طب سوزنی و ورزشکاران: ترکیبی برنده » نقطه شفا | طب سوزنی، ماساژ و میکرونیدلینگ در King of Prussia، PA | فیلادلفیا


طب سوزنی و ورزشکاران: ترکیبی برنده

چه یک جنگجوی آخر هفته یا یک رقیب باتجربه نیمه حرفه ای یا حرفه ای، ورزشکاران همیشه به دنبال آن مزیت رقابتی هستند، چیزی که می تواند آنها را سالم نگه دارد و به آنها کمی بیشتر در تانک برای شکست دادن رقابت بدهد.

طب سوزنی ورزشی ابزاری عالی است که ورزشکاران می توانند به عنوان بخشی از استراتژی کلی مراقبت های بهداشتی خود از آن استفاده کنند. طب سوزنی ورزشی نوعی ترکیبی از طب سوزنی و پزشکی ورزشی است که به طور خاص برای حمایت از فعالیت های مرتبط با ورزش استفاده می شود. ورزشکاران و دوندگان به ویژه می توانند از طب سوزنی ورزشی برای تسکین درد، تسریع در بهبود آسیب های مربوط به ورزش، بهبود عملکرد و افزایش انعطاف پذیری عضلات استفاده کنند. بیایید هر یک از این مزایا را باز کنیم و ببینیم چگونه می توان از طب سوزنی ورزشی برای درمان ورزشکاران استفاده کرد.

مدیریت درد

طب سوزنی اغلب برای کاهش درد ناشی از آسیب های ورزشی، استفاده بیش از حد یا حتی شرایط مزمن ایجاد شده از سال ها رقابت شدید استفاده می شود. سوزن ها در نقاط خاصی قرار می گیرند تا به ترشح اندورفین، مسکن های طبیعی بدن و کاهش التهاب کمک کنند. همه چیز در مورد بازگرداندن تعادل انرژی یا چی به بدن برای رسیدن به سلامتی نهایی است.

آرامش عضلانی

ورزشکاران می توانند از طب سوزنی برای رفع گرفتگی و اسپاسم عضلانی نیز استفاده کنند. سوزن ها به صورت استراتژیک در نقاط مختلف طب سوزنی در امتداد بدن قرار می گیرند تا آرامش را تحریک کنند و تنش عضلانی را کاهش دهند.

توانبخشی آسیب

طب سوزنی می تواند ابزار موثری در برنامه توانبخشی ورزشکار پس از آسیب باشد. می تواند با بهبود گردش خون، کاهش تورم و ترمیم بافت به تسریع روند بهبودی کمک کند.

کاهش استرس

ورزشکاران، به ویژه آنهایی که در سطح بسیار نخبه رقابت می کنند، به دلیل تمرینات شدید یا صرفاً خود مسابقات، می توانند استرس بسیار بالایی را تجربه کنند. طب سوزنی می تواند با تقویت آرامش و متعادل کردن انرژی بدن به مدیریت استرس و اضطراب کمک کند.

بازیابی پیشرفته

طب سوزنی می تواند به بهبودی سریعتر بین جلسات تمرین و مسابقات کمک کند. با بهبود گردش خون و کاهش درد عضلانی، ورزشکاران ممکن است بتوانند با گنجاندن طب سوزنی منظم در برنامه تمرینی خود، سریعتر تمرینات خود را از سر بگیرند.

پشتیبانی از سیستم ایمنی

هنگامی که ورزشکاران تمرینات شدید را تحمل می کنند، گاهی اوقات می تواند سیستم ایمنی بدن را سرکوب کند و ورزشکاران را مستعد ابتلا به بیماری کند. اعتقاد بر این است که طب سوزنی با رفع تعادل انرژی در بدن از طریق نصف النهارهای خاص، از سیستم ایمنی حمایت می کند، بنابراین به ورزشکاران کمک می کند تا سالم بمانند.

ارتباط ذهن/بدن

یکی از موثرترین کارهایی که طب سوزنی انجام می دهد، بهبود ارتباط ذهن و بدن است. این می تواند یک ابزار فوق العاده ارزشمند برای حمایت از عملکرد ورزشی باشد. طب سوزنی برای تحریک پاسخ سیستم عصبی پاراسمپاتیک شناخته شده است که گاهی اوقات به آن حالت “استراحت و هضم” می گویند.

جلسات منظم طب سوزنی می تواند توانایی طبیعی ورزشکار را برای تنظیم این وضعیت ذهنی در مواقع استرس یا اضطراب، مانند درست قبل از یک مسابقه یا مسابقه بزرگ، بهبود بخشد. نشان داده شده است که طب سوزنی از عملکرد شناختی حمایت می کند و اضطراب عملکرد را کاهش می دهد.

چه به فکر گنجاندن طب سوزنی در روال منظم سلامتی خود باشید یا از آن به عنوان همراهی با سایر درمان های پزشکی استفاده کنید، امروز با طب سوزنی خود صحبت کنید. پزشک شما یک تاریخچه کامل سلامتی را انجام می دهد و در مورد رژیم تمرینی و اهداف تناسب اندام با شما صحبت می کند. آنها با شما همکاری خواهند کرد تا برنامه ای خاص برای نیازهای شما ایجاد کنند. همین امروز تماس بگیرید و قرار ملاقات بگذارید تا بتوانید طب سوزنی را در روال سلامتی خود بگنجانید.





منبع