جاهای دیدنی گرگان در بهار


dietiic-سرویس گردشگری: گرگان از شهرهایی است که می‌توانید شاهد جاهای دیدنی بسیار زیادی از آن در فصل بهار باشید. جاهای دیدنی گرگان در بهار می‌توانند انرژی‌های زیادی را به قلب شما وارد کنند. اگر قصد دارید بعد از تحویل سال برای سفر برنامه‌ریزی کنید، یکی از انتخاب‌های شما می‌تواند گرگان باشد. با رفتن به مکان‌های دیدنی این شهر قادر خواهید بود اکسیژن تازه‌ای تنفس کنید و در طبیعت بسیار فوق‌العاده غرق شوید. در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید تا بهترین جاذبه‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم.

به منطقه حفاظت‌شده جهان‌نما بروید

اگر به دنبال بازدید از مکان‌های دیدنی گرگان در بهار هستید، می‌توانید به منطقه حفاظت‌شده جهان‌نما بروید. در واقع از این منطقه با نام بهشت ایران نیز یاد می‌شود. درختان بلند و پر از ثمره باعث شده‌اند بخشی از بهشت را از نزدیک ببینید. آب‌وهوای بسیار مطبوعی را می‌توانید در این منطقه تجربه کنید. همچنین آفتاب درخشانی که به درختان تابیده می‌شود، زیبایی را دو چندان کرده است. اگر به اطراف خود کمی دقت کنید، متوجه کوه‌های مستحکمی خواهید شد که روی آن‌ها برف نشسته‌ است. این برف‌ها یادگاری از فصل زمستان هستند. همچنین در دل جنگل می‌توانید شاهد غارها و چشمه‌های زیادی باشید. همچنین در این منطقه جانوران کمیابی وجود دارند که تماشای آن‌ها می‌تواند با هیجان بسیاری همراه باشد.

موزه صنایع‌دستی؛ از جاهای دیدنی گرگان در بهار

یکی دیگر از مکان‌هایی که می‌توانید در همه فصل‌ها از جمله بهار از آن بازدید به عمل بیاورید، موزه صنایع‌دستی گرگان است. اولین موزه‌ای که در استان گلستان تأسیس شد، همین گزینه بود. شاید برای شما جالب باشد بدانید موزه صنایع‌دستی گرگان از دوران قاجاریه به یادگار مانده و توسط مهدی خان ملک تأسیس شده است؛ به همین علت از این موزه با عناوینی همچون خانه مهدی خان ملک و خانه تاریخی امیر لطیفی نیز یاد می‌شود. در این موزه اتاق‌ها و حوضچه‌های گوناگونی وجود دارند که بازدید از آن‌ها می‌تواند حس جالبی برای شما به همراه داشته باشد. در اطراف این حوضچه‌ها در تابستان و بهار آب‌وهوای بسیار خنکی در جریان است؛ به همین علت لذت مضاعفی در انتظار شما خواهد بود. این موزه به دلیل معماری فوق‌العاده‌ای که دارد می‌تواند به شما فرصتی برای گرفتن عکس‌های فوق‌العاده هدیه بدهد.

جاهای دیدنی گرگان در بهار

موزه صنایع‌دستی در گرگان

آبشار زیارت؛ آبشاری در دل جنگل ناهارخوران

از دیگر جاهای دیدنی گرگان در بهار می‌توانیم به آبشار زیارت اشاره کنیم. این آبشار در دل جنگل ناهارخوران واقع شده است. ازآنجایی‌که آب‌وهوا بسیار ایده‌آل است، فرصت مناسبی ایجاد خواهد شد تا به گشت‌وگذار بپردازید. ارتفاع این آبشار زیاد است؛ به همین علت می‌توانید شاهد صحنه بسیار زیبایی باشید. لازم به ذکر بوده این آبشار در روستای زیارت واقع شده است؛ پس هم می‌توانید در روستا اقامت داشته باشید و هم از جاذبه گردشگری آن بازدید به عمل بیاورید. به‌طورکلی آبشار زیارت از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است؛ به‌گونه‌ای که هم گردشگران شهرها و استان‌های دیگر و هم بومیان برای بازدید از آن، برنامه‌ریزی می‌کنند.

دریاچه توشن؛ از جاهای دیدنی گرگان در بهار

از مکان‌های دیدنی گرگان در بهار می‌توانیم دریاچه توشن را نام ببریم که زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد. اگر قصد دارید به گرگان سفر کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم به دل روستای توشن پا بگذارید تا علاوه بر یک اقامت راحت، از دریاچه آن نیز بازدید کنید. این روستا و دریاچه در نزدیکی النگدره قرار گرفته‌اند. بدون شک دریاچه توشن یکی از چشم‌نوازترین جاذبه‌هایی است که در بهار می‌توانید از آن دیدن کنید. دلایل مختلفی وجود دارند که مسافران را به سمت این روستا و دریاچه می‌کشانند. به‌عنوان‌مثال این فرصت برای گردشگران وجود دارد در کنار کمپینگ، ماهیگیری نیز کنند. همچنین می‌توانید اطراف دریاچه قدم بزنید و هوای تازه را به ریه‌های خود بفرستید.

جاهای دیدنی گرگان در بهار

دریاچه توشن در فصل بهار منتظر شما است

آبشار رنگو؛ اگر دوستدار طبیعت هستید، بخوانید

اگر به طبیعت علاقه فراوانی دارید، هیچ چیز به‌اندازه بازدید از آبشار رنگو نمی‌تواند حال و هوای ویژه‌ای را به شما ببخشد. این آبشار شکل نیم‌دایره‌ای دارد و همین باعث جذب گردشگران زیادی شده است. افرادی که به دنبال پیاده‌روی و قدم زدن در طبیعت هستند، می‌توانند به این آبشار سری بزنند. همچنین آبشار رنگو در دل جنگل‌های گرگان واقع شده است؛ ازاین‌رو این فرصت برای شما مهیا است شاهد آب‌وهوای خنکی باشید. طبیعت اطراف این آبشار کاملاً بکر است؛ به همین علت دوستداران طبیعت برای بازدید از آن، اشتیاق زیادی به نمایش می‌گذارند.

دیوار دفاعی گرگان؛ دیوار چین ایرانیان

دیوار دفاعی یکی از مکان‌های دیدنی گرگان در بهار است که از آن با نام دیوار چین نیز یاد می‌شود. البته این دیوار رتبه دومین دیوار طویل در دنیا را به خود اختصاص داده است. سال‌های بسیار طولانی از ساخت این دیوار می‌گذرد. در زمان‌های قدیم از این دیوار به‌عنوان راهی برای مقابله با دشمن بهره برده می‌شد؛ به همین دلیل به آن دیوار دفاعی می‌گویند. اگر در فصل بهار به گرگان آمدید، بازدید از این دیوار را فراموش نکنید.

جاهای دیدنی گرگان در بهار

بازدید از دیوار دفاعی گرگان

سخن آخر درباره جاهای دیدنی گرگان در بهار

در این مطلب سعی کردیم شما را با بهترین جاهای دیدنی گرگان در بهار آشنا کنیم. این مکان‌ها از آب‌وهوای بسیار مطلوبی برخوردار هستند؛ به همین علت با بازدید از آن‌ها می‌توانید از هوای گرم دور شوید. اگر دوستدار طبیعت هستید و قصد دارید چند روزی از شلوغی شهرها آسوده خاطر شوید، بازدید از مکان‌های مذکور را به شما پیشنهاد می‌دهیم.