طب سوزنی و حجامت: اصول » نقطه شفا | طب سوزنی، ماساژ و میکرونیدلینگ در King of Prussia، PA | فیلادلفیا


طب سوزنی و حجامت: اصول

حجامت و طب سوزنی بهترین ترکیب برای مقابله با دردهای مزمن و کشیدگی عضلات هستند. محبوبیت آن در سال‌های اخیر افزایش یافته است و احتمالاً ورزشکاران و افراد مشهور حرفه‌ای را دیده‌اید که در سراسر بدن‌شان حلقه‌های قرمز غول‌پیکر نشان می‌دهند. اگر به فکر اضافه کردن حجامت به درمان طب سوزنی خود هستید، باید بدانید.

حجامت چیست؟

حجامت تکنیکی است که برای تحریک نقاط طب سوزنی با استفاده از فنجان شیشه ای، بامبو یا فلزی روی پوست استفاده می شود. مکش ایجاد شده توسط کاپ ها باعث می شود که پوست و لایه ماهیچه ای سطحی به داخل فنجان کشیده شود. این همان چیزی است که جریان خون را تحریک می کند و بافت عضلانی را شل می کند. این فرآیند ظاهر “کبودی” را به پوست می دهد، اما مهم است که بدانید هیچ رگ خونی در این فرآیند شکسته نمی شود.

چقد طول میکشه؟

به طور معمول، فنجان ها از پنج تا 20 دقیقه در حالی که شما استراحت می کنید در جای خود باقی می مانند. طب سوزنی شما همچنین ممکن است روغن را روی پوست بمالد تا فنجان ها روی نواحی نیاز به درمان بلغزند و معمولاً در پشت انجام می شود. همچنین معمول است که پزشک از چهار، شش یا 10 فنجان بسته به شدت بیماری تحت درمان استفاده کند.

حجامت چه چیزی را درمان خواهد کرد؟

حجامت که اغلب پس از طب سوزنی استفاده می شود برای درمان رگ به رگ شدن، آسیب های بافت نرم، احتباس مایعات در ریه ها، برونشیت، احتقان، آسم و سرفه مزمن استفاده می شود. حجامت برای درمان ناراحتی های گوارشی نیز توصیه می شود. برای تسکین تورم و درد، حجامت با رفع سکون یا انسدادهای انرژی، انواع بیماری های حاد را برطرف می کند. درمان های حجامت اغلب از الگوی انتخاب نقطه طب سوزنی که در طب سوزنی استفاده می شود پیروی می کنند. نقاط پشت در نواحی گوشتی بدن مکان های ترجیحی هستند. افزایش جریان خون در ناحیه حجامت باعث می شود که ناحیه بدن سریعتر بهبود یابد و سموم را به سطح بیاورد که می تواند از طریق منافذ آزاد شود.

با بدن من چه می کند؟

آنچه در بدن شما اتفاق می افتد این است که روش حجامت سیستم لنفاوی شما را فعال می کند و باعث می شود بافت شما سموم را آزاد کند و هرگونه انسداد انرژی را پاک کند. اگر از درد بافت عمیق حاد یا مزمن رنج می برید، ممکن است طب سوزنی شما علاوه بر درمان طب سوزنی سنتی شما از حجامت استفاده کند.

آیا بیش از یک نوع حجامت وجود دارد؟

پاسخ کوتاه بله است! چندین روش حجامت وجود دارد که بسته به شرایطی که در حال درمان است می توان از آنها استفاده کرد.

  • حجامت خشک: به عنوان ایجاد فشار منفی در داخل فنجان ها با آتش، پمپ دستی یا مکش الکتریکی (که به آن حجامت ثابت یا استاتیک نیز می گویند) تعریف می شود.
  • حجامت فلاش: یک پزشک از مکش سریع نور تا فشار متوسط ​​برای کمتر از 30 ثانیه در هر بار استفاده می کند.
  • حجامت سوزنی: متخصص طب سوزنی سوزن های کوتاه طب سوزنی را اعمال می کند و سپس فنجان ها را روی نواحی تحت درمان قرار می دهد.
  • حجامت گیاهی: پزشک یک محلول گیاهی را می جوشاند، فنجان های بامبو را خیس می کند و سپس فنجان های کمی خنک شده را روی پوست قرار می دهد.
  • حجامت شبیه سازی الکتریکی: در این روش از تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست (TENS) استفاده می شود. این تکنیک معمولا برای درمان دردهای عضلانی و هدف قرار دادن نقاط خاص استفاده می شود.

از پزشک طب سوزنی خود بپرسید که آیا حجامت روش مناسبی برای شماست. پزشک طب سوزنی شما تاریخچه سلامت کاملی را انجام می دهد و به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ می دهد. ترکیب طب سوزنی سنتی و حجامت ممکن است ترکیبی برنده باشد که شما در جستجوی آن بوده اید!

این مقاله در حجامت، طب سنتی چینی با برچسب طب سوزنی، حجامت، tcm ارسال شده است. پیوند ثابت را نشانه گذاری کنید. نظرات را با فید RSS برای این پست دنبال کنید. هر دو نظرات و دنبالک بسته شده است.





منبع