آنچه طب سوزنی ژاپنی می تواند برای شما انجام دهد » نقطه شفا | طب سوزنی، ماساژ و میکرونیدلینگ در King of Prussia، PA | فیلادلفیا


آنچه طب سوزنی ژاپنی می تواند برای شما انجام دهد

اگر طب سوزنی برای شما تازگی دارد، ممکن است ندانید که انواع مختلفی از طب سوزنی وجود دارد. در حالی که طب سوزنی چینی در غرب کمی رایج تر است، طب سوزنی ژاپنی به دلیل اثربخشی آن مشهور شده است. طب سوزنی سنتی ژاپنی (که شامل مریدین درمانی می شود) به عنوان “عدم تعادل در چی و جریان خون در مریدین ها که علت بیماری در نظر گرفته می شود” تعریف می شود. هدف تنظیم جریان چی و خون است.

ریشه آن در طب سوزنی چینی است اما تفاوت هایی نیز دارد. در ادامه بخوانید تا بدانید اینها چیستند تا بتوانید ببینید آیا طب سوزنی ژاپنی برای شما مناسب است یا خیر.

سوزن

اولین تفاوت مربوط به انواع سوزن های مورد استفاده است. هر دو سوزن چینی و ژاپنی اغلب از فولاد ضد زنگ جراحی با بالاترین درجه ساخته می شوند، اما سوزن های ژاپنی معمولاً بسیار ظریف تر از همتایان چینی خود هستند. این خبر عالی برای بیمارانی است که کمترین درد یا ناراحتی را تجربه می کنند.

عمق

در طب سوزنی ژاپنی، سوزن ها در عمق کمتری نسبت به طب سوزنی چینی وارد می شوند. این به دلیل تفاوت در فلسفه است زیرا معتقدان تمرین‌کنندگان چینی، انرژی بدن (یا چی) از طریق وارد کردن و تحریک عمیق‌تر به دست می‌آید، جایی که تمرین‌کنندگان ژاپنی معتقدند همین انرژی نزدیک‌تر به سطح است.

درمان مناسب

اغلب، در طب سوزنی چینی، پزشک سوزن‌ها را در کانال‌های خاصی از بدن قرار می‌دهد و بسته به نوع درمان و شدت آن، آن‌ها را برای مدت زمان دلخواه در آنجا می‌گذارد. پزشک ممکن است اتاق را ترک کند و کار روی بیمار دیگری را شروع کند.

با این حال، در طب سوزنی ژاپنی، به دوز صحیح برای هر بیمار اهمیت داده می شود. این بدان معنی است که شاخص های تشخیصی به طور مداوم نظارت می شوند تا مطمئن شوند که تغییرات مورد نظر در بدن رخ می دهد. این بدان معناست که پزشک در بیشتر جلسه حضور دارد و با بیمار کار می کند تا مطمئن شود که نتیجه مطلوب حاصل شده است.

“نقاط زنده”

شاید بزرگترین تفاوت بین این دو نوع طب سوزنی در درمان چیزی باشد که طب سوزنی ژاپنی آن را “نقاط زنده” می نامند. برخلاف طب سوزنی چینی که در آن محل آناتومیک ثابت روی بدن درمان می شود، پزشکان ژاپنی از لمس در امتداد نصف النهار برای یافتن یک “نقطه زنده” که نیاز به درمان دارد استفاده می کنند.

دو سبک

دو سبک اصلی طب سوزنی ژاپنی وجود دارد. Toyo Hari شامل لمس نبض، معده (Hara) و کانال‌هایی در امتداد نواحی خاصی از بدن است تا مشخص شود که چه چیزی باید دوباره متعادل شود. سپس، از طلا، فولاد ضد زنگ نقره و/یا موکسا برای تحریک جریان انرژی در نقاط فعال یا “زنده” بدن استفاده می شود. گاهی اوقات با این سبک طب سوزنی ژاپنی اصلاً سوزن وارد نمی شود.

Manaka شامل استفاده از دستگاه های قطبی و آهنربا برای تحریک کانال های عمیق تر است. این سبک اغلب در درمان بیماری های کبدی مفید است.

تکنیک‌های مختلف دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله سوزن زدن، قرار دادن ساده، نوک زدن گنجشک (زمانی که سوزن به عمق معینی می‌رسد، چند میلی‌متر به‌طور مکرر بالا و پایین می‌رود)، چرخاندن، تلنگر زدن، و طب سوزنی الکتریکی.

اگر به طب سوزنی ژاپنی فکر می کنید، در مورد اهداف سلامتی خود با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند به سوالات شما پاسخ دهند و یک تاریخچه کامل سلامتی را برای تعیین بهترین دوره درمانی برای شما انجام می دهند.

برای به دست آوردن درک عمیق تر از طب سوزنی ژاپنی، یک منبع عالی است انجمن طب سوزنی و موکسیبوشن ژاپن.





منبع