کار این است که تا جایی که ممکن است در طول روز قائم باشید. این نه تنها کالری می سوزاند بلکه می تواند از سایر مشکلات سلامتی نیز جلوگیری کند.

نشستن طولانی مدت با سطوح بالاتری از چربی شکمی و همچنین چربی تجمع یافته در اطراف اندام هایی مانند کبد همراه است که خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. برای ماندگاری بیشتر ، پشت تلفن بایستید یا کمی دورتر از پارکینگ ها پارک کنید تا مجبور شوید کمی بیشتر پیاده روی کنید. اگر عادت دارید زیاد جلوی تلویزیون غذا بخورید ، دوچرخه پدالی را روی نیمکت خود روی زمین بگذارید تا بتوانید حرکات مورد نیاز خود را در حین تماشای برنامه های مورد علاقه خود انجام دهید.

3. زمان خوردن وعده ها و میان وعده ها برای خوردن آگاهانه

مهم نیست که در میانسالی چه رژیمی را دنبال می کنید ، مهم این است که چه زمانی غذا می خورید. به عنوان مثال ، خوردن بستنی در نیمه شب و خوردن چیپس سیب زمینی ایده های بدی هستند و حتی یک انتخاب خوب در طول روز نیستند. پیام کلی در مورد زمان غذا روشن است: خیلی دیر غذا نخورید.

غذا خوردن در اواخر شب در واقع تلاشی برای کاهش وزن است. در مورد محدودیت زمانی خود سختگیر باشید. وعده غذایی خود را در زمان معقولی مانند ساعت 7 بعد از ظهر به پایان برسانید. و 12 ساعت بعد ، صبح روز بعد در 7 بعد از ظهر ادامه دهید.

استراتژی های خواب سالم را برای استراحت بهتر و مبارزه با چربی شکم در دوران یائسگی به روز کنید.

بی خوابی یک علامت بسیار شایع در دوره ای است که بدن زن به سمت چرخه قاعدگی نهایی حرکت می کند. یکی از مواردی که واقعاً در مبارزه با یائسگی کمک می کند خواب با کیفیت بالا است. خواب ناکافی بر هورمون های گرسنگی گرلین و لپتین تأثیر می گذارد. شما باید آشپزخانه خود را ببندید و دندان های خود را تا 7 بعد از ظهر مسواک بزنید. این امر باعث می شود که شما آرام غذا نخورید و خوب نخوابید. نباید قبل از خواب غذا بخورید ، زیرا خواب شما را مختل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید