توضیح 12 مریدین بدن » نقطه شفا | طب سوزنی، ماساژ و میکرونیدلینگ در King of Prussia، PA | فیلادلفیا


12 مریدین بدن توضیح داده شد

سیستم مریدین عبارتی است که اغلب در طول درمان طب سوزنی مطرح می شود. طب سنتی چینی بر این باور است که انرژی (که به آن چی نیز گفته می شود) مانند خون در سراسر بدن جریان دارد. هنگامی که این جریان انرژی مختل شود، علائم و بیماری ممکن است رخ دهد. طب سوزنی و سایر اشکال طب شرقی برای بازگرداندن جریان انرژی در سراسر بدن با استفاده از سیستم نصف النهار کار می کنند.

مریدین ها کانال هایی هستند که جریان انرژی را از طریق مسیرهای خاصی از بدن هدایت می کنند. به آن مانند یک بزرگراه فکر کنید که انرژی بدن شما برای حرکت در سیستم های اندام شما استفاده می کند. بدنی را تصور کنید که از بالا به پایین به دو نیم تقسیم شده است. از هر طرف بدن شش نصف النهار عبور می کند: سه یین و سه یانگ. در اینجا 12 نصف النهار اصلی بدن و عملکردی که انجام می دهند آورده شده است.

هر نصف النهار به چیزی که می توان مدار نامید، عنصر نامیده می شود، اختصاص داده می شود. پنج عنصر وجود دارد: آب، چوب، آتش، زمین و فلز. در اینجا نحوه عملکرد آن پنج عنصر در سیستم نصف النهار آمده است:

  • آتش: نصف النهار قلب و روده کوچک، نصف النهار گردش و سه برابر گرم شدن نصف النهار.
  • زمین: نصف النهار معده و طحال.
  • فلز: مریدین ریه و روده بزرگ.
  • آب: نصف النهار کلیه و مثانه.
  • چوب: نصف النهار کبد و کیسه صفرا.

ریه (بازو تای یین، عنصر فلزی): تنفس و دریافت انرژی را تنظیم می کند.

روده بزرگ (بازوی یانگ مینگ، عنصر فلزی): آب را قبل از دفع مواد زائد از بدن استخراج و پردازش می کند.

معده (پا یانگ مینگ، عنصر زمین): انرژی را از غذا هضم و استخراج می کند و سپس آن انرژی را از طریق طحال و روده توزیع می کند.

طحال (پا تای یین، عنصر زمین): مواد مغذی را در سراسر بدن توزیع می کند، تون عضلانی را حفظ می کند و جریان خون را تنظیم می کند.

قلب (بازو شائو یین، عنصر آتش): خون را به تمام اندام های بدن می رساند.

روده کوچک (بازو تای یانگ، عنصر آتش): مواد مغذی را در سراسر بدن توزیع می کند.

مثانه (پا تای یانگ، عنصر آب): مواد زائد مایع را از بدن دفع می کند.

کلیه (پا شائو یین، عنصر آب): انرژی جنسی را ذخیره می کند، سیستم تولید مثل را تنظیم می کند و خون و مغز استخوان را تولید می کند.

پریکارد (بازوی جو یین، عنصر آتش): پریکارد بخش مهمی از بدن است و ناحیه ای است که قلب را احاطه کرده و از آن محافظت می کند و انرژی اضافی را از بدن خارج می کند. این کانال نصف النهار انرژی را در سراسر بدن پراکنده می کند، بنابراین از دریافت انرژی بیش از حد قلب جلوگیری می کند.

گرم کننده سه گانه (بازوی شائو یانگ، عنصر آتش): San Jiao نیز نامیده می شود، بدن را کنترل می کند و فقط مسئول یک سیستم اندام خاص نیست. به کنترل متابولیسم کمک می کند و گرما، رطوبت و دمای بدن را تنظیم می کند.

کیسه صفرا (پا شائو یانگ، عنصر چوب): صفرای تولید شده توسط کبد را ذخیره و دفع می کند.

جگر (لگ جو یین، عنصر چوب): گردش انرژی، تنظیم قاعدگی و دستگاه تناسلی زنانه. همچنین انعطاف پذیری تاندون ها و رباط ها را حفظ می کند.

طب سوزنی شما تاریخچه سلامت کاملی را برای تعیین بهترین گزینه های درمانی برای متعادل کردن و جریان مناسب چی شما انجام می دهد. آنها در مورد روال روزانه و عادات شما صحبت خواهند کرد و ممکن است مکمل های گیاهی، تغییراتی در رژیم غذایی و ورزش و همچنین گزینه های درمانی طب سوزنی شما را پیشنهاد کنند.

طب سوزنی و طب سنتی چینی به کل بدن نگاه می کنند و با شما همکاری می کنند تا هر سیستمی را با رسیدگی به علت اصلی و نه فقط علائم شما، به عملکرد مطلوب خود برگردانید. اگر به دنبال جایگزینی جامع و طبیعی بدون دارو برای مراقبت های بهداشتی خود هستید، همین امروز یک قرار ملاقات بگیرید.





منبع